Best Company badge 10,000 Reviews Medical Guardian Logo

Medical Guardian

star star star star star_half

7.4

Overall Score

Visit Site

sell See Special Offer chevron_right

cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Carroll Birmingham, AL

Was not told the possible WiFi connections when I talked to service rep.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Max Zebulon, NC

Havnt had to use it?Don't know how good it is takes a while to answer when testing

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

shielda c wolf Greenville, SC

Very compentant. Paying for a year is cost saving.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

JW Palm Beach Gardens, FL

Disappointed that it needds such frequent charging

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Boop Friendsville, PA

Just got it. The one with the GPS doesn't stay charged very long.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Karen Levittown, NY

The staff have consistently been polite and responsive.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Elizabeth Chattahoochee, FL

It was a good product and worked as advertised.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Marie Monks Overland Park, KS

would like faster answer time when button pushed

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Peg Madison, WI

Reliable response; good range of contact

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Win Altadena, CA

Service is fine. Unit design and construction is poor.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Secure confident Bronx, NY

They are quick and very responsiveness.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Janie Brackney

They do not have all their bases covered...only use one carrier which doesn't have good reception everywhere.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

MaryLu Prante Wahpeton, ND

Easy and helpful set up. But we have had no reason to use it, thank God.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Lumina Wakefield, NJ

Easy to wear, andmto charge

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jeff Crestview, FL

Good Service. Customer reps good. Fair, Honest

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Roberta S

Device worked ok Very expensive. Customer service not very compassionate. Customer service people excelled in rudeness!

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Katherine E

the service while I was a customer was good

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Gerald A

Sometimes it takes too long to connect

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Gerald F

When testing unit seems a long time before a person answers

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sue Y

Quick response

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sharlene G

Good service when I needed them

9 years ago

star star star star star

Arlene

The person I spoke to was terrific. He explained everything to me. Very pleasant.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Anonymous Orono, ME

One customer service representative actually did what I asked, he cancelled my mother's automatic payment. Several others were not helpful with actually getting the service cancelled.

5 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Greetings and thank you for the review. We are sorry to hear you found your experience to be less than satisfactory. If there is anything we can do to earn your 5-star satisfaction then please let us know and thank you so much again for your review. Have a great day.

Nov. 6th, 2020

star star star star star

Lois PICHLER Plymouth, MI

#1 rated product and customer service. So far the customer service experience has been excellent.

6 years ago

star star star star star

Valerie Gaven Union, NJ

I researched and they kept coming up number 1. Customer service is excellent so far.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Cara Simpson Southbridge, MA

Very poor experience. First they sent me the wrong service contract. Then when activating the device it initially tested correctly but then failed 3 times . Then device went black

6 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Hello Cara and thank you so much for the feedback! We are sorry to hear that you found your experience less than satisfactory. Please respond to the following private message and provide us with your account details so we can investigate your experience. Thank you again for the feedback Cara, and have a great day!

Aug. 20th, 2020

star star star star star

Evette New Orleans, LA

Annie was excellent! She was able to answer all of my questions and was very patient.

6 years ago

star star star star star

Jan Boucher Valrico, FL

Best Options Of Your Program & My Customer Service Was Excellent, Thorough & Professional

6 years ago

star star star star star

Jeannine Woods Rocky Mount, VA

My mom needed a reliable and easy operate system. Customer service has been excellent.

6 years ago

star star star star star

Ron Boisvert Old Orchard Beach, ME

Research pointed me to you. Thus far, outstanding service. I’m extremely pleased

6 years ago

star star star star star

Kristin Jones Morse Bluff, NE

Online research showed them consistently top rated for my needs. Excellent help.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

lmckinnon@tampabay.rr.com Kissimmee, FL

The worse piece of junk I have ever had. Tested once a month and it never worked. What about in between months? It took 4 days to get to someone in customer care. I hope it saves your life if you ever need it.

6 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Hello, thank you for review. We are sorry that you have had a less than satisfactory experience. We would like to look into your issue but we need more information. We will send you a private message to get your contact details. Thank you!

Jan. 22nd, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Joan Hast Edmond, OK

Have not received it as yet. So there is no way I can give a review. I called them yesterday and they said it would be Aug 6 before I receive it. That seems like we are not off to a good start.

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Thank you for the review. We are sorry that you feel that way. We will send you a private message with account-specific details. Thank you!

Aug. 7th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Isaac Wachsberger Boynton Beach, FL

I did not know I bought the equipment. My first 3 months are up at the beginning of August and I am going to take a loss and look for another company. I have the watch for the alarm , but it does not detect falls.

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Hello Isaac,
We wanted to get some more information from you as you've spoken to several of our representatives. We'll send you a private message to request further details. Your feedback is very important. Thank you!

Jul. 9th, 2019

star star star star star

Elijah Cappiello Wilmington, NC

Easy setup and good equipment. I just gotit today and I’ll let you know after a while

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Hi Elijah,

Thank you for choosing Medical Guardian!

Jun. 4th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

John gibson Canby, OR

Had this and cancelled because we no longer have a land line. Lady was very rude and told us when we shipped it all back that could be 4-6 weeks to process refund. Never deal with them again!

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

John, thank you for reaching out. We are sorry that your experience when you called to cancel out your device did not go as expected. We appreciate your feedback on your experience and are currently investigating your concerns. A member of our Customer Care team will be in touch to discuss further. Have a lovely day!

May. 2nd, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Anonymous Honolulu, HI

My order didn’t arrive as I was told, 7-10 days. It’s been 3weeks, I still don’t have my product. My credit card was charged for 12months and I supposed to get 1month free.

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Thank you for your review. We are sorry that your order did not arrive in the expected timeframe. We would like to take a closer look at your concerns and see what happened with your device. So we can best assist you, would you help us in locating your account? Any information shared in your response will not be posted publically. If you could provide us with your full name, address and phone number, we will be in touch about your shipping issues. Regarding pricing, the free month of service is subtracted from your grand total when annual service is ordered. We will also take a look at your billing when we reach out. Have a great day!

Apr. 29th, 2019

star star star star star_border

Mp San Diego, CA

Only had device few and now. Testing time to respond to call seems longer than I would feel comfortable with.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Shaun Ward Lynden, WA

Never responded to two requests for contact. If they did is was a generic number that never identified them whatsoever. ended up ordering a device through Amazon from Great Call and it works just fine for my wife's needs.

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Shaun, thank you for reaching out. We're sorry that our team was unable to speak with you about obtaining service for your wife. We want to take a closer look at your concerns to see why you did not receive a call. Would you be willing to provide the phone number you used to reach out to our team? Any information shared in your response will not be posted publicly. We will only use this information to ensure that your concerns are properly investigated. Thanks again for the feedback. Have a great day!

Feb. 4th, 2019

star star star star star

sue ogren Kenosha, WI

Never utilized them so no comments available?CS member very i spoke with was very kind

7 years ago

star star star star star

David Fogg

Its easy to set up and use. I feel better about my Mom living alone with this system in place

7 years ago

star star star star star_border

Tim McGinnis

Hard to buy accessories on site , can't find them , such as belt holder . Other wise they would be 5 stars

7 years ago

star star star star star

Steven Bonnstetter

When we test the unit your staff are quick to ask if my mother is okay and very friendly.

7 years ago

star star star star_border star_border

Linda Bowling Green, OH

Had a great conversation with the representative. He said h should email further information which I have yet to receive.

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Linda, thank you for the review. We're sorry that you never received the additional information that you requested. It's possible it may have gotten sent to your spam folder. We should be able to resend you any information you requested if you provide us with a bit of information. Any information you share in your response will not be posted publically. If you could provide us with your full name, what it was that you were previously requesting and your email address, we will ensure that this information gets resent. Thanks again for reaching out!

Dec. 12th, 2018

star star_border star_border star_border star_border

Chester North Las Vegas, NV

Its not useful in all areas in that it depends on level of coverage by AT & T. Would not even GPS my location here in North Las Vegas, what would happen if I were on the road to LA or elsewhere?

7 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Chester, thank you for reaching out. You are correct that our mobile devices rely on having sufficient AT&T coverage to function while on the go. Coverage levels vary based on location and environmental factors. We would like to take a closer look at your particular sitaution. Would you be willing to help us locate your account so we can look further into your particular concerns? Any information shared in your response will not be posted publicly. If you could provide us with your full name, address and phone number, we will be in touch. Thanks again for the feedback!

Dec. 11th, 2018

star star star star star

Melissa Coffey Galveston, TX

Great! Professional Courteous and My mother n law is very happy!!I would reccomend to anyone!

8 years ago

star star star star star

Deanna Gungot Patchogue, NY

easy set up , very light in weight and we were able to get in touch with an operator in 30 sec.

8 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Richard Blanchard Tacoma, WA

I haver yet to receive the equipment. So this can only apply to the ordering process, which so far was all talk and no delivery. Send this again after I receive the equipment, set it up and use it for a while.

8 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Richard, thank you for the review. Your Active Guardian has shipped. Per a review of your account, it appears that your unit should arrive by end of day. Please feel free to reach back out if you have any other questions or concerns. We will reach out again in a few weeks to ask you to reevaluate per your request.

Jul. 17th, 2018

star star star star star_border

Guy

The pendant and wrist watch does not have a voice respond like other company's products. That is a downer

8 years ago

Medical Guardian Logo

Reply from Medical Guardian

Thank you for the review. We have a variety of products to meet a variety of needs. We currently offer an all-in-one mobile device, the Active Guardian that the user wears around their neck and allows for the user to speak directly through the device. If you are interested in hearing more about the Active Guardian, or any of our other devices, simply reply to this message with your full name and phone number and we will reach out. Have a great day!

Jun. 20th, 2018

star star star star star

Angel Garcia

The staff was knowledgeable and made everything easy. I can feel safe that my mom is safe

8 years ago