First American Home Warranty Logo

First American Home Warranty

star star star star star_border

6.0

Overall Score

cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Zulma Garcia Los Angeles, CA

Excellent customer service and took care of the problem right away.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Zulma for your review.

May. 31st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Tyler H Oklahoma City, OK

Have been consistently impressed with every dealing with them.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Tyler for your feedback. We appreciate it.

May. 31st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Linda Eagle, ID

Great service! First American is on it! We have been with them for 11 years.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi Linda. Thank you for being with us for many years. We look forward to servicing you in the future.

May. 31st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Sylvain Goessens Castaic, CA

Professional and no surprises, from the time you call to the day they come in

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Sylvain for your review.

May. 31st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Pamela Billings

Immediate service trustworthy services and just an awesome company!

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi Pamela. We appreciate your review!

May. 31st, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Ricky

They are always there. When I called them, they would answer my questions.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Ricky for your review.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Lloyd

I've used it several times recently and it's worked out fine.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Lloyd for your review.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

June

I had to have a plumber out and they were prepared for what they came out for.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you June for your review.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

A

I had something break down and they were able to give me money to have it replaced.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi A. Thank you for your review.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sharlet Cordova, TN

Service is reliable. When I needed help with my basement, they sent someone over to help.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you for taking the time to share your review!

Oct. 18th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Diane Spring, TX

They always take care of what is needed. I have had them come out and repair things multiple times.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Diane, Thank you for putting your trust in us. We are pleased to hear your concerns were resolved.

Oct. 19th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Donna Cordova, TN

I had to use this service when my A/c unit was damaged. They were able to replace it.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi Donna. Thank you for your feedback, we appreciate it.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Michael

Customer service responds promptly. I am very pleased with their service.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Michael for your review.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Rodney Oakley, CA

Customer service is very responsive, but they send out companies who don't do that great of a job.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Rodney for your review.

May. 29th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Sandra

I like how they are available on the weekends. They are always willing to help.

7 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Sandra for your review.

May. 29th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Christy Stout Lexington, KY

Used to be a great company but absolutely awful these days. To actually speak to a representative takes forever including dealing with an automated system that doesn't understand anything. I have been without a washing machine for over 6 weeks and their contractor has disappeared off the face of the earth and they could care less and aren't doing anything to assist me. Mr or them haven't gotten a response from the contractor in over 2 weeks now. Used to recommend to everyone would never recommend again.

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Breanna Faulkner Visalia, CA

Customer service is terrible!!! I had an issue with my kitchen sink and the company they sent was too incompetent to fix my broken faucet after coming to my house 4 times. I had to call First American multiple times to let them know the work was not completed even though they kept marking it as complete. First American decided to just send me a $45 check so I can buy a new one and have a plumber install it. I will NOT be renewing my two warranties with First American.

4 years ago Edited February 16, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Grey Girl

Please do not purchase a home warranty with First American. The heating and air contractors they use are extremely unprofessional the ones we have interacted with all have 'one star' google review ratings. I had two furnaces that broke at the same time and because they use horrible vendors we did not have anyone to check on our furnace for more than three weeks. We ended up having to purchase a new furnace because we could not do without heat and could not wait on the warranty company's vendors.

4 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Angela,
First American apologizes for any inconveniences you may have experienced during the handling of this claim and thank you for bringing this to our attention. We are always looking for ways to better our service and your feedback is an invaluable part of the process. Our records indicate that you requested a cash payment for the replacement of your 2 furnaces. Please be advised that First American is in the process of obtaining the necessary information to offer you the cash payment in lieu of replacement. First American considers this claim to be pending.

Feb. 14th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

tom wilder Nampa, ID

Paid extra for the AC coverage. First of all they give you a 4 hour time the contractor will arrive. They don’t do weekends So you have to take off work. Then they had to come out four times!!! Twice they didn’t do anything!!! So I missed four days of work to meet with their contractors (sears by the way) not a local AC company. They will repair repair repair, you will not get them to replace the unit like they say they will when they sell you the warranty. I had my own independent contractor come out and he said the unit needed to be replaced

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Michael Stott Bel Air, MD

Our oven is currently covered under the warranty plan. It is currently December and we put in a service request in September to have the oven fixed as it has been non-functioning. We've had a service repair man come out 3 times switching out different parts. We've been left without a working oven for Thanksgiving and Christmas. They are nigh unto impossible to get a hold of. Useless company!

4 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Michael, thank you for your feedback on your experience. First American Home Warranty Corp (First American) would like to apologize for the inconvenience you may have experienced during the handling of your oven range claim. As of December 22, 2021, First American’s records indicate the repairs made to your oven range have been unsuccessful, and First American has made the decision to offer a replacement unit. We consider this claim pending your decision to accept the replacement offer emailed to you, or the option of a cash payment in lieu of replacement.

Dec. 23rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Drew Wardlaw Madison, MS

I wish I could leave a negative star rating for how much I loathe this company. I've had a claim open with FAHW since July of 2021 that is yet to be resolved. They have assigned a person from claims escalation depart Melissa V that has yet to contact me regarding my claim #310803024. This company should change their name to Last American Home Warranty because they are the last people I ever want to deal with again!!

4 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Drew, Thank you for taking the time to share your review with us. We apologize for the delay in having your claim resolved. We do see a claim was placed for your dishwasher and range hood and we dispatched a contractor to diagnose the failure. We received a report on both issues which indicated replacement parts were needed. We went ahead and moved forward with ordering the parts. On December 3rd we were advised the parts needed to repair your range hood were on back order. We did determine to move forward with a replacement, which has been sent to you for review. For the dishwasher service, we have dispatched a contractor to diagnose the failure. We appreciate your patience and hope that we have have this fully resolved for you soon.

Dec. 7th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Partha Sarathi New York, NY

First American Home Warranty has an awful service. It feels like they are scamming people with the promise that they never deliver. You pay premium and service fee but after waiting for months, nothing gets done. Their strategy seems like is just wait out. I tried to call customer service and more than once, they hang up in the middle of the call just because I was asking for more info. I feel like all my money is a total waste. My recommendation: Stay Away from First American Home Warranty.

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Partha, We do apologize that this may be taking longer than anticipated. We have a process when evaluating and determining and outcome for our customers, and do our best to keep this process moving forward until resolved. Can you please provide us with your claim number so that we may look into this?

Oct. 18th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Terri Mingione Glendale, AZ

Your company does not follow up with their customers. They believe the company's they hire that are F rated companies on the BBB. I would not recommend this company there are plenty of other companies to go with that are cheaper and believe the customer not the worker that comes out and don't know what their doing have to u-tube it to know how to fix a stove. Fricken ridiculous!! Don't use AVA appliances!!

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Terri. We have reached out to you for additional information.

Oct. 8th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Partha Sarathi

First American Home Warranty has an awful service. It feels like they are scamming people with the promise that they never deliver. You pay premium and service fee but after waiting for months, nothing gets done. Their strategy seems like is just wait out. I tried to call customer service and more than once, they hang up in the middle of the call just because I was asking for more info. I feel like all my money is a total waste. My recommendation: Stay Away from First American Home Warranty.

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

We do apologize that this may be taking longer than anticipated. We have a process when evaluating and determining and outcome for our customers, and do our best to keep this process moving forward until resolved. Can you please provide us with your claim number so that we may look into this?

Oct. 18th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

William Luebs Flower Mound, TX

Disgusting!! Tried to get a wiring problem fixed. Wiring problems are covered. But they denied installing a $5 junction box because my house did not have one previously. I pay almost $1000 per year and this crap company is refusing to do a 10 minute job. The companies that First American subs to fix our problems are the dregs of the world. Stay away from First AMERICAN. Their service SUCKS!

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi William. We are very sorry that we were unable to assist you. The contractor reported that you are needing to install a junction box, which is not covered. Thank you.

Sep. 15th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Ben Mintz Knoxville, TN

Do not waste your money with this warranty company. I had a $400 garbage disposal go bad, and they only offered me a $50 cash out. How do you replace a $400 garbage disposal with $50? This is after waiting 2 weeks for the company to get the cash out offer. Customer service is completely useless and supervisors are never available. This is the worst warranty I have ever dealt with!

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi Ben. Thank you for your feedback. Please note that the cash payment offer as our cost was provided as a courtesy as you proceed without prior approval to replace your garbage disposal. Per the contract, First American does not provide reimbursement for services performed without prior approval. Thank you.

Sep. 3rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Joshua Cooklin Florence, OR

I submitted a claim to fix my dryer 3 months ago and paid the $75 service fee. It took 3 weeks for the first repairman to come out. It needed a part which arrived at my door 2 days later. 2 no shows and over 2 months later and I still can't get anyone to come fix it. I lodged a complaint with the BBB as well as calling this company multiple times. Last time I spoke with them they told me I needed to be "more patient". Stay away from this company!

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Joshua. Our records indicate you placed a claim on May 30, 2021 for your clothes dryer not heating up. First American dispatched an independent contractor, Sears, to diagnose the failure. The contractor reported a part was ordered and will return to complete repairs.

On July 15, 2021, the contractor reported they did not have a technician available to complete the repair and rescheduled for August 17, 2021.

As of August 19, 2021, the contractor reported an appointment is scheduled for August 24, 2021 to install the heating element.

First American looks forward to completing the repairs to your clothes dryer and apologizes for any inconveniences you experienced during the handling of the claim.

Please be advised, First American considers this claim pending.

Aug. 24th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Ron l Spartanburg, SC

AC units not working had to wait 1 week for scheduled appointment and was cancelled day of without knowledge due to overbooking tech, rescheduled for 1 week and same thing happened again. Was rescheduled again and no help from First American Warranty. 4 weeks with AC units not working. Unable to speak with management or get satisfaction. Automated system with reps that are no help with resolutions. Sears is their vendor and unable to speak to a person.

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Ron. We appreciate your feedback. We has reached out to you for additional information.

Jun. 22nd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Brandon CA

They are really terrible. I had the AC go out on my condo and they kept scheduling it out to contractors who don’t even work on the building. Each mistake would cause an additional day of no AC delay. I finally had to find my own company yet it still took First American an additional 2 days to approve. I talked to 8 different people and spent 10 hours on the phone. My advice is use another warranty company,

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Brandon. We appreciate your feedback. We have messaged you for additional information.

Jun. 2nd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

victor espinoza Tucson, AZ

This company is horrible. They take their time to fix anything and then try to rip you off with swapping a $2500 dryer for a $750 one. No way, it's only 1.5 years old! On top of that they never completely repaired our fridge. The company that came out to fix it stated that it needs to be replaced, First American closed the claim. After many calls nothing happened. Stay away!

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Victor. Our records indicate you placed a claim on March 9, 2021 for your clothes dryer which does not stop spinning, even when turned off. First American dispatched an independent contractor, Arizona’s Heating and Cooling Doctor LLC, to diagnose the failure. The contractor reported the control board and two relays have burned out and recommended replacement of the parts. First American attempted to locate the parts, however, the parts are no longer available.

On April 6, 2021, First American offered a replacement dryer as the parts for repair are not available. Per your home warranty contract, First American will replace with equipment of similar features, capacity and efficiency however does not match brand, color or dimensions. You declined the replacement offer and requested a cash payment. Per the home warranty contract, First American may offer a cash payment in lieu of repair or replacement at the company’s negotiated rates with suppliers which may be less than retail.

On April 9, 2021, you accepted the cash payment in lieu of replacement. Please allow 7-10 business days for the processing and delivery of the check.

Please be advised, First American considers your claim closed. Thank you.

Apr. 9th, 2021

star star star_border star_border star_border

K Rich Ponte Vedra Beach, FL

having to wait 2 weeks for an A/C company in the hottest part of summer in Florida is unacceptable. Having to wait a week for a new refrigerator part to come in is not acceptable. No refrigerator for a household of 6 for a week! Parts should be no more than a day or two away.

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello K Rich. We understand your frustration. We have messaged you for additional information.

Apr. 17th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Santiago Ruiz de Gopegui Quesada Greenville, SC

After a cost of over $600 for the home Warranty and paying a $75 service fee, two weeks later they tell me they are not covering what the contractor has told them needs to be done to have the washing machine working properly since water backs up trough the drain tube into my laundry room floor. Why do i need a Home Warranty if they charge me a service fee and a high year fee and still don't fix the problem? Don't get caught in this scam. Guess that's why they need to advertise themselves all the time making promises and offers they do not cover.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Missy Renee Aptos, CA

Is negative a option? This is the worst company with the worst service. My oven has been broken for 5 months. I have spent hours on hold on phone they never call back they hire useless technicians. Its a complete rip off. Check consumer affairs they have countless complaints against them. They even have a face book page dedicated to the fact that they are a rip off... terrible customer service, they dont follow through with there contract that says they will replace the appliance if unable to repair

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

TexasJoe Cypress, TX

I just cancelled the service. Had a pipe break and was told it would not be covered as it was due to freezing. Also when they have replaced any broken items the replace with the cheapest bottom of the line brands that soon break again. Will just bank the $58 per month I was paying them and cover the repairs myself from the savings. Don't buy this warranty.

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi TexasJoe. Our contract provides coverage of system and appliances that fail through normal wear and tear. Pipes due to freeze are not covered. You may refer to your home warranty contract for the items listed as covered. Thank you.

Feb. 24th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Lord Wolin Woodland Hills, CA

First American is very good at making the sale and promising that it will pay for claims. BUT, once you make a claim forget about it. 1. First American will deny the claim. 2. You can never talk to anyone. 3. First American unscrupulous and crooked contractors Do yourself a favor and use another home warranty company. Why pay to be aggravated?

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Anthony Munoz Merced, CA

have a leaking faucet in the kitchen paid my $75 to first American Home Warranty. Plumber comes out and tells me I need a new faucet which I already knew, I had to come out of pocket to purchase a new faucet. First American Home Warranty tells me they'll only give me a low quality faucet for replacement. This is a rip-off my $75 is only good for the plumbing charge to show up. When my home warranty is up I'll be going to a different company.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Gwenetta Blackwell Greer Eloy, AZ

I am disappointed with the service provided by this company. They do not vet their companies, I was assigned four companies before someone came out to look at an electrical problem which could have caused a fire. My claim was denied even though I sent a finding by a reputable Phoenix highlighting my problem. I would not recommend First American to anyone.

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Gwenetta,

We would like to apologize for any inconvenience you may have experienced during the handling of your electrical claim. Please be advised, we contacted your electrician who recommended replacing the breakers due to age. However, they confirmed there were no failures with the breakers in your home. As such, First American did not authorize a replacement because there was no existing failure. At this time, your claim is considered closed.

Thank you.

Mar. 11th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Lauren Payne Houston, TX

I have been dealing with a claims issue for weeks. The staff are extremely rude, rarely answer or return calls or messages, come up with new excuses not to cover at every turn, outright lie, and overall provide egregious and borderline fraudulent customer service. Their technicians will make the laziest & conveniently not-covered 'diagnoses' which means you have to call them back repeatedly (charging you $75 a pop) and end up having to pay out of pocket for a third party you trust anyway. Can you give 0 stars? Stay away!!

5 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hi Lauren. We do apologize for any inconveniences you may have experienced with the handling of your claim. Our records do indicate that you have received full reimbursement for the plumbing repairs completed by your contractor. Thank you.

Nov. 9th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Ronald Winters DeLand, FL

I'm a retired plumber. I was requested to look at a residents plumbing problem which I repaired in 10 minutes. The plumbing company representative part of " AMERICAN HOME WARRANTY" charged $125 and claims he could not due the repair because of mold in the bathroom. So for $125 the poor woman got no service from her home warranty company. I did the repair in 10 minutes I used a Phillips screwdriver and a 8" pair of channel lock pliers. Total cost. My charge. $40. What is wrong with this picture???

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Anthony Middletown, PA

Almost a month after placing a service request and the issue has not been resolved. Endless promises from FAHW on a timeline have all been lies. The contractor they chose does not answer the phone, does not call back from voicemails left, does not respond to text, and does not answer emails. Out of six representatives, only one actually sounded like they wanted to help. A manager stated he would make some calls and get back to me within two hours. Five hours later I call back and nobody has any idea what I'm talking about. Choose another warranty company.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Rose ,

Do your research. Find out how these companies are fraudulent and scam the customer by providing subpar or no service. I’m months in for 2 claims that still remain unfixed and unresolved. They provide fake numbers for nonexistent Reps assigned to your claim and do not follow upon anything. Don’t expect any movement on an AC claim in the middle of summer. Protect your family and home from this false sense of security. Nothing here but smoke and mirrors.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Amy Simonsen Corpus Christi, TX

They hire contractors who charge more than the market rate for plumbing or electrical services for out of pocket costs. And most so called "covered items" have out of pocket costs. So I ended up having to pay the $75 service call fee and find my own contractors for AC, water heater, plumbing, etc. It is better not using them at all. In addition, when I want cash out option, they put me on hold for over an hour, then came back on the phone to tell me that to replace the water heater, the cash out is only about $200, which is not enough to cover half of the cost of the water heater!

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Teresa Gentry Williamsburg, VA

We have had First American Home Warranty for over 8 years. Until now, I was happy. Currently our AC has been broke for 2 weeks. The contractor is blaming First American. First American has LIED to me repeatedly. They have told me the parts were ordered and expected delivery that day. Then 5 days later they tell me the same thing! This is unacceptable. My husband has a heart condition and we cannot keep going without AC in August!!! I can't get a manager to call me. Everyone i talk to has lied. I need help and don't know what to do!!!!

6 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Teresa. We apologize for any inconveniences you have experienced during the handling of your claim. Our records indicate you placed a claim on July 26, 2020 for your air conditioner not cooling. We dispatched Bell Cow Heating & Cooling, who reported the failure to be the condenser fan motor and recommended replacement of the part. First American authorized the repair.

On August 14, 2020, we confirmed with you that the repair was completed on August 13, 2020 and your air conditioner is working properly.

First American considers this claim resolved and closed. Thank you.

Aug. 14th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

ariel delacruz Escondido, CA

IF THERE IS A ZERO OR NO STAR I WOULD RATE THIS COMPANY , TWICE THEY HAVE DONE IT TO ME FIRST THEY TAKE PAYMENT AND THE REST IS UP TO ME TO TRACK AND GET MORE INFORMATION ABOUT THE SERVICE REQUEST WASTED TIME , MONEY WITH PROGRESS WHAT SO EVER , I HAD TO CALL BOTH PARTIES TO GET INFORMATION ABOUT MY REQUEST AND STILL COME UP FIGURING EVERYTHING BY MYSELF , CUSTOMER SERVICE HAVE NO IDEA TO EXPLAIN THE ISSUE, BUT THEY WILL TAKE YOUR MONEY AND THE ONLY EXPLANATION IS PAY NOW!!!!!!!!!!!!

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Althea ,

I hate this company! I am not going to waste my time going into details,because I have wasted enough. This is the ABSOLUTE WORST COMPANY I have ever dealt with. Don't waste your time or money with this company!! They Rescheduled 4 times, open window from 12pm to 5pm at 4:40 call to reschedule. Putted me on the schedule but didnt have my idea on the truck. Waited and waited to speak to someone. Poor customer service!!!! Dont care if you are without a washer or dryer for over a month.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

C PUHER Newnan, GA

THEY DIDNT HELP OR SOLVE MY APPLIANCE PROBLEM 6 WEEKS LATER MY REFRIDGE STILL HAD NO WORK DONE ON IT.A SIMPLE part that i ended up fixing myself after i gave up on them.Guatamala was their point of contact.meaning they didn't care if your problem was fixed or not a total waste of time and money. Several of my friends had similar bad experiences. 6 weeks later and they were still messing with us on our refrigerator THEY JUST DIDNT CARE THEY TOOK OUR MONEY THEY ARE A BIG SCAM SHAME ON THEM

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Daniel Schwartz Lancaster, CA

Terrible. Had an emergency with water pouring out of sink. No one was sent out for 3 days. We had to get someone else because water was flooding our house and we couldn’t wait for their slow service, it was an emergency!!! Then I called to get reimbursement an they wouldn’t pay even though it was their fault for lagging in an emergency situation....water was pouring in the gallons.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Kathy Eugene, OR

I placed a service call on June 12, 2020 someone came out on the 17th my refrigerator couldn’t be fixed they put an order in for a new one. It’s now July 9, 2020 and I’m still going round and round with First American they have offered me the same fridge 2x’s now since they only have 1-3 business days to order it they keep re offering it hmmmm seems to me like I’m getting played. I leave messages and don’t get calls back. I pay my monthly fee and I paid my service call fee I just want my refrigerator. Poor customer service I would definitely question using this company.

6 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Hello Kathy,

We would like to apologize for any inconvenience you may have experienced during the handling of the kitchen refrigerator claim. Upon review, you accepted the cash payment in lieu of the kitchen refrigerator replacement. You will receive your check in seven to ten days.

Thank you.

Jul. 14th, 2020

star star star star star

Fredrick Harris

They are very good and expedient with raking care of your claim and if you appliance can not be repaired they do not hesitate to replace it.

6 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you Frederick for your review.

Jul. 10th, 2020

star star star star star

Elaine

Excellent company and renew again because I save a lot of money to fixed my problem,I glad that there costumer services are great too.

6 years ago

First American Home Warranty Logo

Reply from First American Home Warranty

Thank you for your feedback and your business. Have a great day.

Jul. 9th, 2020