Sunrun Logo

Sunrun Reviews

star star star star_half star_border

6.1

Overall Score

cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mark Madera, CA

The service was great, I always knew what was going on. My service rep was great, kudos to him.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Communication is key and helps our customers understand what is going on during the process of going solar. We are happy to see you were content with the over service and your representative. Let's create a planet run by the sun.

Apr. 15th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

kml

Sunrun has been reliable through their operation including installation and customer services.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for your kind words kml. We love to see that you are happy. We will always be a phone call away if you need anything. Thank you for helping us create a planet run by the sun.

Apr. 15th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Barbara Escondido, CA

The equipment is collecting a lot of sun and we have a very low electric bill. It all went very smoothly.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Barbara, we love to hear that you are saving money with your solar system! Let's create a planet run by the sun.

Mar. 19th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Joseph Probst Oak Lawn, IL

No problem swith service or product but timiming needs to be better on when job to be finished

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Woohoo, this is great news! We love to hear you had a seamless experience, let's power forward and create a planet run by the sun. Thank you, Joseph!

Mar. 11th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Girloy customer

The whole process was excellent, installation was on time and were very professional.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Love love love your review! Thank you Girloy C. Professionalism is a huge part of our work ethic as well as time management. Making sure you were installed quickly shows we are doing a great job. Thank you for helping us create a planet run by the sun let's power forward.

Feb. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

4 Thousand Oaks, CA

The installation process was actually quite good. The panels on the roof work just fine. I'm very pleased.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

4 Oceanside, CA

I haven't had a ton of experience with the customer service but one of the set up processes wasn't super smooth.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

1

What they told us wasn't correct. We were trying to save energy from all the electric companies and basically we are paying a little more than what was told that they would cover.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Hello Jed. Keep in mind that the size of your utility bill is based on your usage. If your bill is higher than last year, you may be using more power than last year. Since your Sunrun rate is lower than that of your utility, that means you'd be paying even more for your current usage without solar. In other words, you're still saving.

Feb. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Susanto Fairfield, CA

It was convenient. Installation went well and quick. I have no problem with the equipment.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Love to hear that the equipement is running better than expected. Time is important which is why we do our best to meet our installation timelines. Thank you for leaving this wonderful review Susanto. Welcome to the Sunrun Family.

Feb. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

John San Diego, CA

It looks pretty good but I have seen better. They are not very responsive to my needs. I would like them to invest a little bit more in keeping their customers happy after set up.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

James Henderson, NV

They were very efficient with installation. I was really astounded by the reduction of my city electric bill.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Woohoo! Already seeing a difference in your utility bill, that is amazing. We also love that you are helping us create a better environment by helping us create a planet run by the sun. Let's power forward.

Feb. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Susan LAUGHLIN Benicia, CA

Everyone I had anything to do with at SunRun was efficient and professional. No glitches!

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Wow Susan L.! This is what we work for! To hear this kind of feedback from our customers that go solar. We are ecstatic to hear that everyone was efficient and professional. Now let's power forward!

Feb. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

J Barfield Kapolei, HI

They have very professional people who go far and beyond of scope of their job to help me.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Professionalism goes a long way with our customers! Thank you J. Barfield, this is what makes us the number one solar provider. We love hearing that you were taken care of in a Professional manner during the whole experience! Let's create a planet run by the sun.

Feb. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Anonymous Peoria, AZ

Now that our system has been in operation for over a year, i notice that its layout is not optimal, considering its surroundings.

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Markcher1 Bakersfield, CA

My PGE bill shot up last 2 mos from 0! Called and found out I have a case number they are investigating and NO ONE called to let us know!

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Guy Las Vegas, NV

It's a good company. I always recommend Sunrun to my friends and neighbors. They have an excellent backup service.

7 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for your review Guy! We are ecstatic to hear that you love your system and you are recommending us. We love to hear that our Service Field team was there when you needed us! Let's keep your system producing and create a planet run by the sun!

Jan. 30th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

C sims Honea Path, SC

It is has not been very valuable yet. My power bills are still around $100 a month plus my $119 a month to sun run???????

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Hello C Sims. Your utility bill will show how much excess energy was pushed to the utility grid and stored as a credit. Your utility bill will also detail how much additional energy you needed to purchase from the utility.

The sum of the total production from the system and the additional amount purchased from the utility is your total usage. Unfortunately, Sunrun does not have access to the utility company's internal billing and metering, so we cannot tell you how much energy was stored as a credit to them.
Since your Sunrun rate is lower than that of your utility, that means you'd be paying even more for your current usage without solar. In other words, you're still saving.

Sep. 17th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Bob McP - Peoria Peoria, AZ

SunRun worked with me to locate my solar panels for maximum sun energy collection.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for your feedback, Bob. We love hearing stories like yours! Our team strives to provide the best customer experience. We are so excited you're a new part of our Sunrun family.

Sep. 11th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Bradley

Excellent customer care, installation and explanation of their product and services

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

What a spectacular review! This is amazing, and what we strive for, We want customers to feel great when speaking to customer care. Knowing how you're happy with you solar makes us happy. Power Forward Bradley.

Sep. 7th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Misti Scott

Everything as promised. Lower rates and saving money. Misti in Sales follow up visits.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Welcome to the Sunrun family, thank you for taking the time to leave a review. We love to hear you are happy with the lower rates we provide.

Sep. 7th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Dylan Murphy Columbia, SC

Poor customer service, still waiting on a response to a message I sent a week ago, which was a reminder after already waiting a week on my previous message.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks for bringing this to our attention, Dylan M. We hate to hear your service was not what you expected. We would like to take this opportunity to help clarify any questions you have.

Sep. 4th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Debra Rankin North Augusta, SC

The nicest people wonderful company love the ease of the installation and the web site

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We are delighted to know you had a wonderful customer experience and you are satisfied with your solar system. Welcome to the Sunrun family. Thank you for helping us create a planet run by the sun!

Sep. 7th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Anonymous Morgan Hill, CA

All was great except the referral program. I referred several neighbors who purchased and received NOTHING.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you so much for sharing your experience, Justin! We really enjoyed reading your review. We would also like to take the opportunity to assist you with your referrals. Please feel free to reach out with your contact information.

Sep. 4th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Barbara

They were customer focused, friendly & answerered any questions that came up, promptly

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for sharing your story, Barbara! We are so pleased to hear that you had a positive experience with our customer care team. Our goal, as a company is to be customer obsessed. We are so excited to welcome you to the Sunrun family.

May. 22nd, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Bunny Hall Wickenburg, AZ

Everything was front up, they are on top of everything and I am extremely happy.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks for making our day, Bunny H.! We aim to be the only choice when going solar by providing a one-of-a-kind and hassle-free customer experience!

May. 14th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

H.A Chula Vista, CA

Everyone was great to work with, friendly, and helpful. They got it installed and running and we're good to go.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

When you're happy, we're happy. We love that you learned about us from other happy customers! Thanks for helping us create a planet run by the sun! #savewiththesun

May. 14th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Ron and Cathy Adams

Great people working for SunRun - able to answer all questions. If not, will find out

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Hello, Ron and Cathy A. We appreciate the review and are very pleased to hear all your questions were answered. If you have any additional questions feel free to contact us! Power Forward!

May. 10th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Fabio

It provides all the energy I need. I would to recommend that we get a monthly report of energy production

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

That's what we love to hear, Fabio! We aim to provide the best customer experience, and are constantly working to take care of our customers! Thank you for taking the time to leave this wonderful review.

May. 4th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Doug Chester Cornville, AZ

Everything works just as promised and I have had no electricity bill for 5 years.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you so much for sharing your experience, Doug. We sincerely appreciate your support, it means a lot as a growing company.

May. 4th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

PC

Like the customer service and service they provide. We had it now for about 7 years and have been satisfied. Thank you

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

That's what we love to hear, P.C! We aim to provide the best customer experience thank you for taking the time to share your story! We love that throughout the 7 years you are happy and satisfied.

Apr. 17th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

r.m.

leasing solar gets this rating. I know that solar companies learned how to make money off consumers.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you so much for sharing your experience R.M. We also provide the options of pre-paying for the energy the system produces. If you are leasing you will also have the option to purchase the system after your 5th year anniversary. Setting the standard in outstanding service is something we (seriously) obsess over!

Apr. 16th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Coach K

Pricing. Professionalism. Innovation. Ease of use. Great communication. Backed by Costco

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Hello Coach K. Thank you for sharing your experience, quality and reliability are major values we uphold, so exceeding your expectations is possible. We are grateful for your review!

Apr. 16th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Rtslas

Did what they said, and all work completed on time. Workman were polite an efficient.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for taking the time to share your feedback! It's awesome to learn, you've enjoyed your experience with Sunrun and that the overall initial process was a success! Power forward.

Apr. 13th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

stan

have never needed service ,on time install,no electric bills , best deal out there

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks for sharing your wonderful story! Our drive is to make solar hassle-free by being attentive and focusing on each individual customer's experience!

Apr. 13th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Richard Abbey

They were efficient and neat, came when they said they would, explained everything very well.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

That's what we love to hear, Richard A ! We aim to provide the best customer experience, and are constantly working to cut down our installation process time. So thrilled you're now a new member of our Sunrun family!

Apr. 13th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

KerriB

They've been attentive, professional and friendly. I would recommend working with them.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks for making our day, Kerri B! We aim to be the only choice when going solar by providing a one-of-a-kind and hassle-free customer experience! That means, getting the right answers to all of your questions, quickly activating your system, and meeting your unique savings needs! We're so thrilled to officially welcome you to the Sunrun family!

Apr. 13th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

AmyI

This was literally the easiest install on any system we've ever had put into/onto our home.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

So thrilled you're a part of our Sunrun family! Thanks for helping us create a planet run by the sun! Power Forward! #savewiththesun

Apr. 12th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Positive news.

It keeps me informed on our solar production which is a key factor for signing up.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you so much for the awesome feedback! We love hearing from our customers, it is very important

Apr. 11th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mariana Garcia

Keept in touch always and easy to use. Answered all questions and fast service.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks for sharing your story we enjoyed reading your review. Please let us know how things are going throughout the process, we would love to hear back from you. If you are satisfied with everything and know someone else who could benefit from going solar with Sunrun, make sure to take advantage of our referral program by visiting R

Apr. 11th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mark Hardy

Value for money, ease of installation and the people we worked with during the process.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

That's what we love to hear, Mark! Providing the best customer experience is key when our mission is to create a planet run by the sun. Thanks for sharing your story! We are thrilled to welcome you to the Sunrun Family!

Apr. 10th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

John Coan Roebuck, SC

The representative that I talked to before I got it was nice. I have it installed but I want a cheaper rate.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks! After all, making the switch to solar simple for you, and full of savings, is our aim! It's why, we're known for processing the fastest system installations, and giving the best customer service. So thrilled you're a part of our Sunrun family! Thanks for helping us create a planet run by the sun! Power Forward! #savewiththesun

Apr. 5th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Mike Sullivan Phoenix, AZ

I contacted multiple companies and settled on them because of the price. They are great.

8 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We sincerely appreciate your support. We are thrilled that our installation team was able to complete the job to your satisfaction! Thanks for joining us in our mission to create a planet run by the sun.

Apr. 5th, 2018

star star_border star_border star_border star_border

michael emigh Spring, TX

Worst decision ever made. Has never made close to amount of power quoted. Several months no production at all, was not notified. Paying double every month than I was paying before. Dryer vent was knocked off roof and didnt realize it until water was coming in my laundry room after a hard rain and in attic. I was in the attic with towels trying to keep house dry. Now after a hail storm insurance is approving me a new roof, I want to pay sunrun to remove them while re-roofing and even the fee to re-install but keep them as I am selling my house. I do not want them mounted on a brand new roof that I am selling my house with. It makes no sense to them remove them a month later and shingle company void warranty. Selling home to a faimly member moving in from out of state which they do not want them so the whole transfer it over in not even applicable. Instead want me to pay rest of lease off, which in this situation should be an instance where Sunrun would do the right thing. Case agent should be getting assigned hope to work it out with them. I may can update this review on this aspect afterwards in a positive outcome.

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We are sorry to hear this, Michael! Please send us a private message with your service address, and we will have a representative reach out to help resolve your concerns. Thank you!

Apr. 19th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

LawyerBoy San Pablo, CA

Sloppy installation, left materials all over the yard and every time it rains, more washes down. Installed a defective back-up battery that is a fire hazard, so they cut-back the amount of storage. The battery was only 9Kw in the first place while a Tesla would have been 13 Kw. Now I guess this thing is 5-7 Kw. They unilaterally and arbitrarily determined your losses and send you a check every month, rather than fix or replace the fire hazard. Now it has been a hazard for nearly a year. When you call to complain, the response is always the same: "That's not my job." The battery wasn't even installed properly and the first power outage our refrigerator wouldn't work. They sent a guy out and he fixed it, but all the primary circuits were all mis-installed and mis-marked on the panel. The original installation was by the Three Stooges. Go with anybody else and get the Tesla equipment.

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We are so sorry to hear this! We would love to review your issuee and any other specific concerns you have. We will have a representative reach out to you as soon as possible in a private message.

Apr. 6th, 2022

star star star_border star_border star_border

April Mahoney San Diego, CA

Not off to a good start they sent me a quote and want me to do a transfer of owner and applicatoin with 24hours. I have never had solar panels and I have some question plus I want an inspection as a new owner of a condo property. I was told that they don't do that, What? and you want me to take over a 23yr lease. That is not a good business model . This might be a deal breaker on a new sale of a property .

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for reaching out, April. We would be happy to look into this for you. We will have a representative private message you. Thanks!

Feb. 28th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Ramy Farag Cary, NC

Worst experience ever. i wish I could even give them less than a one star. the only good thing so far is the sales person who did an amazing job, other than that this company is the worst company to do a business with. I started the process on September and the promise was that I will have everything up and running by November 1st on 2021. Till now february 12th of 2022 things are not done yet. communication is horrible so don’t expect anyone to call and update You until you keep calling and asking what is going on. Technicians are horrible and have no experience with anything. the Day the technician came to upgrade the panel, he just came in the morning for few minutes and then left his coworker together with his friends who is not even a sunrun employee to finish the job and he went to shop and buy a motorcycle lol. The technicians who came to put the solar panel panels made a while in the garage ceiling and the next day there was a rain and everything I had in the garage was missed up. Since the technician who upgraded the electricity panel did not finish his job, the technicians who came after him to put the solar panels did not finish their job too because the previous step was not complete. now they scheduled a final inspection from the city and I was sure that it won’t get approved because nothing was done completely and in the way it should be but unfortunately on the same morning of the inspection the sunrun technician called me saying that he has to cancel the inspection because he did not have the right paperwork and that’s why another house had inspection on the same day was failed because of the wrong documents. finally and after I reached out to my sales person again, they scheduled another appointment for the final inspection and for sure the inspector had some comments as expected and he did not approve and said that his comments need to be corrected and he has to come back after that (was totally expected LOL) I reached out to them again and they said that someone will come to fix the inspection issues on Saturday 02/12/2022 and for sure no one showed up or even called till now at 3 pm LOL. Lastly, now I’m due to pay my first payment on the solar loan and the system is not even working yet so I will end up paying both the loan and the loan edison electricity bill for at least 2 months because I have no idea when this job will be completed. honestly if I ever go back I will never contact with them again, they are horrible. I don’t recommend them at all UPDATE: On Sunday 02/13/2022 the same guy who came with the inspector (Jonathan) called me saying that i am scheduled for another inspection the next day Monday 02/14/2022 LOL. I told him how come you are doing another inspection without making the corrections from the previous one so he surprisingly said, oh i thought someone came to do the corrections already. Catastrophic miscommunication. on 02/15/2022 they sent me message on Yelp saying that i am scheduled to have a technician coming over on the 17th to do the corrections but the funny thing is that no one even contacted me to schedule that and they did not even tell me what time they will be coming (assuming that i am just staying home for them to come at anytime LOL) Today, 02/17/2022 i just got surprised with that technician knocking my door without any previous notification saying that he is her for the corrections.

4 years ago Edited February 18, 2022

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thank you for reaching out, Ramy. We are sorry to hear that the preparation process is taking a long time. Please send us a private message with your service address so that we can look into this. Thank you.

Feb. 15th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Janelle Thomas Alamo, CA

***DO NOT BUY FROM THIS COMPANY!!*** My Solar System was installed and ready for use back in November of 2020. It took over a month to get someone out just to connect the system and get it running, mind you I had already had money snatched out of my account for that first month. After connection, system stopped working right away. We made several phone calls, attempting to schedule a service appointment but had to wait weeks before they sent someone out to service it. Unfortunately the person they sent only took pictures and said they needed to send someone else. Another long wait.. next person to show, changed the fuse. Unit worked only a few days and back off again. Another long wait.. next service said we needed a new system because it would keep blowing fuses. Another long wait.. To make a very long story short with months of back and fourth, we went a total of almost 4 months with no Solar!! I called right away back in Dec after 1st payment was taken and we had no solar and they said we would be refunded for time we were without solar. When I asked again about them taking money out my account for a service I didn't have we were again assured about refund but had to wait til new system was installed and working properly. Once that happened, we were then told that we had to wait for our Anny year to receive a refund. After waiting the year and receiving an upcharge from PG&E for $553.33, we were then told that we had to wait a week more for them to estimate our annual system output so they could see how much they'd owe us. I waited the week, called back and was told that our system still wasn't working at 100% and that they couldn't get us the calculations needed to refund us til it was. I was then told that someone would contact us with an appt time and of course that never happened. We've been waiting on that call/appt since Nov of 2021. Over the course of a year I asked to speak to a manager or resolution team and was always told an email was sent and someone would call us. That call NEVER came, not once! This has been by far the WORST experience EVER!!! I can't believe Costco backs this Company, what a joke!! I filed a complaint with the BBB and their response was that they're looking into it. It's been exactly 8 days and still no update. HOW LONG DOES IT TAKE TO LOOK INTO A MATTER???? This is and has been their MO since the beginning. My next step with be legal action, I'm soo tired of waited!!

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

Thanks for letting us know, Janelle. We're so sorry it's taking longer than what was discussed. Please send us a private message with your service address so that we can help speed things up. Thanks!

Feb. 10th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Gopal Nair Boardman, OR

Our battery for the Solar stopped working months ago, and Sunrun has no answer on when it will be fixed. They have claimed over the last 4 -5 months that they are waiting on their supplier to deliver the battery parts. meanwhile they started sending out checks for $52 each monthly without actually telling us what it was for. We assumed it was calculation error in the payments made and was being refunded for that. Over the last call, we were informed that the payment was being made in lieu. New subscribers BEWARE. Horrible customer service. No one seems to know anything that's happening . I am beginning to suspect that their online chat service is a robot because you get the same answers each time. Never thought that COSTCO would deal with such a company.

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We're so sorry to hear this, Golpa. We certainly don't want you to feel frustrated. Please send us a private message with your service address so that we can help resolve this for you. Thanks!

Jan. 28th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Tom Quail Valley, CA

Absolute worst company ever!!!!! Run. Please, if you have listen to any review, listen to this one. I have 24 panels on a 2200 square foot house, for just my wife and I. We pay $185 for the solar. We STILL get a yearly electric bill between $2200-$2500. So we average about $200/month in utilties plus the $185/month we lease the panels. That's almost $400 a month I pay between solar and electric. That's more than I paid when I didn't have solar panels!!!! Customer service is atrocious. Good luck getting anyone at that level to answer a question and no one will ever call you back at a higher level. I have called at least 40 times and been with them for six years. No one can tell me if the panels are ALL working. No one can tell me why my electric bills are still outrageous or even why I still get a bill with 24 panels on my roof. The one call I ever received back from these fools is from a salesman who told me I should get 8 more panels and a battery backup for an additional $110/month. Mark my works, STAY AWAY, STAY AWAY, STAY AWAY. Do you research and read the comments on this clown company. They consistently have worst reviews.

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We're sorry to hear this, Tom. Savings will vary widely based on your usage, location, etc., but we definitely want to make sure you're getting the most out of your solar system. Please send us a private message with your service address so that we can look into this for you. Thanks!

Jan. 20th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

James sylvia Mesa, AZ

PLEASE READ IF YOU ARE CONSIDERING SUN RUN. I was introduced to Sun Run through Costco while in Home Depo. I have always trusted vendors that operate through these two companies as being thoroughly vetted. The salesman we met with told my family, "We may not be the cheapest, but we will make up for it with superior customer service ." My experience with Sun Run has been a nightmare. I built a brand-new home and hired Sun Run. The initial install was quoted for half a day. The crew was here for three, and when they left, they had only completed a partial install. The team blamed Sun Run for not supplying them with the necessary parts to complete the installation. An installation crew member explained that he was instructed to "make it work" with what they have. This resulted in the crew cutting untreated 2X4 slats in my driveway to secure solar panels. When the team left, I inspected what I could see from a neighboring lot. It is evident that some of the panels were diagonal and not in line with the others. I climbed a ladder to gain a closer look and found that three panels were not installed at all and were, in fact, just sitting on my roof. I retrieved one without getting on the roof but contacted Sun Run about the other two. It took two days before someone came out to inspect my complaint. These unsecured panels could have blown off at any time and injured someone. I submitted my findings to Sun Run, and they attempted damage control by sending a crew out unannounced. I only knew of their existence because I heard someone on my roof. By the time I confronted the crew, they had removed the two unsecured panels and filled the bed of a truck half full of broken tiles retrieved from the roof. The crew asked permission to enter my attic space to inspect the work of the previous crew. I allowed on the condition that they did not take any tools to cover up mistakes made by the last crew. While they were up there, they unplugged my security system. I can only guess they were hoping this would disable recording; however, this only disabled me from accessing the recordings remotely. Locally everything was still being stored. After seeing the wood and unsecured panels, I decided to hire a third-party home inspection company. What they found was beyond incompetence on Sun Run's behalf. After I submitted my finding, Sun Run sent another crew out. The gentleman who came out told me that he has been with Sun Run for 14 years, and mine was the worst install he has ever seen. We worked out an agreement that Sun Run would hire a nonaffiliated roofer to do any repairs before we continued the solar panel installation. Some days later, it started raining. My roof was full of missing tiles and numerous holes where the original crew attempted to tie into the trusses, missed and left the holes unfilled. My brand-new roof was leaking! I contacted Sun Run through their customer service number because they were ignoring my Emails. Sun Run sent a crew out to replace the missing tiles and stop any leaks. At this time, the crew leader informed me that the install job was unsalvageable. They took down everything the original crew had installed and replaced the broken tiles. They assured me that they would do what they were within the scope of their profession. Then the aforementioned unaffiliated roofer would come and make the repairs. The next day the roofer arrived and spent about an hour before leaving. I contacted Sun Run and asked for the report from the roofer. To this day, they have not given me the report. The solar panels have been stored in my garage for months now. Sun Run started my install in September, and it’s now mid-January. My driveway is permanently stained from the 'make it work" crew, and now I'm having to deal with their legal department because I want to cancel with them. They won't let my family out of the contract because they claim they already installed the same panels stored in my garage. I have filed with the R.O.C, and now I'm trying to warn everyone I can about my experience with Sun Run.

4 years ago

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

We're so sorry to hear this, James. We certainly don't want you to feel frustrated. Please send us a private message with your service address so that we can help resolve this for you. Thanks!

Jan. 11th, 2022