Vivint Logo

Vivint Reviews

star star star star star_border

7.2

Overall Score

Visit Site

sell See Special Offer chevron_right

cancel
info
star star_border star_border star_border star_border

Victor Turpaud Larkspur, CO

This company is absolutely incompetent at best and very possibly fraudulent. Their system is constantly failing, from my thermostats, to the video camera, to the remote light switches and the door lock box. Everything is cheap and subject to failure. When you call their help line you have to wait forever and then their techs are useless at resolving the issues. We have had false alarms that went to the police station and were never called. Because of the multiple false alarms the police have refused to service our home anymore. Thanks alot Vivint! I will be canceling my service and getting the word out to as many people as I can to STAY AWAY FROM VIVINT! Worthless!

8 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Victor. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Steve Ambrose Denver, CO

Stay away. Real good at point of sale and identifying your pain. Awful on install and follow through. Bought the system 3 weeks ago. Came two days later to install decided I needed something else for my internet and phone took all the stuff left and the only contact has been me trying to figure out why they left and did not contact me. In the mean time I have an invoice for what I do not have. Next will be the monthly fee charge on what I do not have. Went back to cancel it today and all I got was a phone number to call. Guess what no one there when I called and left a message twice. No one called back either. Their website looks professional their sales people are well trained, but this is a scam.

8 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Steve. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Grit Cincinnati, OH

I am another who didn't read the contract and got burnt. Vivint will NOT be getting renewed when the contract expires. When I called the Tech line to cancel I was put on hold 20+ minutes the first time before I hanged up and nearly 20 on my follow up call later. The lady that answered should have left her attitude at the club as I couldn't understand her because she was talking so fast. After a couple minutes she gets to the part were the department that handles closing accounts is not open on Sunday. All the stuff the automated part has but no mention of this, way to fail even the simple things.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Grit. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Richard Davis

DO NOT USE VIVINT!!! Vivint is extorting me for a service I do not use. I changed companies, had a new panel installed, and called to cancel the service. After getting billed again I called. They claim I entered into a new contract with them until 2020, which is ridiculous since I have service from another company and do not plan to live in this house that long. If I do not pay, they threatened, I will have to pay the entire amount due plus all legal fees which will be extensive. With this threat I'm forced to continue paying them for a service I do not use. PLEASE, PLEASE, DO NOT USE THIS SERVICE.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Richard. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Aleathea Moore Farmingdale, NY

I believe that Vivint is installing faulty fire alarms. I've had mine less that 2 years they've replaced it and rebooted and it's still not working properly. They refuse to cancel my contract while threatening me with a huge fee, but would not state how much the fee was. Took almost 2 weeks to get a tech guy to my house and called the day before for Thurs. morning when I requested any weekday after 5pm and anytime on weekend. I don't believe they are professional and charge a premium price but they do not give you premium service. My doctors asst. is having the same issues. Customer service was a bit rude like it is what it is deal with it.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Aleathea. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Jenny Russell

They took advantage of my 78 year old mom, who was home bound taking care of her 88 year old US Veteran husband who was on hospice This company knocked on her door and did the hard sell. She had no idea how to use it, they removed her previous alarm system and she thought they cancelled it...turns out she was paying both systems for a year before we caught the charges directly out of her checking account. When I tried to complain and cancel her contract, they gave us the run around. My mom's husband passed away and she is down to one retirement income...we are trying to keep her in her house...they didn't care. Just kept saying that it doesn't matter that her husband passed away, because he wasn't the one who signed the contract! Shameful! Sharletons!

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Jenny. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Jeff Anchorage, AK

I have to agree with the rating this company has received. They are by far the worst company I have ever had to deal with. If you cancel your contract after the required term, BEWARE, the company requires the cancelation to be in writing, and they have 30 days after they receive the letter to cancel the contract. This means if you are billed on the first of the month, and send in the letter on the 5th day of the month you will get charged for that month and 30 days after they received the letter. which is actually two months. They are a scam company with the very worst customer service in the business.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Jeff. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

kathleen GA

I should have known when they blew a fuse on my heat pump while installing a smart home thermometer. Cost me $129 to get that fixed which Vivant reimbursed me for. But the next day when my house was still not cooling down it cost me $2479.00 to replace the outdoor unit. Vivant did not reimburse a single penny of that expense and their Claims Agent was rude and arrogant. I called the Customer Retention Department to cancel my service altogether and was advised they would make it right. Now not even 60 days into the service my door lock will not work with the app or keypad. Their response climb in a window, which I have locks on. Will they pay for a locksmith since they cant get out here for 3 weeks. NOOOOO they say I should use another door which I can not access due to limited mobility issues. DONT GET SUCKED INTO THIS SERVICE IT IS HORRENDOUS AND TOTALLY UNPROFESSIONAL.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Kathleen. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star star star star

Alpine Automotive Service Yakima, WA

THIS COMPANY TREATS US RIGHT AND TAKES CARE OF ITS CUSTOMERS AND WE HAVENT BEEN BROKEN INTO OR HAD ANY PROBLEMS SINCE SIGNING UP WITH THEM 5 YEARS AGO

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Alpine Automotive Service! We are so glad to hear about your experiences with us. When you have a chance, give us a call at 1-800-216-5232 to get your referral code that can lead to great perks.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Darren Marlinton, WV

This is the absolute WORST company I've EVER had the pleasure of doing business with. Purchased their system for a home I purchased for my kids to attend College. After school was finished, and the last one went on to grad school in another state, we attempted to cancel the service after 3 years. Was told I had to buy out the contract @ $1,400, talk the new owners into taking over their contract or moving the system. New owners didn't want it, so I elected to transfer to my home in the "country". I live in an area that requires satellite internet. Vivint sent a "tech" out to remove the system, left a big hole in the wall of the house we sold, and several small holes, the "tech" said he was quitting that afternoon and didn't have the "plug" to fill the hole(?), we could file a claim with the damage department. Damage department told us that was just normal and we needed to take care of it ourselves if we wanted it fixed(?). I fixed it myself, took a couple trips, 110 miles round trip. Next issue was they had no one to install the system at my home (shocker), but continued to charge the monthly fee. after more phone calls and me telling them my attorney wanted to see the "extra-contractual language", they agreed to terminate the contract, BUT still continued to call me!!!

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback David. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star star star_border star_border

david taliaferro Lubbock, TX

Doorbell camer goes offline frequently eventhough my wifi camera does not. Did not mention an installation fee and charged $200 but ended up refunding $100 because of screw ups. Cool ideas, not upfront about costs and charged a lot for the equipment 60 months service plan. .

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback David. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star star star star_border

Nick Caputo

I've had Vivint for about 8 months. We had an issue with original installation which was quickly corrected. We love the features that the system has. Don't love the price but it seems in line with the competition.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Nick! We are so glad to hear about your experiences with us. When you have a chance, give us a call at 1-800-216-5232 to get your referral code that can lead to great perks.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Kenneth Sugar Land, TX

I have regretted signing up with Vivint since the beginning. I should have went with my gut and cancelled when it took the company 3 visits just to properly install there products and left a hole in my wall. It has been nothing less than a nightmare from the beginning. Faulty Equipment, always dispatch police even if we put code in system. They even blamed dogs barking for setting off and window break stating a bark and glass break is close to the same pitch. then you have to talk with them and answer seems like 50 questions after you put you code in on the alarm. I do not encourage anyone to choose vivint as the alarm provider. you will regret it.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Kenneth. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Donn Carr Orlando, FL

This should be the Mercedes Benz of home alarm systems by incorporating Wi-Fi, cellular service, cameras, smoke and gas detectors, glass breakage and more onto a platform the user can monitor from around the world, look in, listen in to what is happening. The doorbell camera is a strong selling point. The sales team do an outstanding job of selling all of their features. The sad part is the system does not deliver. You are left with a Mercedes body and a lawnmower engine. The software is out dated, the motherboard operates only on 2G and not 5G - the result is camera performance (among other things) are severely compromised. Even when the home goes into alarm mode, the call to me was totally unacceptable. Sadly, we left ADT for these guys because of ADT's poor service. Their customer service team at all levels do their best, but even the techs will tell you if you see them often enough (and you will as this is a very flawed system) the hardware and software is sorely out of date. Sadly, I am stuck with four more years to tolerate this. Until this potentially solid program is and its many issues are fixed - Buyer Beware!

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Donn. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star star_border star_border star_border

Michele Deady-Paano New York, NY

Our doorbell, which when rung, comes directly to our cell phone; however, whenever I go to answer that doorbell through my cell phone....all I get is the green circle going round and round and round. By the time I'm able to get to the doorbell view, the individual is gone. The lag time between the time the doorbell is rung and the time you get to answer it is too long!

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Michele. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Sandy Peterson Des Moines, IA

This company stinks as far as advertising, customer service & especially cancellation. The door-to-door salesman said he was only selling this special offer to a few customers. The sales pitch was, " you will get all the equipment free, & all you have to pay is the one time activation fee of $99 & the monthly fee of 59.99 + tax." This is a 60 months or 5 yr. contract. If you decide to cancel early you either have to find someone else to take over your contract or pay a huge fee, which is the amount you have left to pay for the equipment. So the sales pitch was misrepresented. They have a lot of lawsuits against them. I would highly recommend you not go with Vivint.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Sandy. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Victoria Groce Levittown, NY

This was by far theeeeeee very worst!! customer service experience I have ever received with any security system I've owned. I have been a home owner for over 25 years, and have always had my home alarmed. I am sorry I left my previous alarm company and am seriously considering taking the loss and switching back or to another company. Soley on the customer service experience thus far. We only had the alarm system installed less than a month ago. I am in the customer service industry. I would not recommend this company to any one especially not to any of my clients. I was to receive a call back on a Sunday confirming a scheduled time for them to come on that following Tuesday. Sunday came and went. I did not receive the conformation or follow up call. No one came on Tuesday. It is now the following Friday, one week later from the original day that the Sunday call to confirm was scheduled, and I have not heard from anyone in the entire company for any thing . Terrible behavior for any Home Security company attempting to establish and maintain clients. I would continue to share my horrible experience with Vivint, unfortunately, I am limited here to space and time. Continue looking for a home security system.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Victoria. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star star star_border star_border

DONALD A POTTS

I was led to believe this company was associated with ADT. After I found out otherwise, I stayed with the company, about two years, now. Haven't had any problems - they are very prompt in contacting me when the steaks in the oven start smoking!

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Donald. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Trish

We had a Vivint alarm installed in October, by November it didn't work and would be 3 weeks before a tech could come. We were still billed for the month that it didn't work. at least 2-3 times a month the system went offline and took an hour or so with customer service on the phone to fix it. Multiple time a tech had to be sent out (they charge a fee that we weren't told about). Each time it was out we also had no doorbell. Several techs were an hour after the scheduled window. A few didn't fix the issues. After over 20 calls, 3 panels, and 6 techs (the last didn't show) all in less than 8 months, Vivint finally agreed to cancel our contract. Now lets see if the tech shows on time to pull the system.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Trish. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 8th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Russ Brown Abilene, TX

We initially installed this system on the advise of a neighbor. Now I wished I had done more homework. As a Retiree I am on a fixed income and the $69.27 monthly fees are about $20 higher than the average. We have a basic system installed with no cameras and two automatic door locks. I have checked with the company and requested pricing adjustment to bring the pricing more in line with their competitors but all I got was a 48 month guarantee for $50.99, not the reduction I am looking for. If they won't work with me then I plan on going with a different vendor like Simply Safe or other lower cost company.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Russ. We appreciate you letting us know about your experience. If there is anything that we might be able to assist with regarding your system please contact our chat team at this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Pekka Maattanen

I was pressured into purchasing this home security system by a very savvy salesperson who clearly wanted to make the sale. I gave in when I was assured that I could cancel with no obligations and a full refund within a 10 day trial period, recognizing that this would allow me to see if the system was suitable for my needs. I found it was not what I needed and the monthly cost was too high for the service provided. Upon cancelling, my system was efficiently uninstalled, and having paid the full price for the system up front, I was told I would be reimbursed within 15 days. It has been over a month and still no re-imbursement. After repeated weekly calls to VIVINT, I have been greeted by different very courteous customer service representatives who have assured me that my refund is being "worked on" but still no money. The time for refund was extended from "5 business days needed for processing" to "5-10 business days", but it has been well over this amount of time. Having paid up front, the cost was just under $1000 for the system (after I modified it slightly from the original purchase that included a duplicate of a device which I was charged for, but then refunded for much more efficiently). By now the interest on this amount would be substantial, so I wonder why VIVINT is clinging to my money still after I no longer have the system in my home?

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Pekka. We appreciate you letting us know about this issue and we hope that your concerns have all been addressed.

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

M Stewart Morgantown, WV

I have given this company a three for customer service instead of a zero because the call center technicians were pleasant on the telephone, even though the couldn't resolve the issue. I have been a customer since 2009 and never had a problem with the old system that was tied to a landline. I upgraded to the "smart panel" -- a pricey upgrade but I thought it would be worth the investment because it would work with my iPhone via an app. For the app to work, the "smart panel" has to work. The install occurred on June 15, 2017 and the system stopped working on June 29, 2017. I have made numerous calls to the technical support line and customer service and they have yet to even schedule an appointment for a repairman to come fix or repair the panel (7 days and counting). It could not be repaired remotely. I will be cancelling my service and demanding a refund.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback M. We would love to look into any issues you are experiencing with your system and app. When you have a chance, contact our chat team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Alex Rich Belleville, MI

The product is good, if fact the project is very good and the warranty is lifetime. However, worst customer experience yet and service is not really worth it for what you pay. You can get better cellular monitoring rates than what they have. They also don't tell you that it is a 60 month contract to start at least it was when i started. Yes they change $59.99 if you have at-least one z-wave equipment and they monitor it for you. What is the two way communication for it they won't help you and just have you call customer service who will inform you that there is a service charge if a technician is sent out. If you like a smart home, go the DIY route and get the cheaper monitoring service.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Alex. We would love to look into any issues that you are experiencing with your system. Please contact our chat team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Kris P Pomona, CA

I found it interesting that it is advertised here for $39.99 a month, and I'm charged $59.99 a month. Yes, $20 more a month does make a difference [especially for a retired widow, who is also a veteran, having spent over 10 months in the Air Force]. AND, the salesman conveniently just "forgot" to tell me there was a 4 year contract! The system seems to work ok, though, for some reason, not all "visitors" are recorded on the camera clips. [It DOES get all the shadows of the leaves moving in the wind, and car headlights passing the house] Yes, I have gone over the sensitivity, and it almost always gets ME coming and going [occasionally not, I don't care about it showing me; but it often doesn't show when packages are delivered - therefore, it may not show someone stealing a package. When I have a problem, someone always answers on the monitor, but then they usually tell me to call in with problems.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Kris. If there is anything that we might be able to assist with regarding your system, contact our chat support team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

kim

i have had the most horrible experience with trying to get Vivint to come out and service my failed equipment and they do not care. My panel just blacked out on a Tuesday 6/14 last week, I called them early wednseday morning and they attempted to trouble shoot it over the phone when that didnt work they said they could send a tech out 8-days later i expressed to them that that was unaceptable for me to be without security protection for that long. When my panel blanked out, so did all the camera's, the chimes and my mobile phone app. They said they would escalate my request for a tech. today is Monday 6/19, and no one has called me at all about my failed service and when i call them daily they make excuses and still no one calls me back. This has been so tiring and worrisome becusae i am being ignored and I even begged them to please care about my safety and my families safety. No one cares at Vivint.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Kim. We would love to look into any concerns that you are having with your system. When you have a chance, contact our chat support team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

mary m

Sales person was pushy, would not leave contact information so we could call back after having some time to discuss, and said we would have a 30 day trail period. Well he lied. Call to cancel before 30 days and the company says sorry you signed a 3 day contract to cancel. When looking at our e-signature contract sent via email (no hard copy) I noticed my husband's signature was FORGED on all but one document. After informing the company of the forgery we were told to prove the forge and will get back to us in a few days. Still waiting to hear back from them. In the mean time I've filed complaints with my state and the BBB. DO NOT TRUST THEM.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Mary. We would love to look into this situation further. Please contact our chat team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Jackie Babcock Oklahoma City, OK

Sold dad's home 2 years ago, paid the contract in full, sent in cancellation letter as required. Now 2 years later they say they don't have the cancellation information on file and he will continue to be billed. I said, "Go ahead, I fulfilled the requirements your company stated was necessary to cancel the contract. It is no longer my responsibility and I have cancelled the automatic withdrawal at my dad's bank." They said he would continue to be billed and if not paid would impact his credit rating. I said, " Go ahead. He's 87 years old, I don't think there will be much impact." The Account manager, Jake, said he had the authority to do anything his supervisor could do when I asked to speak with someone above him. Everyone has a boss....even the CEO Todd Pedersen has shareholders and board members he is accountable to.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Jackie. If there is anything that we might be able to assist with, please contact our chat support team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

christopher Fort Worth, TX

The product does not even come close to working as advertised. The security system works fine but everything else is sub-par at best. They lock you into a contract but they refuse to uphold their end of the contract. Every time I talk to a representative for them it takes at least 45 minutes to resolve anything, but then when you get your next bill, you find out that nothing was really done and you have to start over again. I schedule someone to come out and try to fix their bad product and they call at the end of their time frame and say that they are not going to make it out that day and you need to call in and reschedule for another day, even though you just sat there for three hours waiting on them. Every time I call in I end the conversation with me saying to them, "You understand that I am very unhappy with your product and I want out of my contract with you, correct" and they always say yes, sorry I cant help you with that today. To which I say, "you can help me with it, you just refuse to do so." and they just say, is there anything else I can help you with. I have never dealt with a company who cared less about a customer once they have you locked into a contract than Vivint.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback. We would love to look into your concerns with your system further. Please contact our chat support team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Donna Padula Palm Bay, FL

First of all, they charged me over $200 in up front costs to install alarm and 3 outside cameras. They are wifi.They charge me $89+ a month on a very long 5 year contract. My cameras were not working Christmas Eve. I was hold 2 1/2 hours when I figured out how to reboot the panel. No one ever answered. Every customer service rep tells you different things when you have a problem. There are teens moved into the house across the street who are downloading malware apps on their phones and tablets to jam the wifi signals and stop the cameras from recording. I asked they remove the cameras and just charge for alarm service. They refused. They keep saying my cameras must be faulty. The last rep said she was sending a tech to replace the cameras. When he arrived, he said he was not replacing cameras just looking at the problem. He proceeded to say that I could not save clips (I save the important ones on my computer). He said they were not 24 hour. Why do I click on 24 hour button??? Then he proceeded to telling me I had to purchase their dvd. for cloud storage ($249 or so). I told him to leave! (They purchased a company that sells cloud storage). It's a total rip off.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Donna. We would love to look into your concerns with your cameras further. Please contact our chat support team using this link:

Nov. 28th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

BRIAN

HAD A SALESMAN SPENCER OLSEN SHOW UP AT MY HOUSE THE DAY WE WERE IN THE MIDDLE OF MOVING IN...FROM THE START I HAD A SKETCHY/ BAD VIBE FROM HIM. LIKE THE TEENAGER THATS THERE TO PICK UP YOUR DAUGHTER WITH BAD INTENTIONS. HE PROCEEDED TO HELP UNLOAD A BOX WITHOUT PERMISSION. I GET IT..MAKE YOURSELF HUMAN BY HELPING, BUT IN THIS CASE IT WAS OBVIOUS WHAT HE WAS DOING. THEN PROCEEDED TO DO HIS SALES PITCH ABOUT "70% OF THE HOMES IN OUR NEW NEIGHBORHOOD WERE BEING PROTECTED BY VIVINT. HOW THROUGH THE WOODS BEHIND THE NEIGHBORHOOD WAS A TRAILER PARK THAT COULD WARRANT CRIME, THEFT AND VANDALISM. BLAH BLAH BLAH." I WASNT BUYING HIS POOR EXCUSE OF A SALES PITCH. THEY LEFT AND SHOWED BACK UP 2 WEEKS LATER WHILE I WAS IN THE ATTIC PUTTING THINGS AWAY. ALL OF A SUDDEN SOME GUY APPEARED AND STARTED HANDING ME THINGS. HIS PERSISTENCE WAS ADMIRABLE TO SAY THE LEAST. WHEN ALL IS SAID AND DONE AND ITS PAST 9PM HE FLIP FLOPPED ON THE REQUIRED PAYMENT AND THEN TRIED TO GET A TECH TO MY HOUSE RIGHT THEN. AFTER TELLING HIM NO SEVERAL TIMES THAT I DIDNT WANT ANYONE AT MY HOUSE AND THAT I WAS READY FOR THEM TO LEAVE AS WELL, THEY FINALLY GOT THE PICTURE. HE SAID WE COULD DO A 2 WEEK FREE TRAIL, BUT THEN BACKED ON THAT AND SAID ITS ONLY A 3 DAY TRIAL. ONLY HE HAD THE AUTHORITY TO GO AHEAD AND CANCEL IT WITHIN THE 2 WEEK TIME FRAME. I LOOKED AT HIM AND HE SAID.."WHAT? YOU DONT TRUST ME?" MY RESPONSE AT THIS POINT WAS "NO". THEY CHARGED MY CARD $64 DOLLARS AFTER TELLING ME THEY WERE GOING TO PAY FOR THE 1ST MONTH. NOW WE ARE TRYING TO CANCEL (NEXT MORNING AFTER READING THAT THEY ARE RATED "B" WITH THE BETTER BUSINESS BUREAU AND READING THE COUTLESS COMPLAINTS) AND WE'RE HAVING TO JUMP THROUGH HOOPS...THE SALES GUY IS TEXTING MY FIANCE OVER AND OVER AGAIN REPEATING HIS STUPID SALES PITCH VIA TEXT... THERE ARE BETTER WAYS TO MARKET YOUR PRODUCT. THIS ISNT IT!!!

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Brian. We would love to look into this situation further. Please contact our chat team using this link:

Nov. 24th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

dave Pleasant Grove, UT

The worst experience I've ever had with any company. The salesman promised to keep all my hard wired system as it was and add additional wireless sensors. The installers couldn't figure out the hard wire system so without telling me they just cut wires and shoved them into the wall and put up wireless. When I caught them doing this they said they had never done a system this big and didn't know how to do it. They left parts of the house unprotected that were protected before they began making a total wreck of the security. Said that they had fire protection in system which they didn't. Damaged my home and although customer service promised to pay for the damages they kept putting it off until the 3 years were up and they didn't have to anymore. There's much more but you get the idea.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Dave. We would love to look into your concerns further. Please contact our chat team using this link:

Nov. 24th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Stephanie Byrne Owasso, OK

Once you have entered into the 60 month contract the only way out is to have another person "Take Over" your contract or you have to "Buyout" the contract for the remaining months. This is true even if you sell your home, or if you move to a place that doesn't allow their alarm system If you choose to have the system moved, it costs an additional $99 but they will waive it if you sign for an additional 60 months. I would never do business again with a company that offers no resolution even after you have sold the house! The features are nice and customer service is good, but unless you are never planning on moving, I would advise against using Vivint alarm co.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Stephanie. If there is anything that we might be able to assist with please contact our chat team using this link:

Nov. 24th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

lorrie

The salesman came to the door and was a little pushy. We did sign-up to get a system. During the credit process he asked for a major credit card. I asked why if we were getting a loan. He said it was just to verify we had credit. I've done this before when buying several things so not suspicious. I did ask him again that nothing would be charged on it. He assured me that it was just verification purposes. We signed the contract. The installers came a few minutes later even though it was after 9PM. They knocked a golfball size hole in the wall, drilled holes in a few doors, and had the system almost completely installed when he wanted me to sign a credit card charge. What? He said well how did you expect to pay for it? What? I just took out a 5 year LOAN for this. I even had an email to verify the loan. He said that the first charge goes on the credit card. I told him that is NOT what the salesman said. He said then how did you expect to pay for it.... I repeated myself again. The loan company said it was a 60 month loan which is the 5 years we agreed to. He couldn't tell us what the extra charge was for and why the salesman lied, so we made them yank it out. They were NOT happy. They kept saying they'd come back the next day to take it out, but we wouldn't budge thank goodness It took them all of 15 minutes maybe. They took it out and left unhappy and a mess for us. We had to cancel our credit card because at this point we couldn't trust them.The salesman did say they were a second party contractor from Vivint. I wouldn't use them because of the deceit.

9 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Lorrie. We would love to look into your concerns further. Please contact our chat team using this link:

Nov. 24th, 2019

check_circle

Review Source

star star star star star

Cynthia Hunt Dallas, TX

Vivint is a good home security system I am able to watch from my phone when I am away from home and that makes me feel so comfortable knowing that I do have good security thumbs up to vivint👍

4 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for the 5 star review, Cynthia! We appreciate you giving us your feedback. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family! If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Feb. 10th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Tammy Bright Lexington, KY

Vivint gave peace of mind to my elderly mom while she was living alone. The window sensors and door sensors made her feel safe to close her eyes at night to sleep. The remote control activator would set the alarm and turn it off from her room which was handy. Someone is supposed to come out this week to replace the sensor in the control box.

4 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

That's what we like to hear, Tammy! Thanks for choosing Vivint to protect your home and family! If you would like to refer a friend or family member, give us a call at 1-800-216-5232.

Feb. 10th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Amelia C Mobile, AL

Vivint was the best thing ever! I love the equipment and recommend Vivint for everyone. The amazing cameras helped save my dog from a fire last month! I could not be more grateful for being with Vivint.

4 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

That's what we like to hear, Amelia! Thanks for choosing Vivint to protect your home and family! If you would like to refer a friend or family member, give us a call at 1-800-216-5232.

Jan. 30th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Austin Tempe, AZ

Innovative tech for securing and automating your home. I would say that they have a slightly superior product when it comes to equipment. As far as specifically service, I can not comment as I never needed to use the alarm for they year we were in the house

4 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback, Austin! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family! If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Jan. 12th, 2022

check_circle

Review Source

star star star star star

Fernando

I used this company at my other residence and it is great. I would take trips and not have to worry about my house being burglarized or anything. They are a dependable security company

4 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback, Fernando! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family! If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 28th, 2021

star star star star star_border

Misty Lacey Laurel, MS

We have used Vivint for about 4 years. Mostly its been great, but sometimes we do have issues with it not recording at times & customer service hasnt been the greatest. But we have gotten some really funny videos from the cameras!

6 years ago

check_circle

Review Source

star star star star star

Kimi Bayles West Valley City, UT

Our Vivint sales person did a fabulous job getting our home security set up. He took the time to explain our options, made sure we had what we needed, and answered all of our questions.

6 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Kimi! We are so glad to hear about your experience with your Smart Home Pro. Thank you for being a part of the Vivint family!

Mar. 2nd, 2020

check_circle

Review Source

star star star star star

Nicole Jones Sandy, UT

We love our Vivint system; from our doorbell camera to our smart thermostat. I also love being able to control everything from the app. Nothing better than feeling safe and secure in your own home!

6 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Nicole! We are so glad to hear that you're loving your system and how you can control your home from the app. When you have a chance, contact our chat team to get your referral code using this link:

Feb. 22nd, 2020

star star star star star

Olivia Hakes American Fork, UT

Vivint is a great company! They make me and my family feel safe and I love how I can control everything on my phone! The customer service is fantastic!! Every time I call they are so kind and help with everything I need

6 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thanks for the feedback, Olivia! We love to hear about your Vivint experiences! Thank you for choosing Vivint to protect your home and family.

Feb. 12th, 2020

check_circle

Review Source

star star star star star

Madelyn Dallas, TX

Excellent service, the app for the iPhone was super easy. From the guy that sold it to me to the people we talk to over the phone. Quick installation too. Guys picked up after themselves. Great job all around.

6 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thanks for the feedback, Madelyn! We love to hear about your Vivint experiences! Thank you for choosing Vivint to protect your home and family.

Jan. 16th, 2020

star star star star star_border

Abby Driggs Provo, UT

Love how easy it is to connect my phone app to the home product. The picture is pretty clear at night which is nice when teenagers come around to throw eggs at your window. We tried security cameras before Vivint and could never see the picture at night so we really loved switching over to Vivint.

7 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

Thank you for your feedback Abby. We appreciate your honesty about your experience with us and would love to look into your concerns further. Please give us a call at 1-800-216-5212.

Mar. 10th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Gordon Hatfield Sr Cleveland, OH

Great system knowledgable I stallers & customer service. My only negative is price

5 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family!  If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 27th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Jennifer Vallejo Kissimmee, FL

Is easy to use and the customer service is always available and very helpful.

5 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family!  If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 27th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Benjamin Crisp Akron, OH

Easy to use panel and app, good connectivity, good responsiveness

5 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family!  If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 27th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Dave Riffe Decatur, AL

Easy to use system with no issues at all for over 2 years.

5 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family!  If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 27th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Bruce Bruce Dayton, OH

Great product need preventative maintenance to ensure software is updated regularly.

5 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family!  If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 27th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Kayla Polzin Waukesha, WI

System is easy to use. Technical support has been responsive and helpful.

5 years ago

Vivint Logo

Reply from Vivint

This is great feedback! Please let us know if we can do anything to help you in the future. Thanks for choosing Vivint to protect your home and family!  If you would like to refer a friend or family member, please give us a call at 1-800-216-5232.

Oct. 27th, 2021