Select Home Warranty Logo

Select Home Warranty

star star star star_half star_border

5.6

Overall Score

cancel
info
star star star star star

Bob Gloyd Austin, TX

David was comprehensively knowledgeable, precision, efficient and great communicator. Discovered discounts for veterans and seniors too. Thank you David :)

5 years ago

star star star star star

Susanna Gayedon Malibu, CA

Steven K, my sales rep, explained everything clearly and patiently. He found me the best deal, including a senior discount and special currently going on. Thank you!

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Wayne Frazier Crockett, TX

If this is the best home warranty available we are all in trouble. First (if it matters) they are not an american company. If you don't believe me just try filing a claim. Second, it is impossible to find someone that is willing to work with them ( which should be a red flag). Third DO NOT let them talk you into calling your "own" technician because you will find out the hard way that they do not reimburse for "out of network" technicians, which by the way it says absolutely nothing about out of network technicians (per Gabriel a claims supervisor) in the contract. I called a tech. At their recommendation and was stuck with a service call. Fourth I am now waiting for six weeks on a repair or replace of my dryer. They will not contact me and when I call they say "we so sorry, we expidite you claim". Fifth I filed a claim on a $600 septic aerator less than two years old and after daily calling and expressing my extreme frustration they reluctantly are supposedly are sending me a check for $200 because of depreciation. Sixth even though they refuse to help you in any way, they will not reimburse you without a early cancellation penalty and a pro-rated reimbursement. They exist to charge premiums and deny claims. STAY AWAY

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Terry Norcross, GA

Do not I repeat do not buy a warranty from this company. I put in a claim last Thursday about my heating unit and they sent out a technician to diagnose the problem not fix it diagnose. The technician came out i paid the $60 dollars and he told me he was going to submit the paperwork for approval. So the next day I received a email from the company stating they needed pictures from me and 3 years worth of maintenance records. I informed them that the technician had taken the pictures but they insisted that the pictures come from me, So Monday rolled around still no solution and now it is Friday no solution this company is a complete ripoff do not use period!!!

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Edwin Romero Frederick, MD

I have never been more frustrated and angry with a company than with Home Select Warranty. They are all about screwing the customer and making money. I moved and they counseled me to transfer the policy to the buyer of my property, so I did, coming to find out they canceled my policy, no reinstatement available, in fact, the gentleman I spoke with had the nerve to ask me if I wanted to buy another policy for the buyer or for myself (new property). The worst mistake I made in my life was to purchase a 3-year policy with them, no ethics or empathy, and I really hope they are out of business soon. If you really want to be screwed and be taken advantage of by a company, buy a policy from Home Select. My worst experience with a merchant thus far! Stay away

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Elliott Fowler Park Forest, IL

Best Company is an outright LIE! No service just runaround. After three tries a tech shows up to fix my furnace. No heat 3 days running.. Pay this joker $75.00 to walk in. H thumps and bumps around in my attic for 40 min. and still no heat. You need a $400.00 board. And away he goes. It was Friday night. Select does not work weekends. Two more days no heat. I call super tech and he says Select has not authorized board. I called Select and mor runaround about my claim................enough!! I called a local HVAC outfit who works with my gas company Nicor. Thier guy came out, spent 20 min. and lo and behold HEAT!!!. I asked need a board? He said nope just a simple adjustment. The visit was no cost to me!!!! I have been fighting with the elusive Solution Squad for three more days. And the parts changer keeps trying to come put in the mysterious Board. Stay away fro Select Home Warranty at all cost. If you have them, drop and run!!!!!!

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Very Unhappy ,

I am not sure if I have ever had this BAD of an experience with a business in my life and I have been around for a while. The two time I attempted to use this company I paid the bill, first after waiting two weeks for a plumber the day he showed up I was told they did not cover the problem and read my contract (that cost me almost $1300.00) the second time I needed the it again took two weeks and they again informed me they would only cover the toilet and that I would need to pay for the service ($450.00) so I cancelled there service, a moth later I called to see when I could expect my ck and was told they new nothing about my cancellation? so I paid them $1200.00 for three years service I cancelled eight months later and they tell me that I should get a check for around $450.00. I need to say the amounts I have noted are NOT exact totals but are very close. I am typing this just after getting off of the phone with them and not in a good mood.

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star star star star

Gwen Jones San Diego, CA

Bruce A did a great job assisting me to get the right warranty pkg for my home. I have recommended 2 other family members and he did a great job for them aas well.

5 years ago

star star star star star

Kathy Lepley Cuyahoga Falls, OH

We have never had a Home Warranty . Jake was awesome !! He went over the entire process and how claims work and talked about what can be covered ! It gives us peace of mind !

5 years ago

star star star star star

Fern Ambler, PA

Want to thank Tom B who helped me secure a great rate for all 4 if my properties. Im looking forward to the 5 year program and low service fee rates. Thanks Tom.

5 years ago Edited September 14, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Anita S Saunders Calera, OK

I have requested to have my oven broiler repaired 4 times, and they send me emails stating that they are unable to schedule a technician & they then recommend that I find someone to fix it, and go through extensive paperwork to get reimbursed. My thoughts are, "That's why I pay you!" I have also filed a claim for repairs on my bathrooms and had to pay an additional $49.99 to include the fixtures....Why wasn't I told this when I signed up? Have now had to file 3 claims & pay additional $ to get my plumbing issues repaired. I was not happy being told that because the pipes were attached to the toilet, it was considered part of the fixture! WHAT??? Then, repairing the floor is not covered. My policy is up for renewal.....At this point....Really???

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

C. Wilson Sun City, AZ

I would give this company negative stars if I could. Takes DAYS for them to dispatch. Hope you dont have an emergency. They dont cover what they say they will in their contract. The real kicker for me was when they sent an a/c company to my home, who tried to extract $2,000.00 just to investigate (not even fix) what was wrong with my a/c and find the leak for the Freon. Called my own guy. Not only was it not just a Freon leak, but what was wrong SHOULD have been covered by SHW and they denied the claim for reimbursement. This company is horrible. stay away from the gimmicks. The low price and free months they lure you in with just aren't worth their lackluster policies and service.

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Amber Quiroz ,

I chose this company to give me price of mind when something breaks in my house. My first experience with them has been a nightmare and after 6 weeks I still don't have a working refrigerator. They refused 3 times to send someone out to look at the 5 year old unit. Now after calling my own technician out and submitting the paperwork they are refusing to repay the bill due to lack of maintenance. They also refused a buyout even after the technician told them it could not be fixed because the claim was started more than 30 days ago. They have lied to me about what is covered and dragged their feet to get out of paying for anything. This company is a SCAM. Do not use! Amazing how horrible!

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star star star star

Charlie Ott Livermore, CA

We just purchased our policy from Maddy today. She was professional and offered us a great rate for our coverage. Maddy toodlk time to go over all options with us.

5 years ago

star star star star star

Robert Porras San Jose, CA

Mark J was very informative and gave us options to choose from. Mark also was very professional and knowledgeable and helped us find the best plan for us.

5 years ago

star star star star star

Thair Abed Cherry Hill, NJ

Excellent customer service. Lucas is very knowledgeable and took the time to answer all my question. He also told me about other products offered by the company

5 years ago

star star star star star

Leila Hareb San Ramon, CA

Jeff S did a great job selling me warranty on two properties, I hope in the future when I use them for a claim i will get the same exceptional treatment.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Tom Shingler Allen, TX

Basically, I am a new customer. Unfortunately, I have had 2 services calls first month, not planned as I had a contract with Choice Home Warranty prior and would have alleviated any issues with them. In each case Select has paid the bare minimum. The second was for a motor for my heater and I filed claim on a Monday. Weds they asked for pictures and service records and on Friday without explanation of what was wrong they paid $150. Heating and Cooling issues allows for $500 for first 3 months of relationship per section 10.1 of my contract, but they used 9.1.2 as a way out . Basically, the third individual I spoke to Ron a "supervisor " said you have only been with us a month" so clearly this was an issue with Select. I appealed to all 3 reps I spoke with Gil, Vic and Ron that this is a customer sat issue as my family and I sat in a cold house for 4 days awaiting their decision. Ron "graciously" offered me an additional, $25 as a "courtesy" for the 40 minutes I spent explaining to 3 people who could care less so get to pay $340. Should have stayed with Choice as Select doesn't prioritize customer satisfaction.

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star star star star

Kathleen Goodin Olympia, WA

David W took care of me when I needed a plan on short notice. David explained options to me and told me how to get a lower service call price. Excellent Service!

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Victoria Dryden Howe, TX

Run from this horrible company!! I bought Select in March when we bought our home. The oven went out 8/8/2020 and they sent out two people wearing flip flops, ragged shorts and tank top. We paid the 75.00 and never heard again. After repeated calls they sent out someone else and another $75. Never heard back and more repeated calls. Finally they sent email 10/21 stating I could repair/buy a new oven for $250.00. Well 250 will not buy a wall oven. "Barry" the supervisor said it was because of depreciation of the oven. WHAT! When I asked to speak with his supervisor he said he didn't have one. Yeah right!! Next our dishwasher went out 9-23-2020 and we are still waiting for someone to come see about fixing that. Run from this horrible company. They will only lie to you and never fix anything!! If i could get negative stars I would!

5 years ago

Select Home Warranty Logo

Reply from Select Home Warranty

We are sorry for the experience you have had. Please call our customer service dept. at 855-267-3532 x 5, We will do our best to make things right.

Jan. 12th, 2021

star star star star star

AMANDA NATHAN Houston, TX

Jeff S was very helpful and quick to get me the documents I need. Hopefully I won't need the warranty, but the purchase has been a very easy and good experience,

5 years ago

star star star star star

Deacon Al Forsythe Chattanooga, TN

The Company representative Sean G was extremely helpful and walked me through the different options that were available to me so that I was able to make the best decision.

5 years ago

star star star star star

Robert Stanfield Miami, FL

Steven was very positive and informative. I have requested from him a printed copy, by mail of my service contract. Thank you in advance. Robert Stanfield

5 years ago

star star star star star

Kim Harwell Houston, TX

Mitch C with Select Home Warranty was very helpful with explaining my options and policy which is important to first time home buyers. One less thing to worry about!

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Connie Echols Phoenix, AZ

DO NOT BUY THIS IF YOU OWN A TRANE HVAC!! We purchased the best warranty SHW offered and when our AC acted up Select Home used a contractor that wasn't familiar with Trane equipment. They reported that the problem was dirty coils. We tried to work with them and all they responded was that's what the contractor said. We had this 4 year old unit serviced twice a year and it had been serviced less than 2 months before they looked at it. After talking to another contractor he gave us the name of a contractor that works almost exclusively with TRANE. $1000.00 OUT OF OUR POCKET for the labor, parts were under warranty. and our TRANE is fixed. I would not reccomend Select Home Warranty. This was the first time we had ever used them and now I know why the kept offering us deal, extra months, lower call out prices etc. I am so disappointed in them and now I am even leery about buying a policy from any of these home warranty companies. FYI am also reporting them to the BBB and our States Attorney General. I believe I have enough evidence of mal practice.

5 years ago

star star star star star

Gilbert L Thompson Lexington, SC

Isaac was very helpful and knowledgeable but we have not needed any repairs so cannot address anything else. The value is great if all else goes well.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Diane MacQueen Wilmer, AL

There is no less than zero stars so one will have to do. I have the “Platinum Care” with optional coverage for five years. That plan cost me $2599.99. I made two claims about a month later. One for a 15 year old dryer (about that old) and an ice maker on a three year old refrigerator. There were a few issues right off the bat, however both claims were resolved. Fast forward to 2020, and none of my claims have been resolved. I made a claim on my Whirlpool dishwasher purchased in 2016 and an older ceiling fan, in addition to a cracked toilet tank this week. In every case I was refused repair. They kept parroting the clause iii in section Eight. And only if I paid for the repairs or replacement myself, sent them proof of the invoice. In total they decided that I would get a total of $350 for everything. Which meant the $45 deductible for each item was already paid, and I am responsible for the difference. I could go on and on about this company but I will save it for the Attorney General’s office in New Jersey. My advice is to do a little more research and RUN DO NOT DO BUSINESS WITH THESE PEOPLE

6 years ago

star star star star star

Michael Quillopo Richmond, VA

Great customer service! Bruce was able to get me the lowest price for 6 years. I hope in the future everything that was said about fast repairs will be true.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Whatever San Bernardino, CA

I would not recommend this company at all! The company they sent the technician couldn't open my dryer to fix it. It has been 5 days and the dryer is still not fixed. Select Home Warranty says they are waiting for the claim. I have given Select Home Warranty the reference number of the claim from the company. I have to wait 2 days for them to let me know any information even with the reference number. Yes, I also had problems with my washer. The washer they are saying is to much to be fix and will give me $250.00 toward a new one. How is $250.00 going to get me a like appliance of the one I have?

6 years ago

star star star star star

Allen M. Gruber San Diego, CA

Almost immediately after going on line to input some personal information, I was contacted by Daniel C, who was professional, well organized, and very helpful.

6 years ago

star star star star star

B San Jose, CA

Noah provided excellent service, I switched from AHS after doing a deep dive of this company, and so far with the customer service, I'm happy I made the decision.

6 years ago

star star star star star

Sharon Lester ,

I just purchased a policy. I spoke with Lucas S very understanding, agreeable and will work with you. Now let see how Select Home Warranty service is.

6 years ago

star star star star star

Andrea Suzanne Bobe' Mobile, AL

Elliot J was an excellent representative of this company. He offered several choices for me that fit financially. I'm so grateful! Thank you Elliot! .

6 years ago

star star star star star

Antonio Marin Fresno, CA

I received the BEST customer service ever! I was thoroughly walked through the many benefits that the Platinum coverage affords. I could not be any happier!

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Betson Mathew Frisco, TX

SCAMMERS!! They will not pay for anything in full. According to their policy, everything you have is significantly depreciated and will only cover a fraction of what it cost. They pay the "depreciated" value for the parts and you have to pay for the labor. According to SHW, my $900 clothes dryer of 2 years only cost $175 after depreciation so they can't cover the replacement cost of a wiring harness. And they agreed to pay $250 for a $620 AC unit repair after fighting with them for over a year. They also said the AC unit going out is not considered an emergency and their technicians can only get to my house in 3-4 days. I explained to them this is in the middle of a Texas summer with over 100 degrees outside and I have a toddler and someone with asthma in my house, and they still didn't care. No one in their company is helpful when you call and they will keep transferring you until you give up. If you get one of their managers to call you back, they will call you 2 days later and let it ring 2 times and hang up. By the time I grabbed my phone out of my pocket to answer, they had hung up, and when i called back right away, it went to customer service and they said a manager called and i didn't answer. STAY AWAY FROM THEM!! THEY WILL NOT PAY OR FIX ANYTHING!

6 years ago

star star star star star

Robb Taft Aurora, CO

I needed to purchase a home warranty for the new buyer of our home and Select Home Warranty was able to accomodate our needs quickly and provide the best price.

6 years ago

star star star star star_border

Edgar Moreno Oswego, IL

Mr. Sam M was great! I spent my entire morning doing my homework researching different home warranties. Once I decided to go with Select Home Warranty, Mr. M made that process very simple. Thank you!

6 years ago Edited September 14, 2021

star star star star star

Joanie Mahoney Irwin, PA

This was my first experience. I signed up today. Ben is a great salesperson. I answered no to the question below because I've been a paying customer for about 2 hours now.

6 years ago

star star star star star

Shannon King Lake Elsinore, CA

I just signed up with Select Home Warranty today so my feedback is limited. My feedback is based on the awesome customer service interaction that I had with Greg T.

6 years ago

star star_border star_border star_border star_border

James Lindsay Beaufort, SC

Stay away. Go to multiple website surveys and you will get the real picture of what type of company they are. Cliff notes, filed a claim, told they couldn’t find a technician and I’d have to find one on my own & I’d be reimbursed in 30 days. I found one with one phone call. Provided a detail estimate from the service company for $174. After 5 phone calls over two weeks and getting the same response every time that someone would get back to me after 24-48 hours I gave up and canceled my contract. The last rep I spoke to was rude and refused to let me speak to a manager. I emailed a executive customer service manager who had sent me a welcome email when I signed up, and as expected he did not reply. Bottom line, I paid Select $139 for the month and a half I was with them, and I paid the $174 to repair our dryer. They are out to scam you so do your due diligence and check many different website reviews, including Yelp. I’ve read other reviews that are exactly the same experience I received.

6 years ago

star star star star star

Craig Chance Gaston, OR

The sales rep Steven Kay was very professional, informative, knowledgeable and proactive in getting emails of my new warranty to me while we were still on the phone.

6 years ago

star star star star star

fran fanning Clearwater, FL

very knowledgeable and helpful. was able to explain all the coverage options and policy limitations. Hopeful that the service will continue to all needs in the future.

6 years ago

star star star star star

Janette McAnallen Columbia, MD

This is for David W: EXCEPTIONAL across ALL CATEGORIES. I've been with AHS for 25 years. Converting coverage for 3 properties to SHW because of David.

6 years ago

star star star star star

Ronnie Valdez Tucson, AZ

Jake was very good and patient with us we had a ton of questions he answered every one. I even called him back with another question, he was just very good.

6 years ago

star star star star star

David Pasol San Francisco, CA

Jake H was patient as he walked us through all of our questions about the plans. Extremely knowledgeable and prompt - Jake deserves way more than five stars!

6 years ago

star star star star star

Linda Lane Russellville, MO

My friend had signed up last night with Ralph Stevens so when I called today I asked for him. He was very nice and helpful. It was nice working with him.

6 years ago

star star star star star

Jase Donner Katy, TX

Had the best experience today chatting with Ray S. He was extremely helpful and informative and helped me secure platinum coverage on my new and existing properties.

6 years ago

star star star star star

Ed Vero Beach, FL

Great Plan, sales rep. Zachary H who I do not know, was very knowledgeable on the different products offered . His explanations were extremely easy to understand/Thank You!

6 years ago

star star star star star

Janice Crusoe Scottsdale, AZ

The Representative, Greg T was an excellent resource outlining the product. His knowledge and salesmanship were key in transferring my business to SHW.

6 years ago

star star star star star_border

John Hermitage, PA

Very good salesman to work, and he spoke very clearly for me to hear. Had fair rates, and pretty good discounts. Hope to never need their help, but chose them because of good rating

6 years ago