Medical Alert Logo

Medical Alert

star star star star star_half

6.3

Overall Score

Author: Kaitlyn Short

LAST UPDATED: April 14th, 2022

Medical Alert is a brand under Connect America, one of the largest providers of personal emergency response systems. The medical alert system provider is trusted by hundreds of thousands of customers, hospitals, home healthcare agencies, and healthcare professionals nationwide.

One of the first companies of its kind in the market, Medical Alert has always taken a customer-first approach. The company offers a clean and transparent shopping experience, a full suite of dependable products to suit every lifestyle, and quality customer service. Medical Alert secured an A+ rating from the Better Business Bureau.

Medical Alert has low monthly monitoring fees and does not charge for equipment or activation. There is a lifetime warranty on all equipment, no long-term contracts, and Medical Alert offers a 30-day money-back guarantee for all packages. 

Read Medical Alert reviews below to learn more about the medical alert provider and its customer experiences. 

thumb_up

The Good

  • Options to Suit Every Lifestyle
  • Extended Battery Life
  • No Hidden Fees
  • Medical Alert Pricing
  • 30-Day Money-Back Guarantee
  • Optional Fall Detection
  • Medical Alert Connect App
  • 24/7 Certified Monitoring Centers

Medical Alert offers equipment at no charge with no activation fees and no long-term contracts. The systems are backed by a lifetime warranty and, at the touch of a button, can connect customers with SIA-certified monitoring professionals. These emergency responders work at a UL accredited, 5 diamond certified emergency response center available 24 hours a day, 7 days a week. Each Home Medical Alert System includes a base unit and 1-2 waterproof emergency buttons with a wrist or pendant option.

Options to Suit Every Lifestyle

Whether you’re seeking security in the comfort of your own home or you're looking for something to support your Mobile lifestyle, Medical Alert has you covered. 

With all products, a simple push of the panic button connects you instantly to a highly trained emergency response operator who determines and sends the help you need — anytime, anywhere. So whether you've suffered a serious injury or simply want to notify a caretaker of your whereabouts, help is standing by.

All of the systems come with a backup battery so you’re protected in the case of a power outage, and each wearable system is incredibly lightweight and waterproof, so you can even wear the emergency buttons in the shower where accidents frequently occur.

Home System

Medical Alert's Home System has a two-way speakerphone alarm base that works with or without a landline, and it includes lightweight wrist and neck buttons. Just press the help button on any system and an operator will respond immediately. 

Setting up the Home system is simple. You plug the base station unit into a wall outlet to power it up, connect the phone cord (if your system requires a landline), and then turn it on. That’s it.

Mobile System

Medical Alert's Mobile System is made for those who want the guarantee of help wherever they are. The system uses GPS technology to identify your location if there ever is an emergency. It includes a handheld mobile system, lightweight bracelet, lanyard buttons, carrying case, charging cradle, and cord. Just press the help button on any system to reach an operator.

The Mobile System is also extremely easy to set up. Just make sure the mobile system is fully charged. Once it’s charged, you’ll want to test the system by pushing the emergency button.

Extended Battery Life

The Medical Alert System's battery life lasts up to three years and if it is ever low, it is easily replaced. There is a backup battery that works for up to 72 hours on Home Medical Alert Systems. The Mobile system battery life lasts up to 36 hours before needing to be recharged on the base unit.

No Hidden Fees

Unlike many alert companies, with Medical Alert, you won’t be hit with any activation, installment or equipment fees. You also won’t have to sign any long-term contracts. This is a great contrast to some other companies in the medical alert industry that rope customers into long-term contracts that can cost hundreds to buy out of.

Medical Alert offers a 30-day, risk-free Money-Back Guarantee. So if for some reason you aren’t satisfied with its service, you can cancel without penalty and without paying the first monthly fee.

Medical Alert Pricing

Medical Alert is one of the most affordable medical monitoring system companies on the market. You can pay a monthly fee, or you can opt for a semi-annual or annual plan, but you’ll get the best rate if you pay annually:

  • Home (Landline) — Starts at $19.95 per month
  • Home (Cellular) — Starts at $29.95 per month
  • Mobile — Starts at $39.95 per month

Optional automatic fall detection is available for an additional $10 monthly fee. This will be tacked on to your original monthly cost. Medical Alert also offers a protection plan for any product for just $1 extra per month.

If you order today, you’ll get FREE ground shipping and one FREE month of service with any annual plan. 

30-Day Money-Back Guarantee

If for some reason you aren't satisfied with Medical Alert's services, you can return your devices for a full refund–no penalties, no fine print. And, since there are no long-term contracts, you can cancel at any time. This can provide peace of mind to customers that they can try Medical Alert's services risk-free and can have a trial period to decide if the medical alert service is the right one for them. 

Optional Fall Detection

Medical Alert's emergency services include optional fall detection on any medical alert system. The automatic fall detection technology will detect a fall if you are unable to press the button. The advanced technology is built into a special pendant and can be added to any plan for just $10 a month.

This unique feature is ideal for those at risk of falling, having a heart attack or seizure, or experiencing a medical emergency that might result in a fall. It provides peace of mind not just to the user, but also to his or her family members.

Medical Alert Connect App

It's not uncommon for medical alert companies to have caregiver tools, but Medical Alert takes it a step further by providing its own free, easy-to-use caregiver app. The Medical Alert Connect App is available for all Medical Alert customers. Whether you're the medical alert user, a loved one, or a caregiver, you can use the Connect App to check the medical alert system status, its contact list, as well as the system's testing schedule (the test schedule is when Medical Alert will regularly test the system to ensure it's working properly).

The app allows for multiple users, so if you have more than one medical alert system, such as for a spouse, you're able to use the app for both systems. The app sends instant notifications if a system is in use and also specifies whether it's a test or if it's an emergency. You can also contact Medical Alert directly through the Connect App. Lastly, the app has location monitoring, so you can locate the system and its user(s) at any time.

24/7 Certified Monitoring Centers

Medical Alert offers 24/7 professional monitoring by highly trained, multilingual, SIA-Certified operators. The company has full redundant, U.S.-based, UL-certified monitoring centers, and provides coverage in all 50 states as well as Canada, Puerto Rico, and the Virgin Islands.

In the case of an emergency, the SIA-certified operator will dispatch the appropriate help for a customer's situation. Just press the emergency button on the medical alert device and the base station will send a signal to the monitoring center.

Visit Site

thumb_down

The Bad

  • Lost or Damaged Equipment Fee
  • No Activity Monitoring

Lost or Damaged Equipment Fee 

Medical Alert offers a protection plan for any panic button and alert system to ensure fast replacement of parts. The protection plan is only $1 extra per month, which is on the cheaper end when compared to other medical alert companies who typically charge $5 extra per month.

No Activity Monitoring 

Medical Alert's monitoring service does not include activity monitoring, although most customers prefer the simplicity of the unit if they purchased them for safety. The units also don’t connect directly to a smartphone. So consumers who want to track loved ones have to download an app, but the app is free to all customers and it includes GPS tracking. You can read Medical Alert reviews below to see if this negatively affected past medical alert customers. 

gavel

The Bottom Line

Medical Alert offers a full suite of affordable, easy-to-use products designed to keep you safe at home and on the go. Medical Alert offers optional fall detection, an invaluable service through which a highly trained emergency response operator is automatically notified of a fall even if a user cannot push the help button.

Medical Alert products are lightweight, waterproof, and extremely reliable. The company has quality customer service and affordable prices, making them a great choice for those looking for safety, security, and ultimate peace of mind

This is definitely a brand to be given top consideration when looking for a personal emergency response system. Read Medical Alert reviews below to see what customers have to say about the company.

*Pendant coverage is subject to device location, environment, equipment, and facility conditions. 

Was this content helpful?
thumb_up Yes thumb_down No
We'll Introduce You!

Call our recommended rep over at Medical Alert below.

1-(855) 402-6288

Star Rating

info

4.3

star star star star star_half

1,798 Reviews

Review Breakdown

5 grade

60%

4 grade

20%

3 grade

11%

2 grade

4%

1 grade

6%

Sentiment Criteria

Value

star star star star star_border

Quality

star star star star star_border

Service

star star star star star_border

Trustworthiness

star star star star star_border
cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Duane Custer Topeka, KS

It is hard to separate the issues with stars. The device works very well, as advertised. However, their customer service, billing is terrible. After you purchase the device you get asked to buy more protection and price guarantees. Picture this, you pay $5 a month or $60 a year to "lock in your current cost." I calculate that is an 11% increase over what we paid for the first year. Then, you learn the device is leased and they want to sell you damage insurance which is $30 every three months. I said that is $120 a year and the rep said, no it's only $30/3 months. Math is not a string suit. I also told the company that all communication goes through me and not to contact my 89 year old father. So they contact him and of course he is confused. Then try to get the phone calls and emails for billing stopped. I have called twice and emailed multiple times. No response but the same past due bills. One rep told me we were paid and to income any calls and bills.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Janet Kraus Ridgefield, WA

The time that I needed it and used it, customer service was very very professional and good. Though I had one that failed and just didn't work. It would charge for 2-3 hours, and hold charge for 6 hours at most. They sent me a couple of necklace and buttons to try and fix it, but I kept telling them it was just with the charger, and that they needed to change that. They finally got it through their heads and sent me a whole new charging outlet. I do have my doubts on whether or not they're going to come if I need them. Whenever I do the monthly checks it takes really long, if I was on an emergency I would probably die before I got an answer.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Tom Noesges Hobart, IN

I've had a pretty bad experience so far. I wouldn't say they are very trustworthy, there was a lot of incompetence when I had to deal with them. From the beginning, they mailed me two different sets of devices and charged me for both of them after my son had paid for everything with his credit card. It was very hard for us to get it all straightened out. I'm also not very comfortable with wearing either one of the devices. I never wear the wristwatch because the band irritates my wrists so it's hard to keep it on. As for the necklace, I usually have no issues if I wear it between an undershirt and a shirt. Those times I don't even know I have it on. However, during the summer weather I only wear a single shirt, so the device scratches against my chest. As for emergencies, I've never had a genuine one where I needed to use it, though I've had a couple of false alarms. During those experiences, I haven't had any problem. They are very understanding of the accidental activation and they respond quickly.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Kelly Frear Bristow, VA

Very disappointed with the service we have received. I have requested repeatedly that communication only come to me and not my mother and you continue to contact her. Also, we have had difficulty returning an item that doesn't work. No one is capable of sending me a return label for the item so I can send it back. Simple request, but no capable employees!

4 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Fred Hoehn Bourbonnais, IL

We had set up my mother's service using our own contact information so we could monitor and control her service. My mother is 102 years old and needs help with financial matters. Medical Alert contacted my mother instead of calling the number we supplied for contacts and talked her into a new contract. We are very upset about this and feel they betrayed our trust in their company.

5 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

David Dodd Lakewood, WA Lakewood, WA

I have had to have my unit replaced three times in the first year. I understand that electronic items can go bad, but three times in the first year seems like defective design to me. I have even been not wearing in the show because it might get wet. That bothers me because that is one place I should be using it. I have several falls this year and it went on as advertised. Fortunately I have been able to get up by myself and did not need help.

5 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

FRANCES FEROLIE

I have not called on this problem because I do not have my cell phone, I expect it to be returned before the end of MAY. THE PROBLEM IS the alarm went off AGAIN when I wasn't home. House was empty. The POLICE, SHERIFF AMBULENCE ETC CAME. They have informed me that THIS FALS ALARM, would be billed to me. I need you to send someone to check out system, I can not use it when I am not home, for fear it will go off AGAIN. INOW HAVE A LAND PHONE, NO GOOD IF I AM OUT. THE NO IS 386 337 1408. I hope this will be addressed ASAP. THANKYOU FRAN FEROLIE

7 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Dorothy Mullins Canyon Lake, TX

I was not very impressed with Medical Alert's service because of their billing department. They're equipment seemed fine, but I cancelled the service in the end. I felt like they weren't very truthful to me in customer service, and they sent me a bill for 39 dollars after I'd been using it for a couple of years. The people didn't listen to me when I said I'd already paid it, so I hung up on the agent and cancelled my serve.

8 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Hi Dorothy,

I am sending you a pm to follow up on this.

Thanks,
Alex
Customer Reviews Manger, Medical Alert

Sep. 28th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Koko Quarryville, PA

On October 9th 2017. I had fallen in the kitchen and your device did not respond. I played there for about 5 hours before my son found me. I was taken to the hospital. When my son called the company, they said that the fall detection is not 100%. If that's the case you better make them that way because if something would of happened to me like if I would of died,you would of been sued.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Barbara Fritch Oroville, CA

Customer service is fine, but their service in general is lousy. They need to answer faster. I can dial for emergency service faster than they can. When I'm calling my emergency service to get my ambulance, they're just calling in and I already got an ambulance on the way. Plus, they're supposed to have a GPS that knows exactly where I'm at, and yet they're always asking me "what's your location?".

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Carl Duncan Hamtramck, MI

I think the system in general is good, but I didn't like calling because it would take a long time for somebody to answer. This is a service I really needed because I wanted to get the help I needed in case something was to happen to me alone or in public. I did have a problem with the system, I didn't really know when it was exactly working; there was no way to verify that except for the monthly check.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Darel Graham Mathews, VA

Goes off when I'm sitting still or in bed and roll over. Last two times I fell it never went off. My son tried to test call and ended up getting three recordings before anyone picked up. I have it now packaged up to send it back.

5 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Thanks so much for your feedback! We value our customers and appreciate the time you took to share your experience.

Please escalate questions or issues to Customer Care:
1-800-906-0872 or CustomerResolutions@medicalalert.com.

Stay safe,
Alex Customer Reviews Manager Connect America

Nov. 19th, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Betsy fuiman Wynnewood, PA

Takes too long to contact persons. Password ID is not always accepted. Inability to ask questions is a HUGE limitation which causes patient to call physician for further information and explanations. This ends up taking more time than waiting for Dr to call with explanations . Frequently,theperson one ends up

5 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Dameetra DeVore Carriere, MS

They charged my credit card for another year without my approval. They have NO right to do this. I did not say I wanted it automatically renewed. I don't even know how much they charged me. Because it is waterproof I been getting in the pool with it on. Found out yesterday that is a nono.

8 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Hi Dameetra,

Thanks so much for your feedback. I will send you a pm to follow up on this.
Thanks, Alex Customer Reviews Manager, Medical Alert

Sep. 28th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Anonymous Norwalk, OH

They don't know how to handle things. They keep calling the people in my contact list saying that there's a problem or something when there's no problem at all. They even sent me a new unit and it's still having problems. Evidently they don't work right.

8 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Kathy Madison, WI

I wasn't pleased than I had fallen several times but medical alert wasn't alerted of my falls. I just didn't want to pay for a service I wasn't actually able to use. When they tried to problem solve over the phone I dropped on carpet, then something harder. I don't always fall on concrete. Just didn't work for me.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Dorothy Thompson Palos Verdes Peninsula, CA

I'm not satisfied with the service at all. They sent me something that doesn't work. I have a pendant with a blue dot, but if you push it nothing happens. They offered to take off one month fee but that's not good for me. I've had such a negative experience.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Donna simek Orinda, CA

The alarm goes off too easy, it needs charging every day, and it loudly tells you when it needs charging sometimes in the middle of the nite a voice comes on and scares me!! Not happy at all!!

5 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Bill M Springfield, MO

Fall protection bracket never worked - when hitting the button to call the response time was very delayed - at times we would end up calling 911 ourselves because no one was answering your phones

5 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Anonymous

long holds on phone - more than an hour. Adding features, that should be included, drives the cost way up. every month the bill is different.. you should pro-rate addons so monthly bill is the same.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Carol Faust Oakdale, CA

You asked for a review. It's been a disaster from the get go. If I hadn't paid a year upfront, I'd have cancelled long ago. Hopefully before the year is up, I can have time to research other companies.

6 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Ann Warman Memphis, TN

They have charged me for services I did not receive. I have been promised a call back by supervisors or managers andd have not received one. It has been several months and no response.

7 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Hi Ann,


Please call Susan from our escalation team at: 800-226-5400, Ext. 0093 if you would like to discuss your billing. She will help you sort your issues.

Thanks so much for your feedback! We value our customers and appreciate the time you took to share your experience.

Stay safe,
Alex
Customer Reviews Manager, Medical Alert

Dec. 10th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Diana Bone Fayetteville, NC

They cannot keep up accurately with their business contacts with customers. I've been told that we do not owe anything and in a month they are calling back to collect funds we do not owe.

7 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Hi Diana, We looked into this account and see you are an advocate for someone. We see that you had a couple of swaps before settling on the Mobile 365. We did issue a credit for $120.00 on 9/12/18 for the Mobile Elite Fall Detection Button. Then on 10/23 we issued another credit for the Mobile Elite for $314.55. Both of these credits were applied to your Mobile 365 Invoice. This leaves a balance on the account of $104.85 which is still owed. We apologize if no one took the time to explain this to you.

If you have any more questions, please reach out to our escalation team at 800-226-5400, Ext. 0057.

Sincerely,
Alex
Customer Reviews Manager, Medical Alert

Nov. 28th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Anonymous Lincoln, NE

The entire operation I feel needs a lot of repairs I gave up medical alert. The company needs to have a meeting and train their employees on how to do their job and how to treat the public

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Andrew Mountain View, CA

I accidentally hit the button to my alert ?? watch __ and less than 5 minutes the fire department was looking for me on my street which I did not know. They got a call from you guys n responded fast.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Margaret Ridgway Nalcrest, FL

Their devices have worked very well, I like using them. My family suggested I get one because I have a balance problem, and I think they've offered a very good customer service.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Kathy Harrison Gaston, SC

Although the representatives did a good job, the device itself didn't work. I fell on the porch and it didn't go off. Also, I have to push the button myself if I'm away from home.

9 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Karen Grise Franklin, IN

A huge pain to cancel service. My credit card account was charged in access of $500 annually and when my mother moved into assisted living and no longer had need of these services we were told they could not be discontinue until equipment was returned. In the midst of moving it took a while to remember to get the equipment boxed and returned. Once that was done and I called a month later to ask about my refund I was told that although the equpment had been received within 4 days of mailing I was supposed to call within 10 days to check so the cancellation date would be that day and funds would not be creditted back to my account for "25 business days." when I suggested that was unacceptable and ask to speak to a supervisor I was told the refund would be expedited and would show up on the account in "a couple of days." Two weeks later I just phoned again and was told that my refund occurred 2 days ago but would take a couple more days to show up on my account. Way overpriced service and poor way of treating customers.

7 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

We looked in to this situation and are very for any difficulties the customer experienced. Our prices are among the lowest in the industry, and the services we provide get an A+ from the BBB.

We see the customer called on 5/6/19 and requested a return label. Labels were sent to her on 5/6/19, 5/9/19 and 5/14/19.

We received the unit back on 6/17/19. There is a signed agreement from the customer where it clearly states the unit is billed until it is returned. The refund was processed within 3 weeks. If there is anything else we can do, please do let us know. Again, Connect America values our customers and we are sorry you had difficulties with the label and returning the equipment.

Aug. 1st, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Carolyn Hyde Brooksville, FL

We were on automatic withdrawal for payments . The money was taken out of my account without advanced notice and ahead of when it was even due. We no longer need ed the equipment and iy was returned on the 6th of May . They received it on the 9th of May 2019. Called them on the 13th about my refund and was told it would take 5 to 7 days. Needless to say I still have not received my refund. Today I was told 2 different stories. One was that it takes up to 2 weeks and the other story was it could now take up to one month for my refund. It is starting to sound like a story . Now supposedly they will expedite my refund and it can take up to 72 hours. I don't feel I can believe them and will see what other options I have. They just seem to keep stalling .

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Jerry Zirkler Utica, OH

Customer service is the worse. This company is a total scam, I got this for my mother and paid 6 months in advance for the service. My mother passed away a month into it and there will not refund you the remaining money paid. They take money out of your account without your knowledge and when you call them its a total run around. My mother passed away and they charge my account $559.95 when i sent the equipment back. They stated the was damage to it, which there was nothing wrong with it at all when it was shipped to them. They will not take care of you after you lost your loved ones when you have done nothing wrong. I have file a complaint with the BBB and then calling Attorneys General office. WATCH OUT FOR THIS COMPANY.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Chip Sebastian Lexington, KY

I've had a bad experience with Medical Alert. My mom has used them for the past several years. We found out recently that they were taking out payments even though there was no one on the other line since February of 2018. When I called and asked why no one answered when my mom hit her button, they told me that the service had been off that long. They said they could only credit/refund 6 months of payments, saying that my mom was responsible to check on the service and hit the button at least once a month. I told them my mom is addled and was not able to remember to check on a service they're supposed to be providing anyway. I went on to say, "what if she checked the service and it went off the next day? Then we would not know the service was off until the time they said she needs to check it again, which would be 29 days." Their attitude and refusal to do the right thing sat wrong with us and I gave them a chance to make it right. Their clientele are comprised largely of people who can't be bothered with having to check constantly on the service they claim to provide.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Bernard Bagley Stone Mountain, GA

I purchased this system for my 90 year old mother. After placing the order and providing them the required information for shipping she was suppose to receive her Medical Alert system in two days. Prior to receiving the unit a sales person began to call my mother trying to sale another system. After I corrected that issue, 3 days later the medical alert system arrived at my house in GA. The system supposed to be addressed to a location in PA. I returned the system to Medical Alert and a second unit was sent to PA./ When it arrived my nephew setup and activated the system. Two days later the system malfunctions and the customer service person is asking my 90 year old mother to trouble shoot the unit. Well she called me in a panic and I had my nephew go over and talk to customer service to determine the unit was defective! We packed up the defective unit and waited for another replacement unit along with a return label which never arrived. I called and cancelled the service and now I am waiting on another return label to close out this account.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Kim Beatrice, NE

My mother is currently on Hospice. Hospice suggested that we set my mom up with a Medical Alert system. They are actually referring people to Medical Alert. We ordered the unit that does not require a landline. We received the unit, hooked it up, and then tried testing the unit...it did not work. We called and spoke to a technician and they said we must have a defective unit. They sent out a replacement. Same thing happened with the 2nd unit...it did not work. I then was told that it might be best to have a landline installed and then order the landline Medical Alert unit, which I did. We received the landline unit and once again, the unit did not work. Between the 2nd and 3rd unit sent to us, my mom fell in the home. Thank goodness I was there and she was not home alone. I have now decided to go with a different company and hopefully their service will be able to provide us the protection and peace of mind that Medical Alert was unable to do. I would not suggest ordering Medical Alert. And I am going to suggest to Hospice that they stop referring patients to Medical Alert.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

janet daniels Sterling Heights, MI

My mother has an account with them. 6 Months ago I sent them a letter to cancel. they never responded even after several phone calls about returning the unit. now after more than 7 months, they are calling me and my husband for payment. I have offered to send the unit back but they keep telling me we have to make payment of $200.00 or they can't close the account. My mother is 93 years old and in a nursing home and can not pay a bill that she does not owe. this company has said they will keep calling me and my husband even though we are not on the account. Very bad and unethical. please do NOT do business with them.

8 years ago

star star_border star_border star_border star_border

C. E.

I bought system for my aging mother. The system seemed to work OK. But then when I cancelled the service and returned the equipment the problems started. First they claimed they never received the equipment. I sent it Certified Mail and had proof of their receipt. Then they began the phone calls claiming they would charge me for the equipment. These people that call are in my opinion as an experienced attorney are committing crimes and trying to scam good people for money. MY ADVICE IS TO NEVER DO BUSINESS WITH THIS COMPANY. when I asked to be connected with their legal department she hung up on me.

9 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Katherine Bouton Spring Valley, NY

I bought the Medic Alert Mesh bracelet for $39, over $50 when delivered. It comes in one size but said it could be made shorter. Made shorter it wrapped around my wrist twice. It's huge. I asked Medic Alert to replace the band and offered to pay for it. In the end -- after a half hour phone call with a customer service representative who knew absolutely nothing, I bought two rubber wristbands to replace the mesh. The only trouble is that I can't get the Medic Alert tag off the mesh bracelet to put on the rubber bracelet. I'm not even sure how to put it on the rubber bracelet. I have now spent close to $70 on an unusable device. Extremely disappointed in this product and this company.

9 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Jo Ann Skoda

Jo Ann Skoda- This company is the worst. It did not work from the get=go. Kept calling them & telling them the box was faulty. They alert would go off when I didn't even have the button round my neck. Even had the ET show up when I was watching TV & the button was laying on the table. Sure did scare me. This happened several times & I called & told them after one month & said I was returning it which I did. I was told I was getting a refund & would be charged for the day's I had it & I said fine. Refund didn't come. Called & was told I would receive $99.00 on my next statement which I did not get. Called again & that person said I had no refund coming because I did send it back after seven day's. I told them it was the company's fault because it did not work right from the beginning but they still said no. They are the worst.

9 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Diane Williams Brownsburg, IN

I actually misdialed Medicares 800 number and told person who answered that I needed info on how to file Medicare claim. Never once told I wasn't speaking to Medicare direct. Started off conversation with Medicare offering special promo for people over 60 years of age for a low cost medical alert system. Person was very rude and interrupted me several times. Unfortunately I finally caved and gave him my information. He said he'd have verification manager get on phone and then give me number for customer service. Second person gave me confirmation number and hung up instead of transferring me to customer service. My phone luckily shows numbers called so I was able to retrieve their phone number and after several attempts to get thru on landline, I tricked them by using cellphone and a person picked up. She put Roy on phone who was first person I talked to. I am reporting their company to attorney generals office in Indiana.and my order had best be cancelled or I will refuse it when it arrives. Also, notified my bank not to accept charges.

9 years ago

star star_border star_border star_border star_border

EJ Monterey Park, CA

What a rip off. I ordered this for my 87 year old mom who is very stubborn. The day I went to set it up she decided she did not want the system after all. When I called customer service to see what steps I needed to take in order to cancel service and return the system, they informed me that a refund would be issued as soon as 48 hours after they received the unit. I was informed to make sure I had the tracking number so that they may verify the return. When I called to confirm my cancellation and inquired about my refund, I was informed I was not entitled to one since I had agreed to the quarterly payment plan. When I told them that the rep I spoke to said I would be receiving a refund, they told me I was misinformed and no refund would be honored. I never even set up the unit nor used it and I'm not entitled to a refund? This company is a rip off. All they want is your money and are not there to work with you. Order this system at your own risk.

9 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Gale Pederson Las Vegas, NV

I ordered a mobile elite model for my 90 year old father who had went thru the trama of falling at home and lay on the floor for over 3 hrs. before he could get enough strength to pull himself up in the kitchen to call for help on his phone. He found an add for mobile elite model advertised in his AARP magazine so he called the company to tell them what he needed but he wanted the salesman to call me first as I had told Dad that I would pay for any service hook up and his monthly bill. The salesman called me (I live in Utah and Dad lives in Wis.) He told me that dad would be able to get service for his cell phone both at his home as well as his cabin. We ordered the model and I paid 6 months fee in advance to lower the monthly bill. Dad received the product and guess what no service in our area for ATT, called company they said to return it and we would get a full refund, lady told me that we should have never been told that we had service in his area but we didn't. We returned product and they received it on 20 Sept. 2016. I called them and they said I would see a credit back to my credit card in 7-10 days. It is now 20 Oct. and nothing yet for the $269 they owe me. I have called 4 times and nothing but lies, one said two weeks ago that it would be credited back to my card within 48 hrs, last time I called they said my card was credited full amount on Oct. 10th (Holiday) Nope, I called my bank and they said there hadn't been any action of that nature on my credit card. I finally called AARP and they are going to see if they can get this straightened out. Save your self a lot of grief folks and go with some one else. I'm tired of getting lied to by this company and maybe tis will help some one else from making the same mistake we did.

10 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Jane grillion

I still don't have my lock box. They called and told me I need to pay them more money now so I won't have to more when they raise their prices. If .late

5 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Margaret Caterbone

They do not explain use very good. Did not know about inter rooms interfere. My Mom pushed her button for 1 1/2 hours and you could not find her location

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Carol Cook Christiansburg, VA

Non responsive customer service. Could not solve my problem of replacing an existing system unit with a new one. The new unit was faulty too and it has been a nightmare to experience. I am a fall risk senior and depend on a unit that is reliable. I tried to get the matter resolved, however, after two weeks of non response from their customer service, I cancelled my service with Medical Alert.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Saundra Henry Madison, MS

Worst company. When I called them to make sure they had my email address, (since they never sent me an email conformation of my payment) they had me on hold for over one hour! I decided if they're customer service is this bad, what's the rest of their service like? Especially given the sensitivity of their job. I quickly contacted my bank to stop payment and sent the company an email not to send the product.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Kathi Hutsell Arlington, WA

Beware of this company. They will make you pay three months in advance, it will take two weeks to get the equipment to you but they will go by the date you called for the contract. We ended up only being able to use the medical alert for 2 weeks and then my relative ended up in the hospital and from there into a nursing home so we were not able to use the medical alert anymore. When I called it was just over the 30 days from the day I first called, so we will not be getting any refund even though we were only able to use the medical alert for 2 weeks. I do not recommend this company!

7 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Ms. Hutsell,
In response to the complaint you filed with Best Company, you ordered the medical alarm on April 3. The equipment was shipped on April 4th. It was delivered (per FedEx Tracking) April 10th which would be a total of 6 days, not two weeks.

The equipment is billed until it is returned. As of this writing, the equipment has not been returned.

You contacted us on May 6, 2019. Since you received the unit on April 10th, had you returned it right away, there would have been a full refund. Although you called on May 6, the equipment was never unplugged until May 10. We sent you a prepaid label on May 6, and there is no tracking showing that you have packed up the equipment and sent it back.

If you would like, we can email you a Fed Ex return label and that way you will be able to get it right back to us. You can have FedEx pick up the package or you can drop it in a FedEx drop box. Regarding the refund, we can work with you on that, but nothing can be refunded until we get our equipment returned. Please contact us at 800-226-5400, Ext., 0057 to discuss FedEx option and refund.

Thank you!

May. 14th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Jim North Rose, NY

I was 4 1/2 feet off the ground and fell. The automatic fall detection did not work. When I called to discuss issue I was told that the device needs to hit the ground, I wear it in front of me I fell and landed on my shoulder and back, not happy. Person I spoke to said as long as you’re not hurt you can push a button and It will work. What part of fall detection does this person not get. I am returning the device. What happened to me was just the reason I opted to get this device. Ago 68 live along.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

daisy Seal Beach, CA

This company is only helpful when you are signing up to use their system. Good luck when you try to send the equipment back. They delay, example, quoted me 3 days for a return label, after 5 days spent over 1/2 an hour on hold only to be told it would now take 2 weeks to get a return label. I believe this is a ploy to continue billing. The customer service rep. was very rude to boot. I will never recommend this company nor will I ever do business with them again. Do yourself a favor and look at the negative reviews on Google etc.

7 years ago

Medical Alert Logo

Reply from Medical Alert

Hi Daisy, We tried to locate you as a customer of Connect America based on the info provided here to Best Company but could not find you. Customer satisfaction is our #1 priority, so we would really like to resolve any issues you've had. Please email and let them know your account info and the best number to reach you and someone will call you to fix all this.

Again, I am sorry for any issues you've experienced.

Sincerely,
Alex
Customer Reviews Manager, Medical Alert

Jan. 8th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Juanita M. McCrary-Holmes Decatur, GA

Good until there is a billing error. Since January, 2018 I have waited on hold for hours and talked to no less than four unhelpful persons trying to get a refund for a unit sent to my 85 year-old-mother WITHOUT my (the payee) permission. Was promised a refund then later told it was not processed and that I would have to talk to supervisor. Impossible! Further, I was billed after wall buttons were returned. Very frustrating. FINALLY after much frustration, Sheila helped me. I am back on board. Thanks

8 years ago Edited September 14, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Thomas scarduzio Ronkonkoma, NY

Medical alert gives no statements I returned a unit 1/27/18 that I prepaid for the year no money’s back yet called asked for a statement they told me they didn’t do that! Well hear I am no statement they owe me 8 months here it is over 30 days the said the would return my money over 250 bucks not a penny back yet Call them to ask you have to wait on hold for over a hour they hope you will for get your money

8 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Angela McGreevy Lake Ariel, PA

The automatic fall detection service I subscribed to with Medical Alert failed when my 94 year old mother needed it the most. My Mother fell in the bathroom and laid on the cold tile floor for 12 hours. The failure was caused by incompatible equipment sent by Medical Alert where the transmitter was not compatible with the base station to detect a fall. Customer service was non existent when trying to address the issue. I cancelled the service after this awful experience.

8 years ago