Best Company badge 10,000 Reviews MobileHelp Logo

MobileHelp

star star star star star_half

7.5

Overall Score

cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

V.D Port Jefferson Station, NY

I haven't had the device for long, but their customer service agents are very nice and helpful.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

AC Jamesport, NY

They seem very helpful and concerned people. If I have any questions, they answer all of them.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Mary Lou Gilbert, AZ

The person I spoke to was fine, but I think they charge too much for older people. This doesn't make me feel safe at all, and elderly people like me don't have money for it. I'm going to have to cancel it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Edwin Norman, OK

I really haven't used the device yet, but I can say it's pretty sensitive. It goes off a lot. It's just there if I need it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Saundra Raleigh, NC

They are always attentive to the least sound of a possible call for help. I am impressed!

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Marc Boulder, CO

the neck pendant seems too sensitive. I'm having dinner and the pendant touches the table and the alarm goes off.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Paul Rochester, NH

Fortunately have not had to use this yet, but when I had a problem, your customer service rep was great!

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Darwin San Antonio, TX

I rate them 10 because their is a real person who answers the phone not a recording

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Diana Portland, OR

The pendant goes off for no reason. Sometimes while my dad is just sitting and watching TV or when he is sound asleep in bed. Very annoying and has made him very upset.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Joseph

Have not had an occasion to use it, I did press the button by accident once and the response was quick

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Jean Tuscaloosa, AL

More expensive than other plans I have found. The concept is really good. Quick service in sending out device and setting things up.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Rick North York, ON

Always there for me. I can check my system 24/7 and it has always been 100 % Ready

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Edna

I knew they were always there if I needed them. Staff was very polite and caring.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Shirley Schenectady, NY

Friendly, responsive customer service reps. Prompt delivery of equipment. No hassle when I asked for an order change.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Cecily Heath Santa Cruz, CA

It was very easy to set up the system, and the representatives were polite and good. It's been a good service so far.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Velma Riffle Summersville, WV

Although their sales team is fine, it takes a long time for somebody to answer. Besides that, I haven't had any problems.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Jeffrey Hayes Detroit, MI

Everything with them is good. We purchased the fall detection, and we chose them because it's the best service.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Conrad and Mary Topfer Getzville, NY

This seemed like the best one around. The product is very user friendly. I have the duo

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Louann Varner Colorado Springs, CO

I have MobileHelp. I've had another one before and I just wanted to change. The equipment is very easy to use.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Alice Medford

This service is pretty good. I bought it for me because I keep falling. I don't have anything negative to say about it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sherry Starr

Being that I love alone, I thought I needed this service. I'm happy with it so far. The sales team is wonderful.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Sharron Gordon Aurora, CO

I purchased MobileHelp to be at different places alone, in case something happened. Although I haven't had to use it, I think the service is okay.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star_border star_border

Cynthia Debolt Reno, NV

The Sales Team was very helpful and it was very easy to install. Although I haven't had to use it, it gives me a peace of mind.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

EM West Fargo, ND

So far, the device has been too touchy. I set it off accidentally too many times. The Pendant does not shut off the equipment either; I don't like that I have to go to the machine for that.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Violet Waynesville, NC

Opening it was fine and there was no problem setting it up. Plus, the initial call that I placed was fine, however, some calls haven't really helped out. My overall experience with them has been less than satisfactory.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Anonymous Sykesville, MD

Although the Sales Team is okay, I'm not happy with the Fall Alert device. It goes off a lot and you can be sitting down when it goes off. I'm thinking of returning it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Dennis & Karen Wakula Columbus, MI

I am disabled so I thought that this would be perfect. I got the wristband which is easy to use and dependable.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Frank & Joan Blauvelt Hughson, CA

My daughter told me that I needed this service, so I went ahead and got it. I have the system on all the time, though i've never had to use it. Customer service

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Gerry Cooper Harrisburg, PA

I have the DUO system. Fortunately, I haven't had to use it yet, but the company has been great to work with.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sally & Robert Johns Alma, MI

I don't like that the battery on the mobile unit does not last very long. Other than that, things have been good.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Norma Schreiber Burnet, TX

I ordered Mobile Help because my husband had passed away, and I was alone. Overall, I have been pretty satisfied.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Sandra Parness Deerfield Beach, FL

The service has been satisfactory. By getting Mobile Help, I made sure that if I fell, I would have some help.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Kirsten Hansen Madison, WI

I haven't used it since I got it, but I don't know what could have happened if I didn't have it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Wilma Woffman Merrillville, IN

I had a lot of false alarms when we first had it, but I'm getting used to it now. Overall, I'm very pleased with it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

MLB Memphis, TN

I've been very satisfied. The people are very helpful and responsible. Very positive experience.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Arnie & Tess Gapasin Rancho Cordova, CA

I heard about Mobile Help on TV. Thankfully, I haven't had to use it yet. Other than that, it has been good.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

AJH Alderson, WV

We had a lot of false alarms which was irritating and difficult to handle, but I think we worked out the problem. Other than that, everyone has been quite nice.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Florence Ray Riverdale, CA

I saw Mobile Help on TV and have been very satisfied, even though I haven't had to use it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

JN Henderson, NV

Fortunately, I have not really had to use it yet, but I am satisfied to know that it's there when I need it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Grace O Stephens Medford, OR

Mobile Help is very satisfactory. The people there have been very helpful when I've called in with questions.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

RB Johnstown, CO

I'm very satisfied with it because I think it's reliable. I haven't had to use it, but it's great.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star_border star_border star_border

Gil Daugherty Jeffersonville, IN

I felt like I needed an alert in case of an emergency. I haven't had any problems with it. It has worked fine as far as I know, but I've never had to use it.

9 years ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

CP Knob Noster, MO

I live alone and decided to get this Mobile Help. I haven't had to use it so far, but I'm pretty satisfied.

9 years ago

star star star star star_border

James Richards Las Vegas, NV

I went through mobile help to help for my mom . They was very polite and helpful. Everything I asked them for services for my mother they answered everything I needed to know .

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Terri Jones

Please read the enormous amount of negative reviews out there from those of us who have tried to close an account after our elderly parents no longer needed this service. This company accuses families of not returning equipment that we dutifully sent as instructed. To top it off, they are insisting they will not close the account and will automatically renew the annual service if we don’t pay the equipment ransom price. We have waited over 3 days for a supervisor to call us!!! After all we have read from others having this very experience I wonder if a class action suit is right around the corner for this horrible company. We had no problem with the service they provided until this awful mess!! I would NEVER use them again.

4 years ago

MobileHelp Logo

Reply from MobileHelp

Hi Terri, We received your review and we apologize for any inconvenience you are experiencing with the cancellation of your account. At MobileHelp we pride ourselves in providing a great experience to all our customers, and we would like to contact you to verify the account and assist with any unresolved issues. What would be the best number for us to reach you on? You can also reach us directly by dialing 877-827-6207 Option 3 for Customer Service. We look forward to speaking with you soon.

Apr. 13th, 2022

star star star star star

Melody Block Clifton, NJ

Customer service is outstanding (with kudos to Samantha V). Mobilehelp is very responsive and offers a much needed service (and at a fair price). I am very, very pleased.

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Marlene Sloan Pequot Lakes, MN

MobileHelp was fine until we discontinued my mother-in-laws service as she entered a senior facility with its own service. Mobilehelp charged me from the day I ordered the service then they charged me until the day that they received the returned equipment. Seemed unfair since they charged me when I didn't have the equipment yet I thought it would be fair to stop charging me on the day I asked them to quit service but they did NOT. They waited until they had the equipment. I paid a yearly rate but they prorated my refund at the monthly rate and charged me for a full month of service at the close even though I only used a couple of days. They will charge you coming and going if you cancel. I was not impressed!

4 years ago

MobileHelp Logo

Reply from MobileHelp

Hi Marlene, We received your review and we apologize for any inconvenience you have experienced with your cancellation. At MobileHelp we pride ourselves in providing a great experience to our customers, and we're glad to see that you were able to connect with our Customer Service team for assistance with resolving this concern. Please let us know if you have any additional questions, and we will be happy to have one of our representatives give you a call back for further assistance. Our Customer Service team can also be reached directly by dialing 877-827-6207 Option 3. Thank you for being the most valued part of our MobileHelp family.

Nov. 23rd, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Lane Zbar

About one year ago I decided to use Mobile Help to provide a layer of protection for serious medical issues. When my equipment arrived there were some problems with the equipment. It took Mobile Help three shipments to finally provide the proper equipment I had requested. I diligently returned all of the faulty equipment without issue. On or about 10/12/2021 I tested the fall detection pendant. It wasn’t until the third time that the alarm started the “call in progress “ process started but nobody from Mobile Help responded to the alarm for 10 or 15 minutes and then it disconnected. After another 20 minutes or so an agent came on the line asking what my emergency was despite the fact that I had not made another distress call after I was disconnected. The woman said that there was no record of a previous call. This made no sense seeing as how she just came on the line with no further action by me. If my test had instead been an actual emergency, the result could have been tragic. After all of these issues, I decided to switch to Medical Guardian and proceeded to return all equipment per the instructions provided by Mobile Help, and the FedEx tracking number showed that Mobile Help had indeed received the equipment and was signed for. At 9:25 on the morning of 10/29/2021 I received a phone call from Mobile Help confirming that they had received the shipment but owed two pieces of equipment from 2020. 2020? If there had been any issues when I returned all of their faulty equipment last year, one would expect that Mobile Help would have raised the issue at that time, not a year later. I called Mobile Help customer service the same day at 12:10 pm and spoke with Sheila (sp?). It would be a gross understatement to say that Sheila was rude and unpleasant. When I started to explain the situation, she cut me off and said that my issue had already been communicated to their office and were working on it, whatever that means, and that they would call me back. Surprise. They failed to call me. I immediately contacted my lawyer, who advised me that if Mobile Help were to send me to collections, I should take them to court, which I would. I find Mobile Help to be incompetent thieves.

4 years ago

MobileHelp Logo

Reply from MobileHelp

Hi Lane, We received your review and we apologize for the inconvenience you have experienced. We're glad to see that our Technical Support team was able to connect with you and help resolve the issues with your account. Please let us know if there is anything we can do to help keep you covered in the future. We would be happy to welcome you back to into MobileHelp family.

Nov. 2nd, 2021

star star star_border star_border star_border

Raymond Holden Fresno, CA

We were offered two free months at the beginning and signed up with the two payment plan. The charge for the first payment was billed plus another unknown different charge for $30. The next billing date didn't reflect the two free months offered at the beginning and when we called, we were told the $30 was a partial payment fee. When we realized the two free months didn't actually exist, we decided to cancel for an immediate refund.

5 years ago

MobileHelp Logo

Reply from MobileHelp

Hi Raymond, We received your review and we would like to apologize for any inconvenience you have experienced with your order. At MobileHelp we pride ourselves in providing a great experience to our customers, and we are sorry if you received anything less. We were unable to locate your account, but we would like to contact you to help resolve any concerns you may have. What would be the best number for us to reach you on? You can also reach us directly by dialing 877-827-6207 Option 3. We look forward to speaking with you soon.

Sep. 27th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Wendy Zimmerman Detroit, MI

This system was not a good choice for us. We were advised by the sales rep to try using the mobile device as a base on the main floor for easier access to take it when she leaves the house and the base unit by her bed upstairs. She couldn't hear the call center representative on the mobile device when she pushed her button. We were told by company representative that there is no volume control for the mobile device. The GPS and fall protection features and ability to talk to the call center representative through the pendant are in the mobile pendant only. The other pendant only communicates with the call center representative through the base unit. And there is no technical support one of the devices malfunctions after normal customer service and technical support business hours. We are returning all of the equipment for a full refund and choosing a different company.

5 years ago

MobileHelp Logo

Reply from MobileHelp

Hi Wendy, We received your review and we are sorry to hear that the system you ordered with us did not seem to meet your expectations. If you would like to give us the opportunity to troubleshoot the equipment with you and send you any replacements needed, we would be more than happy to help. What would be the best number for us to reach you on? You can also reach us directly by dialing 877-827-6207 Option 1 for Technical Support. We look forward to speaking with you soon and getting these issues resolved.

Jul. 21st, 2021