Best Company badge 10,000 Reviews Choice Home Warranty Logo

Choice Home Warranty

star star star star star_border

6.7

Overall Score

cancel
info
check_circle

Review Source

star star star star star_border

Cathy Macchione Warren, OH

I have 4 boys. I am satisfied with the cash offer to put towards a new washer but I cannot wait 30 days to get the e-card from Lowes!! I’m panicking. I can’t wait 30 days to do laundry. No one will have clothes!!!

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star

Lourdes Rivera Kissimmee, FL

I have a great experience with Choice. Just once they used a contractor that I don’t want, and they change it right away! I recommend Choice Warranty!!

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

riley hedge Columbus, OH

BEWARE-We had a plumbing issue, I put a claim in online (no representative to walk you through the process) and was informed Home Choice would assign a plumber to my case. They couldn’t not get a plumber for over a week and half-unacceptable. I was then informed I could hire my own plumber and receive reimbursement. After the work was completed and paid for out of pocket Home Choice informed me they would not cover the cost because my toilet was removed to perform the snaking and snaking was only covered by access point. Something me or my plumber was never made aware of. I appealed my claim to have the most unprofessional customer representative I’ve ever encountered assigned to my case with no acceptable resolution. Do yourself a favor and choose any other company besides Home Choice Warranty

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Customer Relations, who will review this matter accordingly.

Jan. 27th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Patricia Jardine Freehold, NJ

This was my second and last bad experience with choice. Last December my hot water heater died. I waited four days and still no one showed up. I finally had a new water installed at my own expense This time, in the middle of a bitter cold January my furnace stopped working. I called choice right away. After waiting five days the company they had contacted to handle this never showed up and I found out they were out of business. Finally after a fair amount of back and forth (and a fair amount of screaming) I said if someone was not here in 24 hours I would cancel my policy. Next day this new tech arrived. He mentioned that five days without service was not right. He took care of the furnace and it’s now working. I have heard only negative reviews about choice. I am paying over $600:00 for this plan, had to pay $1800.00 for a water heater out of my own pocket. Fortunately for me my furnace did not have to be replaced. Seems to me I no longer want to deal with this company. I AM NOW CANCELLING MY POLICY.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Jan. 27th, 2022

star star star star star

Chad Anderson Saratoga Springs, UT

Mike did an excellent job in explaining the Choice Home Warranty to us and making sure it would fit our needs. We are very pleased with the product we are purchasing.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Carole Partsch Romeoville, IL

They listened and acted when I was very unhappy with the first company they sent to repair my fridge. A & E Repairs was extremely knowledgeable and my fridge has been diagnosed and parts or on the way. Thanks to Choice.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Johnny Fayard Mobile, AL

It takes to long between the time of the equipment breakdown and the time the issue is resolved. Some no critical thing this would be okay but with an appliance that is necessary to keep your food like a refridgerator that you can't wait 2-Weeks before the repair is made becomes a serious problem.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Customer Relations, who will review this matter accordingly.

Jan. 26th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Rose Nickles Chicago, IL

Customer Review Video

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Marilyn Jenkins Indianapolis, IN

Having a back-up for system breakdowns is a budget saver. I don't like the price, especially having to pay another $75 to $100 to get the service. I think that's a bit excessive, but it is cheaper than the alternative.

4 years ago

star star star star star

Badia Garibaldi Camden, NJ

Choice was very efficient the response 24-72 perfect. I have no complaints the company that came and did my service was awesome. choice a great choice.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sharon Walton

Easy to file a claim. The time it took to get someone here was not good. The lack of availability of repair people is an issue. My floors are ruined because no repair could be done for several days. Now that not covered.

4 years ago

star star star star_border star_border

Marvin Koop Columbia, MO

We have had several experiences with Choice Home Warranty. In each case, the waiting period for repair was 5 days to 2 weeks. Sears extended this last repair by six days without contacting us first. That left us without the use of a stove for almost 2 weeks. Need faster reaction from scheduling and repair persons.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

Choice Home Warranty makes every effort to enhance the customer experience, therefore, we appreciate your feedback. In efforts to proceed with the enhancement of our quality service, your feedback has been submitted to our Quality Assurance Team for review.

Jan. 20th, 2022

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

John Naples, FL

First part went fine then I asked for more than offered and no one would return my calls. Finally last Friday I spoke to a lady who said she would call be back on Monday no call so I called Tuesday and was told if they didn’t call you back that meant you were not getting any more. So I guess what they were trying to do worked. I excepted the offer and they said I would get Lowe’s gift card in30 days. Now I’m being forced to buy at Lowe’s and waiting 30 days for it. Now I’m without a washer for 30 days, you tell me is that a good insurance policy would you pay top dollars for this. And would you recommend that to a friend if you did you would not have many friends.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Jan. 20th, 2022

star star star star star

Susan & Barry Furrer Ashburn, VA

Malcolm clearing explained the warranty and answered all our questions and concerns. What CHOICE offers is extensive coverage for a great rate. Very pleased.

4 years ago Edited January 19, 2022

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Orna Lo Santa Clara, CA

My tenant has not had hot water for almost a week. Every time we called for service, it was schedule 3 days out. A repair person came on Thursday and on by Friday the water heater didn't work again. The new appointment was made for Monday. The service company was unable to come Saturday and Sunday they are closed. I called Choice today to see if someone else can come today (Sunday). I was told that I'd get a call back either way within the hour if someone can come. It's been two hours and no one called back. I called Choice again just and the message I'm getting is that the customer service dept is now closed. It is 3:30 pm. How do you call this 24/day service and is this how quickly a water heater is repaired? My tenant doesn't want to pay the rent since it is not reasonable to be with no hot water and not be able to shower for so many days.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the service provided by our technician. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Vendor Relations, who will review this matter accordingly.

Jan. 17th, 2022

star star star star star

John DiStasi Laurelton, NJ

Quick response Great customer service Mike Check Appliance Repair was courteous from the start He called 15 minutes before arrival and explained everything Keep

4 years ago

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Ivan Cortes Chicago, IL

Choice Home Warranty does NOT replace and pay the cost to replace the defective item whatsoever. You guys will replace the item if it is deemed defective and not repairable. But you will not pay the true cost to the technician to install the defective item. I’ve had two Hot Water Heaters replaced and they the replaced with nearly the exact size and model number of the original one and there has ALWAYS been a cost to me to install the new water heater when the new one was LITERALLY swap and install. THERE WAS NO DIFFERENCE TO ANY OF THE INSTALLATION FOR THE NEW ONE. However, there was always some wort of COST TO ME to install the new one when the replacement was literally Plug & Play. THAT’S POOR BUSINESS TACTICS. And because of this shady business practice I will NOT be extending my home warranty after the initial period is expired. Horrible business practice and that’s EXACTLY WHY Choice Home Warranty has a BAD name in the Home Warranty business.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Customer Relations, who will review this matter accordingly.

Jan. 17th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

MikeSandee47 Jacksonville, FL

The service we received on our toilet leak was prompt and the technician was skillful and very professional. We will recommend CHW to our friends and neighbors.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

R Adams Prosper, TX

It takes too long to get a hold of someone. You always want us to go to the website, you claim for faster service, BS. You guys don't know what the meaning of the word is. This is the 2nd time I had to call you for service it took TOO long also. This time I contacted you on 1-4-22, put a claim in the same day, nothing, 1-5-22, nothing, 1-6-22, nothing, on the 1-7-22 an appliance tech said he was on his way out, by now we eliminated the appliance problem because the appliance still works by plugging it into another outlet, He claimed he would tell dispatch that another tech was needed as he didn't do electrical problems. I went online and phone to discover I had to make another claim, so I did. Then they had an electrician set up but he didn't take credit cards, they didn't believe me so they/you had to call them. Then you claimed another electrician was set up for 1-11-22. I tried to contact the electrician to see if he could come out any sooner because my tenant had already been waiting for over a week. He said he tried but was unable to. He did call me and got out there on 1-11-22 and fixed the problem This takes way TOO long to get anything done, very very disappointed. This was bad for me and my tenant.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

Choice Home Warranty makes every effort to enhance the customer experience, therefore, we appreciate your feedback. In efforts to proceed with the enhancement of our quality service, your feedback has been submitted to our Quality Assurance Team for review.

Jan. 17th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Christine Petty Columbus, OH

The company is a scam. My parents pay $70 a month premium and now it's $85 for service call. I had to call them out for their air conditioner unit, and septic last year and they covered ZERO for the air conditioner ( of course in smal print ) and also septic ( which they covered $300 of a $1500 bill ) AFTER paying their service call fee. I just had to call for a repair that was done last year and they are now saying it isn't covered. So my elderly dad on a fixed income paid another $85 for nothing and now we have to contract an outside plumging company to pay another $200 for repair. You waste more money on the service call and montly charge than you would for a lot of repairs.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We regret to hear that you do not feel secure with our company. Choice Home Warranty can assure you that you have our policy for all of the right reasons. We cover most mechanical failures that happen due to normal wear and tear on the main systems, items and appliances in your home.
Choice Home Warranty encourage all of our customers to review their coverage.

Jan. 13th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Hitesh Patel Marietta, GA

CHOICE HOME WARRANTY SHOULD NOT BE YOUR CHOICE ! 1. I had Refrigerator display not working along with water dispenser. We paid technician for service call and still we are receiving invoice for the same thing. Even after multiple attempts there is no one on call to help. 2. Water heater stopped working. Technician came next day and left in 5 mins without fixing issue and still charged us for service call. CHOICE assigned same issue to different technician and we got charged again for service call. ITS BEEN 20 Days and still we are sitting with no HOT WATER. I subscribed for this service so I don't have to spend time and effort finding someone. But service with CHOICE is demanding even more Time and Effort to get your stuff fixed.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Jan. 13th, 2022

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Jim Gasko Columbus, GA

It took over 10 days from when I reported the issue to when the claim was denied. This is 10 days without heat in my house. First they couldn't find a tech in my area, then they didn't schedule the appointment correctly. Next, when the tech did come out a week after the issue started, Choice home warranty lost the diagnosis that was entered into their system. Choice's customer service reps are rude and entirely unemphatic to my situation and were not helpful in the least. I do not believe I will be renewing with your company, not because the claim was denied, but with the way you handled the whole process.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

Choice Home Warranty makes every effort to enhance the customer experience, therefore, we appreciate your feedback. We have shared your feedback and concerns to the Customer Relations Director who will review this matter and handle accordingly.

Jan. 13th, 2022

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Elaine Pasadena, MD

My experience was not great. Choice is pushy. 5 people called me within a matter of 10mins. This is not excellent customer service this is harassment. I ordered the policy and cancelled it the same day because I listed to the gentleman from Choice speak to someone in Hebrew while on the phone with me and refer to his callers/customers as RETARDS. How derogatory is that? They drafted my money immediately, I have 30 days to cancel a new policy, I cancelled within 20 mins after repeatedly being disconnected (they harassed me to purchase the policy but I could not get and keep anyone on the line who could cancel the policy. As I look over the cancellation document it states - no refund due to me - what the hell? They better refund my 20 mins I paid for that did not go in effect for a full 30 days after purchasing. I was not impressed or pleased. Good luck if you utilize Choice. They may not even post this review!

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

Choice Home Warranty makes every effort to enhance the sales experience, therefore, we appreciate your feedback. We have shared your feedback and concerns to the Director of Sales who will review this matter and handle accordingly.

Jan. 11th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Wayne Gildersleeve Miami, FL

I've interacted with the people at Choice Home Warranty on two occasions and have been very pleased both times with their service and the quick response of the technicians.

4 years ago

star star star_border star_border star_border

Jonathan Selby Helena, AL

I have been without reliable heat for nearly 2 months and CHW has yet to fix the problem. I have been assigned 3 separate repair companies they cannot fix the problem then are unable to get in contact with. CHW keeps denying to let me hire a reputable HVAC and reimburse me, instead just telling me to wait and theyll assign a new company to it. One of the companies finally tried replacing a component but it didnt fix the problem and I CHW has done nothing else to try and get the heat working.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Customer Relations, who will review this matter accordingly.

Jan. 11th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Client Plano, TX

The technicians who were sent out on my repairs have been experienced and were able to diagnose and fix the problem. It was a relief to not have to take a chance on someone you had never used before.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

TrudiS Cambridge, OH

Very disappointed in services so far. Filed a claim for my washing machine. Repairman came to look at it and determined it would probably need replaced. Received email later that day from Choice Hone Warranty congratulating me on the fact that they would replace my washer for $349.00!!!! Are you kidding me??? My washer is a Maytag so to go buy another Maytag it sure isn’t going to be just $349.00. And icing on the cake…it will be a Lowe’s e-card and will take 30 days!! LOL so I just sit around and wait with no washer for 30 days??? Not a good experience for my first claim with Choice. Not sure if I will be keeping this service or not.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Jan. 11th, 2022

star star star star star

Charles Lookabill Dalton, GA

Ha a very good experience with Danny explaining everthing to me also read the ratings very good company also a piece of mind thanks Danny for your help CAL

4 years ago

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Pete Chancellor McKinney, TX

Choice did not repair my heating/ac unit. A technician found the blower motor was bad and Choice refused to replace the motor because they said that something else caused the motor to go bad. I had three different companies check the blower motor and they stated that it was not true. The motor was going bad due to normal wear and tear. I talked to a representative to appeal the decision not to replace the blower motor and she would not change the decision. I sent several emails to their corporate office and no response. I read several reviews and it appears that Choice find ways to avoid paying for big ticket repairs. The main reason customers use a Warranty Company is to feel comfortable with them paying for big ticket repairs. I don't recommend using Choice.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We regret to hear that you do not feel secure with our company. Choice Home Warranty can assure you that you have our policy for all of the right reasons. We cover most mechanical failures that happen due to normal wear and tear on the main systems, items and appliances in your home.
Choice Home Warranty encourage all of our customers to review their coverage.

Jan. 11th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Joseph F Misicka Wheeling, IL

My refrigerator went out on Dec 8 2021. Choice decided to replace it. The problem is my refrigerator cost me 3200.00 and they are only offering me 1200.00 to replace it because they say that is the wholesale value. Well if they can buy it for that then please delivered to my house. It is now Jan 5th 2022 and still don't have a working refrigerator or the voucher for the 120.00 that is only good at Lowes. I called and they said it could be another 30 days before I receive the voucher. 2 months with out a refrigerator good god. Had to spend 250.00 to get a compact refrigerator to keep thing cold. Will not be renewing by contract. this warranty cost me more than I paid for it between the 800.00 that I have to put in to buy a new refrigerator and the compact one that I already had to buy. PLEASE BE WARE DO NOT PURCHASE

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Jan. 11th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Les Sgnilek Buffalo Grove, IL

The work was performed correctly. However, the time from reporting the issue until the time for the service provide to come was 3 days. That seems long.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jean T Furs Bristol, CT

The representative Albert was very helpful and answered all my questions. He also will be sending me an email with his direct telephone number and contact information for the future. He was pleasant and professional.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Jonathan Heng CA

The technician was good and he came quickly. He let me know that the piece that was causing the problems failed due to wear and tear but choice home warranty denied my claim and said that it isn’t covered because it wasn’t normal wear and tear. They gave me the option to appeal the decision which I am doing but I have to wait another 3 days to even speak to someone and it’ll take longer to get it fixed if they decide to overturn the decision. The weather is currently in the low 30°s and I have no heater.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We regret to hear that you were not satisfied with the determination of your claim. We are committed to providing a positive customer experience and we take all feedback very seriously.
Choice Home Warranty provides home warranty service coverage on the systems and appliances listed as ‘INCLUDED’ under the terms of the User Agreement. We encourage all of our customers to review their coverage.

Jan. 3rd, 2022

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Chelle Zemmelman Chapel Hill, NC

Of the 3 claims that I had, only 1 was covered. Recently my washer (8 years old) was leaking. I submitted a claim and the tech assessed that there was a crack in the drum. When he spoke with Choice Home Warranty he made it clear that NOTHING could have caused this crack because of the location and that it was from wear and tear - this was covered in my contract. He repeated this multiple times. I received an email 2 hours later that they denied the claim and that it was due to misue. No one called me to ask me direct questions or no one from the warranty company came to assess themselves. I am cancelling and will NOT recommend this to anyone.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We regret to hear that you do not feel secure with our company. Choice Home Warranty can assure you that you have our policy for all of the right reasons. We cover most mechanical failures that happen due to normal wear and tear on the main systems, items and appliances in your home.
Choice Home Warranty encourage all of our customers to review their coverage.

Jan. 3rd, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Helene Becker-Jones Charlotte, NC

Make sure you read this before you sign up with Choice Home Warranty! If you expect replacement for your appliance... run away from this company! For me, the issue was my microwave. THE POLICY STATES: "BUILT-IN MICROWAVE - COVERED: All components and parts." "We have the sole right to determine whether a covered system or appliance will be repaired or replaced. We are responsible for installing replacement equipment of similar features, capacity, and efficiency, but not for matching dimensions, brand or color. We reserve the right to offer cash back in lieu of repair or replacement in the amount of Our actual cost (which at times may be less than retail) to repair or replace any covered system, component or appliance." LAW SUIT AGAINST CHOICE "And in 2019, the Arizona Attorney General's Office filed a consumer fraud lawsuit against Choice Home Warranty, claiming the company "... provided a 'service contract' riddled with exclusions, denied claims for spurious reasons and paid consumers a fraction of the cost of repair or replacement, if anything."Jul 14, 2021." They refused to replace my microwave that had an original cost of $619 but offered me a + or -$150 gift card at Lowes then bumped it up after many arguments to a $249 check. We were told that they did not pay for installation of a new microwave no matter what! Here is their email to us! "Great News! We have received the diagnosis on your claim. We have determined, the best long-term solution is to replace your Microwave. In lieu of replacement, we are offering you funds in the form of Lowe's eGift Cards based on your current system's features and capacity, to select the system of your choice." Please click the link below to start the process of replacing your Microwave. I cannot show you the actual original offer because we accepted the $249 settlement to be applied as a deposit for our Best Buy purchase of a new unit. We, on top of the $559 equivalent unit (based on a GE recommendation) we will have to pay for installation. ISN'T THIS GREAT NEWS? Sent from the all new AOL app for Android

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Dec. 30th, 2021

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Jessica Stringer Queenstown, MD

I appreciate the service, but the amount of time necessary to fix my dryer is a little crazy. The part will be in the technician's hand in 3-5 days, but I have to wait 4 weeks before he can return to fix it. That is ridiculous, in my opinion. I am having to spend a lot of out of pocket money and time at the laundromat because of this.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Customer Relations, who will review this matter accordingly.

Dec. 30th, 2021

star star star_border star_border star_border

bartenderdad Colorado Springs, CO

They are not bad,.. they will send person out for repair, but they will never replace your faulty item. Have like 8-10 yr old Samsung dyer that broke 7+ times in 2 year period. Had to pay $60 per visit . and fix never last more than 3 months. A few fixes only lasted 1 day. They still will not replace, so have to pay $60 every time fix lasts longer than 30 days. After7+ fixes I'm feed up with repairs.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

Choice Home Warranty makes every effort to enhance the customer experience, therefore, we appreciate your feedback. In efforts to proceed with the enhancement of our quality service, your feedback has been submitted to our Quality Assurance Team for review.

Dec. 28th, 2021

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Shirley L. Johnson San Antonio, TX

Right now I do not feel I can give a rating because the sales man told me if I paid a special price I would be covered for ever at $450.00 per house for 2 houses making a total of $900.00 per year for both houses for ever. I paid for 3 years making both houses covered until July, 2025. There is nothing in writing in the contract that states this. I was told I would have it in writing. As of now there is no statement that $450.00 per the two houses would be a per year for ever. I feel I need to canceling this contract unless I get a guarantee in writing that both houses are covered for $450.00 each per year, for ever.

4 years ago

star star star star star_border

Francine Levenstein New Orleans, LA

This time around I have been very happy with the selection of the contractor CHW chose and the work of Rooter plumbing on my toilets. Chris was very professional and followed through. They are working properly

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star

Judy Florissant, MO

Was very quick in sending Repair man. He found the problem and had to order the part will return to fix the washer .very impressed with how soon my washer was serviced

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Gary Ingersoll Santee, SC

One star is far too many! Do yourself a favor, TAKE YOUR BUSINESS ELSEWHERE. Total and complete rip off unless you believe replacing your current appliances at 60% of cost out of pocket is a good investment! Short story: $495 warranty + $75 tech visit - $240 Lowes credit + $650 replacement microwave = $980 out of pocket while under warranty on a microwave that is less than three years old. Long story: When we tried to file a claim on our microwave (new construction home) only to be told it would be days before someone came out and there would be a $75 fee. When the tech came out we were told someone would contact us in a few more days about our options. Choice Home Warranty notified us that they would not repair or replace the $650 unit, but would give us a whopping $240 gift card to Lowes. That is AFTER we escalated things, which required us to wait a week for a teleconference... The silver lining is that we had a relatively minor claim, I cannot imagine what kind of train wreck it would have been if we dared to have a major claim.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Dec. 28th, 2021

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Robin Cleary Yorktown, VA

My claim was for HVAC unit was denied because the compressor in the unit was not the original part. My issue is, the compressor was replaced by the previous owner. I do not understand the denial. How was I to know the compressor was not the original part? The unit worked well when I purchased my home and after I purchased the Choice warranty. What the previous owners did to the unit should not have determined Choice's denial of my claim. I guess that is why they are called Choice; they can choose to accept or deny claims, and in my case, it was their "choice" to deny. I do not understand Choice's logic. Now I sit in a cold home; however, I do have an electronic heater, waiting to speak with someone to hear my appeal. That person is not available to speak with me until January 4, 2022. Currently,, my experience with Choice has not been pleasant, and I am sincerely frustrated, cold, and disappointed in their service and responsiveness towards me my hone issue.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We regret to hear that you were not satisfied with the determination of your claim. We are committed to providing a positive customer experience and we take all feedback very seriously. Choice Home Warranty provides home warranty service coverage on the systems and appliances listed as ‘INCLUDED’ under the terms of the User Agreement. We encourage all of our customers to review their coverage.

Dec. 28th, 2021

check_circle

Review Source

star star star star star

R Foster Tyler, TX

This is the best decision I have made in gettting Choice Home Warranty. The service is very fast and the work is done very well. This is money well spent.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Terri Cunningham Humble, TX

The coverage seems fairly decent. But I think that Vidal Electric is a very poor choice as a provider. They never contacted me again even after several attempts by your company.

4 years ago

star star star star star_border

Deborah Cason Gwynn Oak, MD

Its a great home warranty company. I have been with CHW for over 5 years. I have experience good and bad situations. I do feel that they have improved on the quality of Techs they use.

4 years ago

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Rick Stater Las Vegas, NV

On the last claim for a failed pressure regulator on my plumbing system you declined to approve repair. I’ve not received any explanation as to why when it is clearly covered under my contract. The plumbing company tech you sent indicated you questioned their pricing, although those values had been negotiated between Choice and his firm previously. The long term damage that high water pressure can cause to my home is a serious concern. I’m now questioning the intent of Choice to live up to my contract with them. Should I consider a legal review of my agreement??

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

Thank you for your feedback. Our records indicate your claim has been approved to complete the repair. Please contact your technician to schedule your repair appointment at the earliest available time. Thank you for being a valued customer of Choice Home Warranty.

Dec. 28th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Bill Duncan Mart, TX

The first technician never showed on a Saturday night and couldn't be reached by phone. They reported that it wasn't a good time for us after we cancelled plans to be there! The technician who did show up on Tuesday, Shannon, was excellent and professional and kept in contact with us. He told us that our washer couldn't be fixed because the part wouldn't be available for months. Choice told us they would give us a $384 gift card towards the replacement of our four year old high efficiency washer that will actually cost $900+ to replace. I protested that decision, which required a wait of two weeks for an appointment, and their take it or leave it offer was raised to $476, still only half of the true cost of replacement of my washer for one with the same capacity and features. Now I am waiting for up to 30 days for the Gift Card in the mail. Of course I am not happy for the service I received and had been led to expect.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback and concerns to the Director of Customer Relations.

Dec. 28th, 2021

check_circle

Review Source

star star star star star

Edward V

Choice Warranty has been superb in handing appliance issues. The customer service has been just as great too. I have no regrets paying for their home warranty policy.

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Sean Beardsley Mesa, AZ

CHW denied my claim to have my refrigerator repaired. Their contract says they'll cover anything purchased with a home so long as it works when the contract is purchased. My refrigerator broke a little over 37 days into the contract. For my refrigerator they said the device is covered under manufacturer warranty, fine, I called the manufacturer, this device is not covered. CHW says "it should be covered and that means someone was already paid for repairs, they're not obligated to pay for more repairs, their technician determined it didn't work so it's a manufacturer defect they don't have to pay, THE PREVIOUS OWNER SHOULD HAVE DONE THE RIGHT THING AND BOUGHT ME A NEW FRIDGE." They deny it on the same canned response, do not return my voice mails, miss appointments, will not put their actual excuses in writing, and then have the nerve to tell me that someone else SHOULD have paid for the fridge so I'll have to repair/replace it myself. I have begun the arbitration process, but I'm sure they have some way to get out of that too. Meanwhile my family has been going to the store every day to get fresh food we cannot store. They quote exceptions in their contract, basically we'll cover everything, except in all cases where our technician determines we don't have to. They don't stand by their end of the contract, otherwise they wouldn't have forgotten about the 1st three clauses. Maybe they'll pay you out a small pittance of the cost? We will see what I get but not holding my breath, definitely not interested in renewing.

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We regret to hear that you do not feel secure with our company. Choice Home Warranty can assure you that you have our policy for all of the right reasons. We cover most mechanical failures that happen due to normal wear and tear on the main systems, items and appliances in your home.
Choice Home Warranty encourage all of our customers to review their coverage.

Dec. 21st, 2021

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

BigBad JG Collierville, TN

Takes too long to actually fix my refrigerator. First trip diagnosed the problem and order part. Second trip 10 days later to install the part. (Tech said they shipped wrong part but I lucked out as he had a part on his truck that worked).

4 years ago

Choice Home Warranty Logo

Reply from Choice Home Warranty

We strive to provide the best customer experience; therefore, we regret to hear that you were not satisfied with the services we provided. We are making every effort to enhance the customer experience; therefore, we have submitted your feedback to the Director of Customer Relations, who will review this matter accordingly.

Dec. 21st, 2021