Fluent Home Logo

Fluent Home Reviews

star star star star_half star_border

5.7

Overall Score

cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Anonymous

Fluent does not cancel contracts when you want them to. They keep charging even after you have wrote a letter requesting cancellation.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello, I am sorry you had a bad experience. What can I do to correct this for you? Please call us at 855.238.4826 we would love to hear from you!

Sep. 29th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Kelly Collver

Have been prompt to help me regardless of the problem.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Kelly, Thank you for the 5 star review!!! We love hearing that our customers are happy with our customer service! Feel free to call us at 855.238.4826 for any assistance in the future you might need. Thank you for being part of the Fluent family!!!

Sep. 29th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Joy

Have always been trustworthy and get the service they said

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for the review. We love to hear you have found us to be trustworthy and that we have provided the service that was promised. Thank you for choosing Fluent Home!

Sep. 30th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Julian Ens

The last year has been terrible, poor service could not get in contact with any one, trouble with system, etc is this do to covid

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello. We are so sorry to hear your experience wasn't awesome. Fluent would love to get this turned around for you. Do you mind sending us your contact information to support@fluenthome.com so we can reach out to you?

Apr. 7th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Donavon Jenson

The Alarm system is what caught us 3 Thieves

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for the review. We love to hear that the security system is helping to eliminate the security risks for you. Thank you for choosing Fluent Home!

Sep. 30th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Judith Wysocki

They have given me good service when I called for help fixing my alarm system

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Judith, Thank you for the amazing review!! We appreciate knowing our customers are happy with our staff and services!!! Please feel free to call us at 855.238.4826 if you need future assistance. Thank you for being part of the Fluent family!!!

Sep. 29th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Jessica

Security is great. Equipment is junky. Takes a long time to send techs to fix faulty equipment

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Jessica, Thank you for the review! We love knowing you enjoy security! As for the equipment and tech issue, How can we correct this for you? We would love to hear from you! Please call us at 855.238.4826. Look forward to hearing from you!

Sep. 29th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Igor

Customer service is good, parts were shipped out in a timely manner

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for the review. We are so glad to hear that you had a good experience when speaking with our agents and that the parts we provided as quickly as possible. Thank you for choosing Fluent Home!

Sep. 30th, 2021

check_circle

Review Source

star star star star star

Fluent Kindersley, SK

Customer Service is amazing. Monica was professional, courteous and patient - Got things fixed up quickly! Thank You!

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello, Thank you for the 5-star review!! We will make sure Monica knows she was mentioned in this review! Thank you for taking the time to write this amazing review sharing what you loved about us here at Fluent!!!! Thank you again for the amazing review!!!

Apr. 18th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Steve Stamhuis Vancouver, BC

Tech Support was very helpful today getting all four of my cameras reconnected to my alarm system. Thank you.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Steve, Thank you for the 5 star review!!!! We love hearing how our staff has helped our customers!!! We are happy our agent was able to resolve your issue. Thank you again for the amazing review!!!!

Mar. 11th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

JANET MACDONALD La Loche, SK

It was excellent. My over the phone assistant was very helpful and very patient with me. I really appreciated that.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Janet, Thank you for the 5 star review!!!! We love hearing what our customers love about the experience they have with us!!! Thank you again for the amazing review!!

Feb. 21st, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Elizabeth Williams Middle Sackville, NS

Terrible company. Overcharged me for a panel. Installer told me it was a 36 month contract. In fact it’s 5 year. Will now be charged the full amount to cancel monitoring even though I am selling the building being monitored.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Elizabeth, I am sorry you had a bad experience. We would love the opportunity to change this experience into a positive experience for you! Feel free to call us at 855.238.4826. Look forward to hearing from you!

Feb. 21st, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Crystal Lawrence Sherwood Park, AB

The absolute worst company to deal with. Dishonest, poor customer service, lack of care. Automatically renews customers after failing to address concerns for weeks. Giving people the run around. Stay away! BTW... positive reviews here all have the disclaimer above their names that they were solicited by Fluent to leave the positive review. Scam!

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for taking the time to share your experience, we are very sorry to hear that it has not been a good one. We can certainly understand the frustration of delays in having concerns addressed, especially when this happens to coincide with an autorenewal of the agreement. If you would like to discuss these issues further, we would be more than happy to do what we can to resolve any issues you may be having. Please feel free to give us a call at 855-238-4826 and any agent would be more than happy to speak with you. Thank you!

Jan. 19th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Mustafa Kobtan Surrey, BC

I am trying to cancel my service with Fluent and every time I get the same answer from customer service reps that somebody from (resolution dept) will call to cancel within 2 days and nobody calls. No professionalism. This company is not reliable. Don’t go with them.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for taking the time to share your experience, we are very sorry to hear that it has not been a good one. We can certainly understand the frustration during delays of this nature. If you would like, you may certainly reach out to us by phone or by email, the email address to reach us is support@fluenthome.com. Thank you!

Jan. 19th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Nicole Summerside, PE

Horrible customer service! I cancelled my alarm due to moving and they continued to charge me for the next 4 months. When I finally got my cancellation notice and refund they continued to charge me again and told me I had to contact API and it wasn’t their problem. So frustrating! Do not go with them.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for taking the time to chare your experience, we are very sorry to hear that it has not been a good one. We can certainly understand the frustration of this situation. Please feel free to give us a call at 855-238-4826 or send an email to support@fluenthome.com and we would be happy to work with you to get this resolved. Thank you!

Jan. 19th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

albert kahler Dallas, OR

customer service stinks.... had an alarm go off took an hour for police to arrive due to dispatch not understanding their communication... service cancelled 2 months ago and money still being taken from my account...... would never recommend anyone to them not even someone i didn't like....

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello! Thank you for taking the time to share your experience, we are very sorry to hear that it has not been a good one. We can certainly understand the frustration with delays of this nature. If you would like to discuss these further, please feel free to give us a call at 855-238-4826. Thank you!

Jan. 19th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Rachel Burk Calgary, AB

Lovely service when calling in to the customer service line. The accounts payable and email need assistance tho.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Rachel, Thank you so much for the 5 star review!!! We love the feedback from our customers. Thank you again for the amazing review and if ever need assistance please call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you!!!

Nov. 27th, 2021

check_circle

Review Source

star star star star star

Mary Michelle MacIntosh Regina, SK

Mandy P was a great help. Very polite and thoughtful. First great experience since trying to get help.

4 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Mary, Thank you for the 5 star review!!!! I will make sure Mandy knows she was mentioned in this review. Thank you again for the amazing review! If you ever need us you can reach out to us at 855.238.4826.

Nov. 18th, 2021

check_circle

Review Source

star star star star star

Micki Dalton Lenoir City, TN

Olyvr was so very helpful! And she went above and beyond to help me with some really older equipment

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Micki, Thank you for the 5 star review!!!! I will make sure the agent knows you mentioned her name. If you ever need assistance again we are here for you. Thank you again!!!

Oct. 27th, 2021

star star star star star

Sammie Graham Texarkana, AR

Brandon was the! best he solved a problem I’ve had for a month, he was professional and kind and patient

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Sammie, Thank you for the 5 star review!!!! I will make sure the agent knows he was mentioned. If you ever need assistance in future please call us at 855.238.4826. Look forward to hearing from you!!!!

Oct. 27th, 2021

star star star star star

Mitch Rider Florence, KY

Tech came out and installed my doorbell camera,did a great job,very knowledgeable and very considerate

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Mitch, Thank you for the 5 star review!!!! We here at Fluent love hearing what our customers enjoy about our products and services that we provide!!! If you ever need assistance please call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you!!

Nov. 2nd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

TBM Meadow Lake, SK

Poor communication, no contract documentation other than their own statements, equipment defective for over two years and no one will fix it, the only way to get responses is to file a complaint with BBB. Worst company we have ever dealt with, - DO NOT SIGN UP WITH THESE GUYS!!!

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello TBM, I am sorry you had a bad experience. How can we correct this for you? Please call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you!!

Nov. 3rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Barb Hepburn Crestone, CO

Their customer service is the worst ever! They do not answer their phones ... you can't get a tech out for weeks if you need service, and they are poorly trained. I had 4 service calls for one issue. This time, I have logged over 300 minutes waiting on hold to get my issue resolved. Simply the WORST customer service ANYWHERE, EVER!

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

I am so sorry sorry you had a bad experience. What can we do to make this right? Please feel free to call us at 855.238.4826. We would love to help reach a resolve!

Sep. 23rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Scott & Ruthann Sitter Saskatoon, SK

Terrible service! We came to the end of our contract, cancelled service in writing and email. While Fluent has acknowledged our d/c…..they have continued to charge us 5 extra months!! NO ONE at customer service center knows how to stop this. I have called into the call center 7 times including today. DONT USE FLUENT!!!!

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Scott and Ruthann I am so sorry you had a bad experience! I would love to help correct the issues you are having. Please let me know how I can make this right for you? Feel free to call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you and help turn this experience around.

Sep. 23rd, 2021

star star star star star

Annap Las Vegas, NV

David was friendly, and this company has more to offer! Also Nazish S was very friendly and helpful to.

5 years ago Edited September 14, 2021

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you Annap for the amazing review!!! Love hearing what our staff have done for our customers!!! I will make sure David and Nazish get kudos! Thank you for being part of the Fluent family!!

Sep. 23rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Nick D Stony Plain, AB

I've had the system for 5 month and it has not been working. Numerous techs to the house, countless gourmet on the phone and still not working properly. Equipment changed out lots of times, billing has been an issue, customer service has been terrible except for 1 person named Steven. Fluent is terrible and will never recommend to anyone

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Nick. I am sorry you had a bad experience. How can I correct this for you? Please do not hesitate to call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you!

Sep. 24th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Doug Plantz Edmonton, AB

Moving and trying to cancel account and there is no way to do this, they put you on hold never phone back, very poor service, We have had equipment for 6 years so it is not that are equipment is not paid for. we have to resort to blocking are credit card to stop payment.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Doug, I am sorry you had a bad experience. How can I correct this for you ? Please call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you!!!

Nov. 3rd, 2021

star star star star star

Linda Wood Yakima, WA

Our phone assistance was superb. We are waiting for a new camera to be installed tomorrow to take care of the problem

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Linda,
We are so glad you had a great experience! Thank you for your feedback and for being such a great customer!
Fluent

Aug. 11th, 2021

star star star star star

Brian Hearns Houston, TX

Had an issue with doorbell camera. Worked with me via chat, and stayed on until problem was resolved.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Brain, Thank you for the 5 star review!!! We love hearing how we have made our customers smile!!!! If you ever need us please call 855.238.4826. Look forward to hearing from you!!

Nov. 3rd, 2021

star star star star star

Diane Imler Westland, MI

Ashripa done a great job.She explain everything to me and I like that.Glad I had a chance to have she helping me out.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Diane, Thank you for the 5 star review!!! I will make sure Ashrita gets kudos for the service she gave to you!!! Thank you for sharing how our agent made you smile. Thank yo again for the amazing review!!!!

Nov. 3rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Roni Muench Saskatoon, SK

These people departed from AlarmTek and were not allowed to disclose the fact they departed. As a result many customers are no longer under Alarm Tek and are paying more money. A lawsuit is likely in the process. My rate went up without any communication. I cannot get hold of anyone - it is disgusting.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Roni, I am sorry you had a bad experience. How can I correct this for you? Please call us at 855.238.4826. Look forward to hearing from you!!!

Nov. 4th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Kathleen Reif La Junta, CO

I would really like to give them no stars, my panel has been beeping for two weeks now, I have listened to a robot, a lady texting a have called the person who sold this piece of crap that is suppose to be security, but I have none because it’s broken and no one will come to fix, but, they sure get there money....

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Kathleen, I am sorry you had a bad experience. We would love to turn this into a positive experience for you! Please call us at 855.238.4826. Look forward to hearing from you!

Oct. 26th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Niki Still Calgary, AB

The security system did not work. Customer Service was horrible. I had to call repeatedly and the issues and set appointments were never document nor did they attend the meetings. Staff were condescending and my entire experience was horrible when I was looking for help in a serious issue.

5 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello Niki, I am sorry you had a bad experience. We appreciate you taking the time to write this review. We would love the chance to turn this into a positive experience for you! Please call us at 855.238.4826. We look forward to hearing from you!

Sep. 24th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Amanda McDonough, GA

ALL the good reviews are from inside the company. They're are over 2,000 complaints about this company at the Georgia Attorney Generals office. Justin G at wsbtv, channel 2 news has done several investigation about this company. He'll send you the videos if you contact him. This company has 1 tech for the state of Georgia. 1 tech guys.

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hello. We are so sorry to hear your experience wasn't awesome and sorry that you feel that way. We do appreciate the feedback that you would like to see more technicians in your area. If we can help you with anything, please don't hesitate to give us a call at 855.238.4826. Thank you.

May. 20th, 2020

star star star star star

Tracy Spruce Grove, AB

Amanda was able to help me out even how stupid my question was, and totally helped me out. Thank you

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Tracy! It's always great to hear good things about your experiences with our agents. Feel free to give us a call if you should need anything at all, we're always happy to help! Thank you for choosing Fluent Home!

May. 15th, 2020

star star star star star

Dan Gartner Macklin, SK

Every experience that I've had with fluent has been great... from changing accounts to false alarms that were answered.

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you for your review, Dan! We always love getting feedback from our customers. Let us know if we can help you out with anything! Thank you for choosing Fluent Home!

May. 15th, 2020

star star star star star

ashley lough Winnipeg, MB

Very good explained everything in detail and showed us everything we needed to know and was very fast

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you for your review, Ashley! We love feedback from our customers. Let us know if we can help you out with anything! Thank you for choosing Fluent Home!

May. 8th, 2020

star star star star star

Patsy Hartman Vancouver, BC

Talked to Bridgette today and she helped me to get the items I needed replaced and set up tech support appointment.

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Patsy! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

May. 6th, 2020

star star star star star

Martha. Butler Topeka, KS

I was lucky to have Isabella visit with me. She was very pleasant and knowledgeable. Thank you again

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Martha! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

May. 6th, 2020

star star star star star

ronaldo olivares Regina, SK

Customer service representative that i spoke to was very helpful and she sounds like she’s enjoying what she doing.

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Ronaldo! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

May. 6th, 2020

star star star star star_border

LaShawnda Williams Akron, OH

I've had troubles and wished I hadn't had to go through all the troubles to have it corrected. Bridgett was very helpful today and cordial.

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you for your review, LaShawnda! It's always great to get feedback on how we can improve. We are sorry to hear that you had troubles on your account, but please don't hesitate to give us a call at 855.238.4826 if there is anything else we can help you with! Thank you.

May. 1st, 2020

star star star star star

Chris Sawchuk Nipawin, SK

Quick and reliable costumer service! Also the security app makes monitoring my house while I'm away effortless

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you for your review, Chris! We love feedback from our customers. Let us know if we can help you out with anything! Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 29th, 2020

star star star star star

Ross Fort McMurray, AB

Bridgette was very patient with me, and worked through the problem until we reached a satisfactory conclusion. Kudos!!!

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Ross! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 29th, 2020

check_circle

Review Source

star star star star star

Damian Fort McMurray, AB

Customer Review Video

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Damian! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 22nd, 2020

star star star star star

Kyle Britton Montreal, QC

Excellent customer service from Becky. She listened and responded with solutions to our company’s problems! A+

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Kyle! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 22nd, 2020

star star star star star

Susan Penske Norcross, GA

I needed to ask a question concerning a SMS message from Fluent. She helped me quickly. Her name was Bridgette

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review, Susan! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 17th, 2020

star star star star star_border

Bobby Yakima, WA

Good is they help you trouble shoot when something is wrong Bad is I don't know what time my next app is just the day. Feels like the cable guys

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you for your review! We always love getting feedback from our customers. Let us know if we can help you out with anything! Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 15th, 2020

star star star star star

Rw19 Grande Prairie, AB

Kasandra was super nice and really quick to resolve my issue. Have had no issues with fluent in my tenure.

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thanks so much for the review! It's always great to hear good things about your experiences with our agents! Feel free to give us a call if you should need anything. Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 15th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Amy Bonney Brantford, ON

Made a huge mistake signing up for this company ! You will be stuck in a contract even though it is over ,quality isnt good ,poor customer service when theres a problem, the man who hooked up the camereas lied and said they were fluents ( i have no idea who has been watching my house).

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Hi Amy,

We've reviewed your file and noted that your account was originally set up by an Authorized Fluent Dealer. Our records show that our office swiftly handles any issues that came up since October 2017. You agreed to renew your agreement term, and it wasn't until a service appointment in February that you requested to cancel your services. Our records indicate that we have provided several solutions, none of which you deem acceptable. Please feel free to contact us should you change your position.

Apr. 6th, 2020

star star star star star

CMDOAKES Dayton, OH

The customer service representative I talked too today was extremely, nice and helpful I appreciated her time

6 years ago

Fluent Home Logo

Reply from Fluent Home

Thank you for your review! We love getting feedback from our customers. Let us know if we can help you out with anything! Thank you for choosing Fluent Home!

Apr. 8th, 2020