Elevation Logo

Elevation Reviews

star star star star star_half

6.5

Overall Score

Star Rating

info

4.4

star star star star star_half

502 Reviews

Review Breakdown

5 grade

68%

4 grade

16%

3 grade

5%

2 grade

3%

1 grade

8%

Sentiment Criteria

Value

star star star star star_border

Quality

star star star star star_half

Service

star star star star star_border

Trustworthiness

star star star star star_border
cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Mike Las Vegas, NV

Customer service was exceptional. They responded to my questions and informed me what was going to happen next. The installation process seemed more like they were doing what was easy for them and not what was best for the house. It was very frustrating working with the installation crew. When I did have issues I was able to get ahold of the supervisor and he was awesome and helped work things out. Now that it's up and running I get very high yield for the day. Everything seems to be pretty top notch.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Mike, we're always looking to improve our process, so your feedback is very helpful. We apologize that the installation team was frustrating to work with but happy to hear their supervisor was able to work it out. We're so happy to hear that you're enjoying your solar!

Nov. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Fred Phoenix, AZ

The installation was nice and after a year everything is still working as it should. However, after the installation there has been no follow through on how I should be working or maintaining the system and there has been no customer follow ups. After spending close to $40,000 on this system I feel like they are happy to have my money rather than a customer.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Fred, we're glad to hear that your system is running well! We are always looking to improve and one process we're working on is long term follow up with our customers. If you do have questions about your system, our solutions department is more than happy to help. You can give them a call at 480-492-4232.

Apr. 22nd, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Kelly

I was very impressed with the high quality of the product they use for solar installation. It was a deciding factor that they use equipment made in Israel and Germany. The solar panels are a good money saver. The materials arrived in one day and the next day the workers arrived and it was pretty quick and seamless. A few days later another team came to a little bit of the exterior. Overall customer service is good, sometimes it took a couple of days to connect and we would play phone tag but it was good.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks Kelly! We're always looking to improve our process so your feedback is really helpful. We're so happy to hear that you're enjoying your solar!

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

R

Salesman was well informed with our needs, company was alittle slow with following through on keeping on top of permits and appts. Product is well made. Touch up paint on outside of house was painted wrong color, does not match. We will need to repaint around areas where solar wiring was installed.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi R. We apologize about not making sure the paint was the right color. We want to make it right so please reach out to your concierge and we'll schedule a tech to come out asap.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Trinity

Customer service was good, but I feel like the project coordination was lacking. They had to make several trips, and there wasn't proper communication with the technicians. The equipment is definitely up to industry standard.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for your feedback, Trinity. We are always looking to improve and to take our customer service to the next level. Let us know if you ever have any questions about your system and we'll be more than happy to help.

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Eric

They were extremely patient about a lot of the process. The installer was here all day, it was finished a little bit after dark evening. But, I am having a hard time getting them to follow up with me on a request for receipt data for tax purposes.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Eric, we're glad to hear that the install went smoothly. We're sorry that you haven't received your documents. Please give us a call at 480-492-4232 and ask to speak with your concierge and we can send those docs over.

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Edward

Took longer than expected to get it all set up but everything is top notch. I bought a thirteen kilowatt system and got two five kilowatt, so I am just trying to understand where the three kilowatts are going. They provided the equipment I want at the price I want. Customer Service answers everything I need to know.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Edward! We're sorry that your system wasn't fully explained but if you call our solutions department (480-492-4232) they'll be more than happy to answer all of your questions!

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Randy

Good response times from the reps and the equipment is fine. They carry the right brand of panels. I wish they would have had it on a little faster, they were really slow with the process. It was over four months after the loan was approved that they started.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for your review, Randy! Unfortunately, the permit and inspection process can slow things down but we are working on streamlining things on our end so we can get the system installed as quickly as possible.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Don Crowley Henderson, NV

Support through the installation process was great, but not everything promised has been completed. My system has been active to 60 days now and still they have not installed the pigeon guards.

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Don, we're following up with your energy consultant to get the pigeon guards installed, we apologize it has taken so long. But we are thrilled to hear that the rest of the process went so smoothly.

Jun. 3rd, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Bogdan Chandler, AZ

My system is operational. it's being tracked it brings the savings that's our promise and electricity so I'm happy with that. In total, installing the system took 5 or 6 hours there was no intrusion very very professional.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

James

I live in a remote area, but they were still willing to install the service for me. I've had a couple issues, but they've been resolved, they get back to me when I need them to.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, James, congrats on going solar!

Apr. 9th, 2019

star star star star star_border

Patti Blankenship ,

I am editing my review because Elevation Solar came through for me and my system is operating correctly now. I have been told I would be reimbursed for the months it was not working. Amy, the Resolutions Manager was wonderful and put up with my rantings. She got accomplished what no one else was able to. I can now monitor my service daily, and believe me I will. Justin who came and actually provided the service did a wonderful job. He was personable and very knowledgeable as well as patient regarding all my questions and complaints. I am relieved, and my stress level has gone way down so I now can recommend Elevation Solar if someone asks. I don't regret my earlier reviews since they got the attention I needed and deserved. My opinion has changed as of today because my system is running perfectly.

5 years ago Edited September 14, 2021

Elevation Logo

Reply from Elevation

We are so sorry for the frustrations that you have had with Elevation. Looking through the account we can see that since you called you have been able to work with Amy our Resolution Manager and have an appointment scheduled for this Friday. She will work to get everything taken care of as quickly as possible! We never want customers to feel this way and are so sorry that things have been so challenging. As in the past will make sure you are compensated for the mistakes made. Thank you for your patience as we resolve this quickly.

Mar. 3rd, 2021

star star star star star_border

Russ ,

The first contact person (Concierge Person) was not the best. That's the bad part of the review. Once I contacted my sales person and explained that I couldn’t get in contact with the concierge rep, I was switched to someone that better represented Elevation Solar. All my questions were answered and things moved forward quickly. The install crew was fast and courteous; completed the installation of the panels in one day and finished the remainder of the electrical install the following day. Electrical inspections and coordination with the power company were handled by Elevation and went smoothly and quickly. Overall, other than one bad employee, the process went well.

5 years ago Edited September 14, 2021

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you Russ, we appreciate your review and your candor. We want to hear from our customers, that is how we learn and grow. We have increased training for our Concierge team.
Please keep us posted on your savings.

Mar. 1st, 2021

star star star star star_border

Edward

A couple of things they can improve are, OFFICE communication and lets say a 4 week email progress report. My installation was a long process (5 months to completion, I have a very strict Association) and I paid cash. There is a variable with estimate energy production and I have to wait until summer to see max production. I think they could have fit one more panel on roof but I presume the added cost to do now is prohibitive. I definitely would recommend Elevation Solar as one company to get a price quote from. I went out on open quote and out of 5 companies, 2 companies were pretty thorough incld Elevation Solar and the other 3 companies I just laughed at the salesman's face. 1 company actually wanted me to sign a contract without even giving me a WRITTEN quotation, LOL. BE VERY CAREFUL Eric the salesman was fantastic and worked with my needs to go with Elevation Solar.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Edward, we are currently working on making sure our proposals are as accurate as possible. Unfortunately some of our markets require us to build proposals based on the square footage of the home instead of usage but we are working on making sure we educate our customers if they don't match.

Apr. 4th, 2019

star star star star star_border

Charles and Laura Frost Las Vegas, NV

We started our project approximately August of 2018. Unfortunately our story is not quite as nice as most of the reviews I have read. Once panels were installed we were excited. After several inspections and different staff from Evelation Solar trying to make it right, and us thinking maybe this was not a good idea. Broken tiles (lots), panels not installed correctly, etc. final steps we were told it was up and running. Here we are in February 2019 when we learned our solar still was not working properly. However , the next person, Aryss who came out to let us know he was here to check the panels. He explained very professionally, what he needed to do. He did it and had to come back to complete his work. Anyway thank you Aryss for getting us up and running. We wish that you would have the supervisor of the first attempt . You are enthusiastic, professional and courteous at your customer service skills. Thank you again.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We truly apologize that things didn't go as smoothly as some of our other customers but are happy that Aryss was able to finish your project strong.

Mar. 22nd, 2019

star star star star star_border

Sean Schaefer Gilbert, AZ

We shopped around for solar panels with a few different companies, and ended up choosing Elevation Solar because I appreciated their transparency and no-pressure sales experience. Jordan S, the salesperson, and Jeff in finance, came and gave a solid presentation and patiently walked me through the details of the savings calculations until I felt confident in the investment. The other two companies I was working with spent most of their time talking about how bad other companies were, and shied away from digging into the numbers as much (they claimed the numbers were "guaranteed" so I could trust them). The entire process took about 2 months from the first consultation to getting my panels turned on and generating, including energy improvements Elevation provided as part of the installation: duct sealing, solar windows and fresh insulation. Elevation kept in touch on a weekly basis at minimum to keep me updated on the progress. Overall the whole thing was quick and painless. The only thing keeping me from giving 5 stars is that the panel installation crew they contracted with acted unprofessionally while they were doing the panel install. They were being quite vulgar all throughout the day, and loud about it, while I was working from home. I did let Elevation know and they appreciated the feedback and are taking steps to address it. Not like it had a huge impact on the whole process though; I'd give 4.5 stars if I could. In short, Elevation provided transparency, professionalism and promptness along with competitive rates for my solar buying experience and I would recommend them.

8 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Subhash Gilbert, AZ

Customer service was very responsive during the installation process and I haven't needed them after that. I was expecting a little more productivity from it.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We're always looking to improve our process, so your feedback is very helpful. Thank you for taking the time to leave us a review. Can't wait to hear about your solar savings!

Nov. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Anonymous

Overall satisfaction based knowing what was taking place all the time regarding from our very meeting to the final step of turning on our solar power.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for your feedback. We're always looking for ways to improve our offerings and customer service so let us know what we could have done to give you the 5-star experience we're always aiming for.

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Damon

Installation was a multiday process because some of the parts didn't show up. Once the parts showed up, it wasn't installed properly, but the equipment is a five.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We apologize about the installation hiccup but are happy to hear that you're happy with the system now.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Anonymous

Customer service is both responsive and informative. They had a few issues getting the right product, but they kept me informed during the whole process.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Customer service is a huge priority for us so it's nice to see that our team is taking that to heart. We're always looking to improve our process, so your feedback is very helpful!

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Patricia

The installation process took two days, but one of the inverters was bad so we had to wait three weeks for it to be finished. I would recommend them to others.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks for the recommendation, Patricia. We apologize that one of the inverters wasn't working but we are glad to hear that it has since been resolved. Enjoy your solar savings and let us know if you ever need anything!

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Phillip

I wish they would spend more time after installation with the customer to know if everything is working correctly and being produced an recorded correctly.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for your feedback, Phillip. We are always looking to improve and one process we're working on is long term follow up with our customers. If you do have questions about your system, our solutions department is more than happy to help. You can give them a call at 480-492-4232.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Adrian

There was a miscommunication between the installers and the customer service so the installation process was long and slow but the equipment is great and it saves us money.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks for your feedback, Adrian. We're sorry that you had that hiccup during the install stage but we're glad to hear that your saving with solar!

Apr. 4th, 2019

star star star star star_border

david booth Sun City West, AZ

Haydin was great to work with . If i had a concern he was a great contact person because he would follow through. . I had a problem getting the wiring diagram on sight so the county inspector could give us a pass. Once i told Haydin that we needed diagram for approval he made sure that they were delivered ASAP. Just waiting for APS to fire us up.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, David!

Nov. 20th, 2019

star star star star star_border

TIMOTHY JOHN MONROE Fort Worth, TX

Our salesperson Brandon was very informed and gave verifiable facts. We looked at our consumption vs the cost of solar and it is about a break even but we are make a difference with our choice of power. The installation was fast and painless. There was a bit of disconnect at the end in the explanation of how we would be able to track how much electricity we generated. That was resolved pretty quickly. Over all a good experience.

8 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

DALE MARTIN Las Vegas, NV

Everyone was very professional and they were not pushy. Explained everything out. They answered any questions that I had during the process.

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for your review Dale. We work hard to meet expectations like yours, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Please keep us posted on your savings.

Apr. 28th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jose padilla Odessa, TX

Great company the only down side it took awhile to get everything going but after everything was installed great customer service

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you Jose for your review. We apologize for any inconvenience, during the pandemic, we have experienced slower approval rates for the permits needed. Please keep us posted on your savings.

Mar. 29th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jennifer Mesa, AZ

It was very easy. The guy showed up the night before and dropped it off and the next day they showed up an it took one day. Very quick.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Jennifer, thanks for the review. We are so happy to hear our team took such great care of you!

Nov. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Toby Scottsdale, AZ

I think they do a good job and the equipment is alright. I'm trying to expand my system and can't get a call back from them.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Toby, I reached out to the team to have them send you an estimate for an expansion. Someone should be reaching out shortly.

Nov. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Anonymous

I would give them a 5 star on every account except I found the concierge response to our service needs a bit too slow for my likings.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We're always looking to improve our process, so your feedback is very helpful. We're so happy to hear that you're enjoying your solar!

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Michelle

I wish they put netting around the solar equipment because I have pigeons living underneath there. I haven't had any problems.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

John

They installed the panels all in one day. Customer service was very helpful and respectful . I will not hesitate to recommend them.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We appreciate the recommendation, John! We're always looking for ways to improve our offerings and customer service so let us know what we could have done to give you the 5-star experience we're always aiming for.

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Roderick

Elevation Solar gave me a good presentation when they knocked on my door which convinced me to buy it. They have very good customer service as well.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Roderick, we're happy to hear that you've had such a great experience. We're always looking for ways to improve our offerings and customer service so let us know what we could have done to give you the 5-star experience we're always aiming for.

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Erica

The panels are very easy to use, and the monitoring app is very helpful. They are attentive and answer all our questions.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Aubrey

They use panasonic panels, so they're pretty good panels and they provided some insulation for energy efficient upgrades.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks Aubrey! Solar and energy efficiency make the perfect pair. We want to make sure your home is running efficiently so you can get maximum solar benefits.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Ruby

I have had some problems but other than that I am okay. There are some questions that were not answered by customer service.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

While we're sad to hear that we missed the mark on customer service, we are happy to hear that you're happy with your system. If you have any current questions, feel free to reach out to your EC or to our solutions department.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Chaunsy

Their customer service is not the best but it is good. I am satisfied with how it was installed, I think they did a great job.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you, Chaunsy. We are always looking to improve and to take our customer service to the next level. Let us know if you ever have any questions about your system and we'll be more than happy to help.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Benito

Installation was really good and it went smoothly. I had to wait three or four months though for the energy company to get it on.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Benito! We're glad to hear that you we satisfied with the install process. Unfortunately we're at the mercy of the inspectors after the installation is complete which can slow things down. Enjoy your solar savings!

Apr. 4th, 2019

star star star star star_border

Tomolson1949 Arlington, TX

Elevation was the first Solar Company that had offered the Panasonic solar panels. Tyler was quick to understand my need a large amount of power. He made it easy to understand the different panels and the percentage needed to meet my goal.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you, we appreciate our customers and want to make sure we handle every part of your install diligently. We are glad to hear it shows! Thanks for review, let us know if you ever need anything!!

Jul. 8th, 2020

star star star star star_border

Tim Green Carrollton, TX

I have just signed the contract. I feel that Dru B made an excellent presentation. Pricing seemed honest and strait forward from the first and was lower than the competition. He explained everything to my satisfaction. I am looking forward to the instillation of the panels and will review that later.

8 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Anonymous Austin, TX

Great service but you didn't follow through about matching another company's price for an equivalent product

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We're happy to hear about the great service but apologize that the price was not matched. As long as it is an apples to apples produce, we do match the price.

May. 7th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Conrad Garland, TX

There were some delays on the installation and delivery of materials. But the installers provided good job

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Conrad!

May. 7th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Ralph Alamillo Buckeye, AZ

Great company- communication excellent. So far everything has been going great. All calls and texts answered timely.

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you Ralph for your review, are customers satisfaction is our #1 priority, please keep us posted on your progress.

Mar. 29th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Dominic Scorza Las Vegas, NV

Great. Only problem was communication between elevation and my hoa resulting in a long delay for installation

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Dominic, we're always looking to improve our process, so your feedback is extremely helpful.

Thank you and enjoy your Solar Savings!

Jun. 23rd, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Dean Ontiveros

Took a minute to get all equipment installed. Guess it was the counties mishap. But the company is solid.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for sharing your experience Dean! We work hard to put our customers first, by using excellent products at the best prices. We look forward to hearing about your savings!

Jul. 8th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

P

Everything with my install went smoothly with no issues. All of my questions were answered in a reasonable timeframe

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We're glad to hear that everything went smoothly and that you are happy with your system. We're always looking for ways to improve our offerings and customer service so let us know what we could have done to give you the 5-star experience we're always aiming for.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

J

We've had to install projects: #1 was delay after delay #2 went as projected. The installs were a year apart

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, J, we apologize that we didn't hit it out of the park with both of your projects. But we have worked hard on improving our processes so the silver lining is that your second project went well. Thank you for your feedback!

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Thad

It is sometimes very difficult to reach a live person to answer questions. Installation was quick and easy.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Thad. It's great to hear that the installation went so smoothly but we apologize that we can be hard to reach. We're working on updating our process so this will no longer be a problem.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Dianne

installation took a little while, but customer service kept me up to date on the process and answered my questions.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for your feedback, Dianne. Unfortunately, the permit and inspection process can slow things down but we are working on streamlining things on our end so we can get the system installed as quickly as possible. We hope that you're enjoying your solar savings!

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jennifer

The energy costs were never really explained to us, but they had the best rate out of the quotes me got.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thanks, Jennifer, we're glad that we were able to provide the best rates! We recently did a YouTube live video about understanding how to read your bill post solar. Feel free to check it out on our YouTube page, it's called Am I Really Saving Money With Solar?

Apr. 9th, 2019