SunPower Logo

SunPower Reviews

star star star star star_half

9.9

Overall Score

cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Sheila

Because they are amazing, straight forward and honest.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Patti Fromang Durham, CA

Dependable honest in time fair price great customer service

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Rwest Wheatland, CA

Best product, best installation, best people, best warranty

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jim Polder Newcastle, CA

Would have been a 5, but supplies were delayed without good communication.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Robert Lincoln, CA

SunPower has exceeded my expectation as a solar panel.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mark Atwater, CA

Customer service and competitive pricing on solar

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Dennis Daly Sausalito, CA

Clean install, quality of panels, and warranty

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Lynn McGonagill Fremont, CA

Really quality PB panels with an awesome warranty.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Happy Customer Grimes, CA

Excellent service and product; happy with results.

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you!

Aug. 5th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Jensen Chapman

All around great experience from start to finish

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Joseph El Cerrito, CA

Top quality product, great sales and installation support.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

M Schwartz

Great communication did job on time and product performing as described

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you for choosing SunPower!

Mar. 1st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Justin Orban

All of our contacts and service have been excellent

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you Justin!

Mar. 1st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

WENDY LYERLA

Good service, the panels seem to be doing their job

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you Wendy. Your SunPower monitoring app should give you all the information you need to ensure the panels are performing as expected.

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mike S.

They have the best contractor (Ambrose).

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thanks, Mike!

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

P. Smith

Reviews on line and 25 year warrant on the panels

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you!

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Anonymous

Fast, reliable, & most effecient panels.

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thanks! Yes, our panels have a world record efficiency of 22 percent or higher.

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Beth

The employees are very prompt and clean.

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you, Beth!

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Ron West Sacramento, CA

High-quality panels and integrated mounting hardware

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thank you for choosing SunPower, Ron.

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Dave Visalia, CA

great product, doing what its supposed to do

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thanks, Dave.

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mike H. San Diego, CA

Best technology at a fair price. Zero hassles

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Glad to hear you're satisfied, Mike!

Feb. 6th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Ed Earl San Diego, CA

system works fine & produces the energy stated in the guarantee

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thanks, Ed!

Dec. 19th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

don friend

out performed expectations, no trouble entering 5th year

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

That's great to hear, Don!

Dec. 19th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

kamaaina Honolulu, HI

better grade panels uninterrupted by shaddows

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Thanks for the review!

Dec. 12th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Don Phoenix, AZ

My SunPower solar panels have been flawless since 2014.

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

That's great to hear, Don. With our 25-year Power and Performance Warranty, you have many more years of clean energy to come.

Dec. 12th, 2018

star star_border star_border star_border star_border

brian Parks Fayetteville, NC

This company is horrible and not responsive. Spent $55,000 on solar panels and they hooked them up wrong and I’m not getting and advantage in having solar. Called and got nothing from them. Got an email that didn’t answer the issues with my system. DO NOT BUY

4 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Brian, thanks for bringing this to our attention. I truly apologize for the experience you have had with us after the installation. We can open a case with our executive specialist support team regarding the matter. So, they can better assist you and provide the best possible solution. When you have a moment, please private message us your account details. Thanks!

Feb. 28th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

MC Chico, CA

After paying extra for SunPower, believing it to be a quality product, we were mislead to think we could monitor the panels individually. Every other company offers this feature. Sun Power does not. It is not worth the extra money if you cannot accurately track the performance of such an expensive system. Buyer beware.

4 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi MC, we sincerely apologize for any inconvenience and would love the chance to restore your faith in SunPower. While it is not currently an app feature, the feature you mention is being worked on to be added to the app in 2022. We would be happy to have a representative reach out to you and speak further on the topic. Please send us a private message with your account information and we will have an Executive Support Specialist reach out. We sincerely appreciate your feedback and look forward to speaking with you.

Dec. 30th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

gaurav oberoi Farmingdale, NY

Do go sunpower. I spend $52k on there panels still getting a big bill from psegli . They promised to produce 18000kwph year but only produce 17000kwph/yer . When I asked about the guarantee they said they only guarantee the system not production.

4 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Gaurav, thank you for the feedback. We apologize that the system is not meeting expectations so far. I'd love to help you get the issue resolved. I have opened a case that has been escalated to our support executive specialist team. A team member will contact you for further assistance.

Dec. 16th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Devavrath Los Gatos, CA

We have been reaching out to sun power every single day to get the system fixed. All they say is scheduler will reach out to you and that has never happened. We didn’t get notified of the system being down and once we found out, we were assigned a person who never showed up. Very poor communication from them and we are very frustrated.

4 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Devavrath, we apologize for the experience you've had. We would love the opportunity to restore your confidence in SunPower. Please expect a call from an Executive Support Specialist to discuss your concerns.

Dec. 1st, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Ken Phillips Yuba City, CA

Be careful. The system works great but, I have recently had an issue with my system and getting someone to come fix it has been nothing short of a nightmare. System has been down for a month and still trying to get it running again. Just can't seem to get anyone from Sunpower to take it seriously. Very disappointed

4 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Ken, we're sorry to hear that your expectations are not being met. Please expect a call from an Executive Support Specialist to discuss your concerns in detail and provide additional assistance. We appreciate your business and truly value your feedback.

Nov. 30th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Redfox Brushhound Andersonville, TN

Made an appointment for an estimate. Took a day off of work only to have this company be a no-call no show. Got a "how did we do" survey the next day. Reported to the company they failed to show and got a call that it was due to covid. I call BS. This company isn't about following through.

4 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Redfox Brushound, I truly apologize for the experience you had with us. I completely understand your frustration. You should not have been ignored like that which is unacceptable. I'd love the opportunity to restore your confidence in SunPower. When you have a moment, please provide us with your contact details for further assistance.

Nov. 22nd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Warren De Young Torrance, CA

Terrible company. They do not reply to complaints, leave you on hold for ever. Our system was down, they said it was working and we received a huge invoice from our power company. SunPower has done nothing to resolve the issue.

5 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Warren, I'm very sorry for the experience you have had with customer service. I will have an Executive Support Specialist contact you to discuss your concerns in detail and provide additional assistance. Thank you for bringing this to our attention.

Sep. 10th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

BMRM Albuquerque, NM

Terrible customer service. My solar panels came with the house I bought and are still under warranty. I called several times to schedule an appointment to discuss adding a battery storage system. Can't get anyone to call me back. Several phone calls and emails...nothing.

5 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi BMRM, I apologize that you have not received any communication returned. I would like to look into this further. When you have a moment, please send a private message with your contact details. Thank you for bringing this to our attention.

Sep. 7th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Cindy Davis ,

WARNING: This is just another deceptive and unprofessional solar company, dont' waste your money and time. Please do your research and find an established and reputable solar company. There are plenty of Solar companies with great reviews and warranties.

5 years ago

star star star star_border star_border

W. Thompson Grand Junction, CO

I was never able to get to view the production online after 8 years. It took WEEKS to get repair parts when the system quit working. I only found out it quit by accident.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Sarah Jiang Covina, CA

Terrible customer service. Sunpower systems did not work since Augst and try to call them several times. They always say will take 7or 10 business days, but never reply to us. The teleology persons never call us. Do not choice this terrible company.

5 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hi Sarah, I apologize for the lack of response from our technical support team. Please expect a callback from an Executive Service Specialist within the week to address your concerns and assist with the resolution of your open repair case.

Nov. 15th, 2020

star star star star star

Roberta Stephenson Shingle Springs, CA

Mark was great with my solar problem and I highly recommend SunPower for Solar panels and other solar items.

6 years ago

star star star star star

Kenia Solano Corona, CA

She's great! Edel helped me and our mutual client obtain docs. Wish other companies had someone as helpful as Edel!

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

NPI Port Saint Lucie, FL

1) automated tool didn't work - it works fine for other companies that use satellite images to check my roof for solar panels 2) when it already takes 2 days for someone to reply in what is called a "chat" should I dare and ask how long any response from the company will once they got my hard earned money?

6 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello, I'm sorry to hear that your expectations have not been met. Please send me direct message with your contact information, and I would be happy to help you with any questions or concerns you may have. We appreciate your business and value your feedback.

May. 21st, 2020

star star_border star_border star_border star_border

jon earl Pahrump, NV

sunpower has not performed any maintenance as promised by the salesman , i am a 74year old disabled senior and have had their system for one year, and it has not perfoemed as promised. they have not been cleaned,and are creating a fire hazard on my roof . we were sold the cleaning,and bird stop if needed.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Sam Balaji Dublin, CA

I had a Sunpower 12 panel system installed in 2016. It was expected to generate 6000 kWh annually. Year 1 was 6500, year 2 was 3500 and year 3 was 2000. Several calls and emails later I am waiting on a technician who is only available in April almost 3 months after. Can someone from SunPower escalate this and help ?

6 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello Sam, I'm sorry to hear that your expectations have not been met. Please be expecting a call from a member of our executive specialist team. They will be able to help with your concerns.
We appreciate your business and value your feedback.

Feb. 20th, 2020

star star star star star

Keswick Homes Asheville, NC

Transparent and knowledgeable, no gimmicks, tier one product, honest competitive pricing No negatives

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

TehFeng Fang Northridge, CA

Ever since my system was installed, I have lost connection for three times, nothing has changed in the house, WiFi, internet, IPTV and all. I tried to reach online chat and help hotline, and every time is unsuccessful. If I had a choice, I'd never even consider sunpower. What a hoax!

6 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello TehFeng Fang, I'm sorry to hear that your expectations have not been met. I'd like to look into this a little further. Please be expecting a call from an executive service specialist to discuss your concerns in detail. We appreciate your business and value your feedback. Thank you,

Jan. 10th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Rich Riverside, CA

I twice utilized SunPower’s online request for a solar system. They never contacted me. Poor service before I ever even was able to talk with them. Is this a sample of their company’s approach to customer service? Why would I even consider them as my solar company?

6 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello Bob, I’m sorry to hear that your expectations have not been met. We'd really like to look into this further. When you have a moment, please send us a private message with your contact details. Upon receipt, I will have an executive service specialist reach out to you to discuss your concerns in detail. We appreciate your business and truly value your feedback.

Dec. 30th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Bruce Kirtley Scottsdale, AZ

It is a waste to choose this company and their sales people. The rep came to our house and said he was quoting a larger system then we would need. Apparently, he can't do math based on our electric bills because our lease and electric is about the same as before. Very minimal savings.

6 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello Bob, I'm sorry to hear that your expectations have not been met. I have reviewed your account. Per your account, you have been in contact with Michael Nagel. It is our understand that he has reached out to you and you discussed your system production in detail. Please feel free to contact him directly if you have any additional questions. We appreciate your business and truly value your feedback.

Nov. 21st, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Larry Becker Aurora, IL

I never got to see any product or talk to an installer. After setting up a consultation, they called back a few days later and said we were not good candidates for solar, even though my roof has is sunny all day. I am frustrated that I can’t even get someone out here to tell me why or explain what they think the problem is

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello Mr. Becker, I'm understand your frustration. The determination on what makes a good candidate for solar is based on several factors. Factors like Shading from trees or other obstructions, or the amount of daylight time in your area. Each of our authorized dealer creates their own form of determination. It appears that you were working with Certasun LLC. SunPower is not involved with their determination process and has no visibility to that information. I would advise that you contact your sales representative for more details.
Please send me a private message is you have any further questions. We truly appreciate your business. Thank you.

Oct. 18th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Richard A. Jimison

No one contacted us. If we do not recognize a phone no., we hang up. If someone contacted us they left no message. What phone number was used to call us? Are you able to let us know what phone number we should expect to hear from? Thank you for your attention to this matter.

7 years ago

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello Mr. Jimison, I understand it can be frustrating if you don't know who exactly is reaching out to you. I would like to help but I am not seeing an open case where SunPower should be contacting to you. Can you please send me a private message with some additional details about the situation? I would be happy to help in any way I can. I look forward to hearing from you .

Oct. 15th, 2019

star star star star star_border

Marie Salt Lake City, UT

I love the way they were fast and efficient, the work was quick, the people friendly and the paperwork was easy to understand

7 years ago

star star star star star

Benjamin Burnett Plainville, CT

Excellent service from point of sale though the installation. Very professional crew and beautiful installation.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

edna gonzalez Bound Brook, NJ

This is the worst solar company, promising our bill would be almost to nothing from the electric company and its not, I'm pay the same or more with the solar panel. Company doesn't honor the contract, neither did they put the correct amount to sustain the usage. Do not use them at all.

7 years ago Edited September 14, 2021

SunPower Logo

Reply from SunPower

Hello Mrs Gonzalez, I’m sorry to hear that your expectations have not been met. We'd really like to look into this further. Please expect a call from an Executive Support Specialist to discuss your concerns in detail and provide additional assistance. We appreciate your business and truly value your feedback.

Aug. 1st, 2019