Elevation Logo

Elevation Reviews

star star star star star_half

6.5

Overall Score

Star Rating

info

4.4

star star star star star_half

502 Reviews

Review Breakdown

5 grade

68%

4 grade

16%

3 grade

5%

2 grade

3%

1 grade

8%

Sentiment Criteria

Value

star star star star star_border

Quality

star star star star star_half

Service

star star star star star_border

Trustworthiness

star star star star star_border
cancel
info
check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Lawarence C. Belfour

The failed to explain that the $4000 rebate is really only credit applied against any taxes you owe. So if you don't pay taxes, due to being on Social Security, for instance, there's no way to use that credit. Yet despite this deception, you the homeowner are stuck with $60+ bill for the system each month, while you get no usable credit with your power company for the energy 'your system ' is generating. It leaves you paying for a solar system that costs you $60+ a month for 30 years (and eventually $90) that won't benefit you and makes free energy for your power company. Elevation Solar is a bit deceptive. Don't do it

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Lawarence, we're sorry that the federal tax credit wasn't fully explained. We never aim to deceive people and set them up to pay more than they should. One thing we always advise is to check with a tax expert before moving forward because we are not tax professionals. With that being said, I'll have our monitoring team reach out to make sure everything is running as it should because you shouldn't have a full energy bill and a full solar bill.

May. 2nd, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Ariel

Elevation Solar did not follow the contract, they told me it would be done in the period of two months and they took about six or seven months to get it done. The people who subcontracted were supposed to do it on the roof, but they never did. I asked for my money back but they said no because it would cost them a lot of money, so I lost thirty thousand dollars and I am still paying it off. All the promises of the salesman were false. The equipment is fine but it is all around a horrible company.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Ariel, we are truly sorry that you've had such a negative experience. We'll be reaching out shortly to see what we can do to resolve your issues. Customer service is our top priority so we want to make this right.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Danny

I was deceived in believing the salesman, he lied to me after I had accepted it he said he was fired but he was still working there when I called later, he just didn't want to deal with my complaints. The installation process was good but I was told by my salesman I could add more panels but I had to buy a new box. With the price of it, even with the lower electric bill I will barely break even. I would definitely not recommend Elevation.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Danny, customer service and providing honest work is our top priority and we apologize that we missed the mark with you. We'll be reaching out shortly to see what we can do to make this right.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Daniel Garo Round Rock, TX

We decided to switch to solar and we got the full solar package. We even added on the EV charger. We have yet to receive the EV charger. Every time I call to get it scheduled, I get placed on hold and then told that they are having issues sending me to the right department. Or the rep will tell me that they will call me back, but they never do.

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Daniel, we apologize for the delay in the EV charger. The team has confirmed it has been ordered and we will have a tech scheduled to install it as soon as it arrives.

Jun. 3rd, 2021

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

C

post purchase = no customer service. Quoted a price for 42 panels. Got 37, they didnt lower the price after only 37 would fit. I called..got a song and dance. Not Right. Have Called for Customer Service issues, no answer back. Called my sales guy, he never returns calls...MIA. Very Very Very Disappointed. Panels dont deliver as promised.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, we apologize that you have had such a negative experience. We'd love an opportunity to fix your issues and make this right. Please call our customer service line at 480-492-4232 and ask for Amy. We hope you'll provide us the opportunity to resolve your concerns.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Peter

It took me almost five weeks for my question to be answered. I was very disappointed in the professionalism. Their equipment seems to be state of the art. The installation was a disaster as it destroyed seventeen of my roofing tiles. I would never recommend them.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Peter, we're sorry that you had issues with communication and broken tiles. Unfortunately broken tiles do happen because of the nature of working on the roof but we do replace what we break. If they haven't been replaced yet, please reach out to your concierge and we'll schedule a tech to come out asap.

Apr. 8th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

A

It is basically as scam, I am not saving money. I am not happy with it. It takes them forever to get everything done, I don't know why the process is hard, it but it basically took seven to eight months before I had any electricity. Their sales team are liars.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, we apologize that you have had such a negative experience. We'd love an opportunity to fix your issues and make this right. Please call our customer service line at 480-492-4232 and ask for Amy. We hope you'll provide us the opportunity to resolve your concerns.

Apr. 4th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Joseph

They did a good job selling at my door, but they did a poor job installing. It took over eight months for me to finally get connected for money. They broke over 200 tiles on my roof.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Joseph, we're glad to hear that you were happy with the sales process but apologize that the install didn't go as smoothly. Unfortunately, broken tiles do happen because of the nature of working on the roof but we do replace what we break. If they haven't been replaced yet, please reach out to your concierge and we'll schedule a tech to come out asap.

Apr. 9th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Lowell

I regret picking up on them when they called. My roof now leaks and they made a lot of mistakes during installation. They lied to me, they just let me pay monthly and did not compensate me for the payments.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Lowell, we apologize that you are not happy with us. We will be reaching out to see how we can make this right. Customer service is our top priority and we want to make sure you're happy with your decision to do business with us.

Apr. 4th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Richard Klatt Maricopa, AZ

I can honestly say our experience with Elevation Solar has been extremely negative and very disappointing. As a customer, if you are looking for non-skilled personnel to install or repair your SOLAR System with a company that has no communication within their office, or any type of customer satisfaction, this is the company for you. Their service is absolutely atrocious!!!!!! This is by far a company that is unreliable for solar. This company will take YOUR money, and if you are unfortunate enough to start having problems, you will have difficulty contacting anyone to help you including field supervisors, if by chance you are lucky enough to get their phone number. From day one the install was not done correctly. I had roof leaks, and panels went out due to obsolete wire connectors. I was never notified of panel outages through the company, which they were in fact suppose to be monitoring production for one year. This company drags their feet when there is a issue with your solar, to fix or repair the problems. When the company finally made arrangements for personal to come to do repairs, no one showed up. Not only did they not show but I did not receive an E-Mail or a phone call letting me know of the change in plans. This scheduling/no-show happened multiply times. When finally a person came to my home, they did not understand the scoop of the complaint due to the lack of communication in their office but upon inspection they could not fix the problems due to company’s lack of material. At the present time I still have unresolved issues. If upper level management does not see to take pride in their work, the workers underneath them will do the same. I advise everyone before you decide to go with any SOLAR COMPANY go online go to the BBB, CUSTOMER AFFAIRS, and the company’s web site. Do yourself a favor, DO NOT CHOOSE ELEVATION SOLAR…….

4 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Richard, We are sorry to hear that your experience has been frustrating. Our understanding is that everything has been repaired now, we are just waiting for a date to repair the drywall where the leak was. Again we apologize for the lack of communication. We appreciate your feedback as we are always striving to improve.

Nov. 12th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

uscj55 79 Phoenix, AZ

I had Elevation install solar panels and a battery backup a few months ago. (Note: I started this process in October of 2020, installation took almost 8 months.) My primary reasons for installing were 1) help the environment 2) save a few dollars on monthly electric 3) my neighborhood suffers from frequent (monthly) power outages. Since the installation, I've had to call numerous times. My battery system has yet to work once during power outages. This weekend was the worst. Saturday, around 2pm I lost power to half my house. Because it was the weekend - can't call Elevation - so I had to have an electrician come out to look. He reported the Solar Panels and Battery were doing nothing. I called Solar this morning first thing (Monday) only to be told I will need to wait 72 hours for any kind of response. I asked to escalate and was once again told I would need to wait 72 hours - "that's how customer support works here" - they informed me. Do NOT use this company. If you do - expect non-existent customer service.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

blewis55777 Phoenix, AZ

If I could give this company zero stars I would. I will start first by the sales experience. The sales experience I would give five stars, the sales rep was extremely knowledgeable and was able to explain everything in great detail. After we bought our unit cash, everything started going down hill. We have had our unit now for three years. We found out that the first year having the unit something was not working and I was the one who had to keep calling saying our bill was high until someone finally decided to come check on the unit. After the company stated they fixed the issue and everything should be working. I just found out today that something else isn't working on my unit and it hasn't been working since September 2020. This company promises you if something goes out or breaks they will monitor it and let you know (this hasn't been the case). I have been the one making phone calls and checking my monthly bills and not seeing any improvement. I have had my unit for three years and so far I have probably seen a good half of a year of it actually working correctly. I would not waste you time with this company or if you do maybe you should lease the panels, then maybe they will care more about your service. It seems like I am on the back burner by paying them off completely. Shop around don't buy here like I said unless you lease. This company so far has been garbage on the service and helping me out. Like I said zero stars in my book and a lawsuit getting ready to take place.

5 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Deb Harvey Sierra Vista, AZ

I had my solar panels installed on 4.28.2021. I paid immediately upon completion. My solar panels were no longer functioning on 5.2.2021. After many phone calls and shody visits the panels came online 5.20.2021, the technician stated he would have to order a part. The company immediately closed the ticket. I tried to no avail to get them to open the ticket back up. Now the panels are down again and instead of sending someone out immediately, they are telling me that they wont be out for other 10 days. Of course they are saying that they will come out on a Friday, and if history is any indicator on the future, they will come out after the sun sets and then say they can't tell if they fixed anything because the sun has set. I so wish I had not gone with this company. I am looking for what to do next. Do I get a lawyer? Better Business Bureau? I can NOT get anyone from the company to call and talk to me about their lack of customer service. I would definitely NOT recommend this company to anyone.

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Deb, We are sorry to hear about this, I know that one of our managers called yesterday and left a message. We have you scheduled for Monday. We will make sure everything is resolved, call Amy with any other questions or concerns. 480-492-4232 X 5102

Jun. 18th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Ian Myers Mesa, AZ

IF YOU ARE CONSIDERING THIS COMPANY MOVE ON!!! What can I say about this company but that they care as much as they get your money. I have paid over $30,000 to have solar panels installed and was very happy with my service until it came time to actually install the panels and it has been a nightmare since then. I had the panels and the back up battery installed and it was to done haphazardly. They did not anticipate how much time it would take and did not budget the appropriate amount of time to do it correctly. On the first day, they came in the morning and were done by noon. The next day when it actually came to doing the wiring and connecting it to my fuse box they were here for 14 hours and still did not complete the project fully by leaving the conduit that was to be painted partially done and I also spent the next few days sweeping and cleaning up screws and nails around. I was told they would have a tech out to finish the job of painting the conduit and any other miscellaneous thing that needed to be done and it took close to a month of me calling multiple times to get someone out to take care. Finally, a tech did come out and I saw him standing outside looking at my home and then he left without out doing anything. Finally, after several more calls, a tech was scheduled to come out and did paint and take care of our existing issues which was the one positive interaction with the company. As far as getting city and SRP inspections I was told the city had had the plans submitted to them and we were waiting for approval. Several weeks went by and I emailed my concierge or company representative and did not receive a reply and found out that she had left the company without assigning me to someone else. (Since then I have had 3 different representatives.) I found out that the plans were submitted wrong to the city and that they had to restart the process. They would not have caught it if I had not called. I started calling the city myself to get updates so I am well aware that it was their failure. Finally, I had the city inspector come and approve with some minimal recommendations. However, today I had another tech come out and inform me that because of the wiring that was done and that my fuse box is too small he cannot complete the process and get my system to pass inspection with SRP. I have 2 days prior to the inspection and a wired fuse box that looks like a total fire hazard. They did not take the time to anticipate that I would need a bigger box for the electrical panel. Instead, they crammed the wires in and left it. What was the tech's solution? "I will make a note in the computer." So it has now been over 2 months since the panels were installed and today I was told by them that they did it incorrectly. I have no idea when or if the system will ever actually become functional! Bottom line is that you pay upfront for the installation and that once they place the solar panels on your roof they are done and really have no further obligation to you. In my case, the wiring was done incorrectly and my system can not even be turned on. Their staff is very polite on the phone and through email. Once they are off the phone you are easily forgotten and the staff moves on. Next time you call it will be the same thing over and over. They politely ignore you.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Mr. Myers, we are happy to report all of the work has been repaired, my hope is you were able to inspect it before they left to make sure you approve. Again thank you for your patience.

Feb. 11th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Kristy McClaren Mesa, AZ

We had solar installed in Oct. 2017 and what a nightmare! First off it started with installers not showing up when they were scheduled. Got over that hump, everything was going okay. We didn't save as much as the sales guy told us we would. Really, we might break even, but hey we will own this, right? Then last year our batteries that were installed for solar shorted out, on the side of our house. And we woke up with no hot water, so I think hey, need new water heater. Well a handy man came out and notice that the batteries were burnt. Thank god it didn't start our house on fire. So, I called Elevation and it took me 3 calls and a lot of yelling to get someone out. Come to find out the company they used for the batteries went out of business. So, guess what, they just uninstalled one of the 3 batteries. So here it is May 2020, and I get my SRP bill and it is $285.00 the highest it's ever been in the 6 years we lived here. So, I call Elevation once again, I wanted to see if they can tell if the solar is working properly. They said they are going to look into it and call me back later that day. It took several days to get a call back from them and that is with me calling them back. Yesterday I get a call stating that they cannot tell if my solar is working because they have no access to the data due to the company going out of business. But I can buy something to add to the solar that they can get data moving forward. My question to them is how good is the warranty if they are unable to tell me if it's working. Kristi F (Elevation Manager) had no answers for me but again she is going to look further into this and give me a call back by the end of the day. And that was yesterday, I still have not heard a word from them. So, my suggestion to you is rethink if you want to go with Elevation Solar to get solar. Shop around because with my experience with them, they do not stand by their product nor do they care. Solar is a lot of money to get service like this!

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Kristy, we are still working on a solution for your monitoring. As you stated, JLM went out of business so we can't see production either. We've scheduled a tech to inspect your system in person. Once we get your recent bills, we can also check if the system is sending back credits.

May. 22nd, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Michelle Dallas, TX

Elevation Solar - misleading practice asks customers to sign document allowing them to proceed before HOA approval Our HOA had our first installation of solar panels in our neighborhood and we understand that by law we cannot impact more than 10% of the solar panel installation. HOA's cannot deny solar panels but can influence some of the placement. In this situation the company contacted us for the approval process and we were responding in a very timely manner. Before approval was obtained the company began installing the panels on the customers home. My point of contact had no answers and then stopped returning my calls. This left us wondering what had happened. It turns out part of their packet of information in their paperwork that the home owner signed allows them to proceed with the installation without HOA approval. The home owner signed so many documents they don't even realize this is one of them. I think this is a very bad practice of solar panel companies, but they say it is necessary due to some HOA's taking too long to approve the installation. Solar panels have good environmental benefits but this aggressive tactic will give companies a bad reputation. In the future our HOA will accept the approval form from the resident not the company so the resident will be sure to know HOA approval has been obtained before installation begins.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Michell, your account has been escalated to our resolution manager, Amy. We apologize that things moved forward without HOA approval. We do have a waiver to sign because some HOA's can take months to approve plans which can cause customers to miss out on time-sensitive rebates.

May. 22nd, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Paul Cloer Tucson, AZ

Find attached the correspondences after I had contacted Elevation Solar upon getting the advertisement in the mail and had the initial meeting here at the house. I thought things were going well, especially after an employee soon came and did inspections. Each employee knew I was interested in the leasing plan. When the employee who did the inspection left, he said I would be hearing from Elevation Solar shortly. I never heard anything from anyone since he was here, received no documents to sign, anything else, nothing, and waited. So after quite a long wait, I decided to send an email to find out the status of the project. -------- The following are the correspondences from our e-mails up until tonight: ------- Paul wrote: Good afternoon..... What is the status of the solar installation of the place here? (I omitted my address.) Paul ------- The employee wrote: Paul, I have noted here that you were looking into a lease for your solar system. Unfortunately, our leasing partner does not allow for panels to be north-facing. It looks like there was no further communication after your original appointment with the employee who did the inspection, and no documents were signed to indicate that you had interest in moving forward. If you are interested in our zero-down financing, I would be happy to reach out and have somebody contact you with an updated proposal. If you are interested in the proposal and would like to move forward, then we can send you out a final contract and begin working on the system. Let me know how you'd like to move forward. Best, ------- Oct 14 at 3:20 PM Paul wrote: Oct 14 at 4:13 PM -------- Hi..... After the appointment with the employee who inspected the place, he left and I heard nothing more from anyone. Since I was interested in leasing, I've forgotten how the zero financing works. Can you jog my memory? I may, or may not, be interested. Paul..... That's it! What can I expect to happen next?

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Paul, we're sorry that you had a negative experience with your original energy consultant. He is no longer with our company and failed to provide notes on the accounts he was working so we were not aware of the communication he had with you. I did see that you were able to get in contact with our office today and that one of our top energy consultants will be following up with you with an updated proposal and financing options. Customer service is a top priority to us so we are committed to making this right.

Oct. 16th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

James Queen Creek, AZ

If I could give a zero rating thats what they would get. They don't care about customers AT ALL. They just want to take peoples money and tell you lies if they contact you at all. The system was installed, service guy came out to install/connect demand manager and will give overview of it once done. Never heard from him again, no demo, no goodbyes, nothing. Come to find out he never fully connected it and left our air handler breaker in the off position. Lucky for their company I can figure this one out. Finally, someone contacted me about finally connecting the demand manager and was told we will make it up to you by sending you an amazon gift card. They send a $25 gift card, REALLY. Customers spend over $30K and you try to bribe them with $25. You can take that gift card and shove it. Don't buy from them at all, if they are towards the top of the list for solar I would hate to see the bottom companies. If I could have it removed I think would as it doesn't appear to be producing what I was quoted for. Would like to go on and on about them but I have better things to do. Hope they read this review and reconsider how customer service really works.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi James, we'd just like to apologize again that your tech left the job site without turning the AC back on and without notifying you that the job was completed. We have brought it up with his manager so it can be addressed with the entire team and will not happen to future customers. This is not the experience we want our customers to have. We can promise you that we do care about our customers and want to provide an elevated experience. Unfortunately, we are not perfect and we dropped the ball on your account and are truly sorry. The gift card was not sent to be a bribe, it was sent as a reimbursement offering for your time.

Sep. 30th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

James Alan Hinkle Tucson, AZ

This company does not honor their word to resolve problems with less than optimal output from panels installed. For one year they continued to tell me they needed more data to analyze why my panels were not performing at optimum performance. This month after one full year, they decided that no adjustment was necessary due to the product output exceeded estimated output. They purposefully underestimate panels performance for this reason. I have 25 panels with 19 on the west and 6 on the east of my home. The 6 on the east out performing the 19 every day of the Year by about 16%. They told me these could be adjusted for one year. Now refuse to make adjustments unless I pay them to do this. Play the hide the pea game, switching representatives every time you speak. Deceitful and outright Liars. Don't do business with this company, their crooks.

7 years ago Edited September 14, 2021

Elevation Logo

Reply from Elevation

Thank you for this review, James! We appreciate you taking the time to let us know how Cameron did. We’ll be sure to give him some major kudos for doing such an excellent job on your project so far. Don't hesitate to reach out if you ever have any questions!

Sep. 19th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Hilary Christensen Austin, TX

Elevation Solar, To whom it may concern. I would like to make it very clear that I am very offended by your companies behavior toward us, your clients, who paid in full and did nothing to deserve your treatment. It has come to my attention that as we were selling our home, a realtor (named Julia S) reached out to Elevation Solar to get more information on the solar system we purchased, not being satisfied with all the data and contracts we provided her. Not only did you give her that information, but you offered to price out an uninstallation and reinstall of our system. You FAILED to mention that this system was only 3 and a half years old and under warranty. You FAILED to mention that you had inspected our roof before the install and deemed it had many years left in its life. So, when I reached out to you for an explanation of what you were telling Ms S and why, no one called me back. You felt perfectly happy to share our loan information with anyone who calls you, but I don’t get a phone call asking for permission. I don’t get a phone call back when I would like to know why your feeding this woman information that will potentially cost me thousands of dollars! I’m happy to hear your response to this, but I’m glad I’m not your customer anymore. We did sell our house. For a ton less then we anticipated, thank you for that. When we do buy solar panels for our new home you had better bet we won’t be talking to you again. Please let Brian M know I am not waiting by the phone for his explanation, but I will make darn sure no one I know has to go through the same experience.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hilary,
I am so glad that we were able to speak after you submitted this. As I explained on the phone, we never release any information that is private. The information that we provided to the relator was only the cost of the uninstall/reinstall. We are very sorry if you have incurred extra costs and for the overall inconvenience. Please know that we always strive to take care of all of our customers and let us know if there is anything we can do to help in the future.

May. 10th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Michael Deslatte Plano, TX

Project started in February 2018. It is now last week August 2018. No communications about site survey. Salesman has left the company. No one at customer service has any knowledge. I was told I could not use my electric company, but Yes I can. Installation was delayed because on the day of installation, installers told me I had hail damage, that was noted in site survey two months earlier, causing more delay. Installation has failed electrical and city inspections more than once on both, which inspectors told me that Elevation does not send proper paperwork. At 6:00 PM, one evening, Elevation called me while I was out of town, saying I needed to take a picture of external work to submit to energy company for my rebate or I would not get the rebate. When I asked why Elevation was making this My problem I was told Elevation has no presence in the area. Inspections have been passed. This is the kicker, Elevation has collected their money I have paid the first installment and I still have NO solar power

8 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Michael, we are deeply sorry that your experience has been sub-par. Elevation Solar is licensed and has local employees & installers in the Dallas/Fort-Worth area. In regards to your rebate, your electrical provider has great urgency around uploading pictures and our goal is to ensure that you get the rebate as promised. I apologize if the reasoning behind this was not explained better. Since this message, the notes indicate that you have been contacted and our working through solutions. Please email or reach out to me directly at if you still feel this issue is unresolved. We hope to to learn from your concerns to be better in the future. Thank you.

Sep. 8th, 2018

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Breyan Miller

Sales team was great but after that the customer service team was a nightmare to deal with and required constant follow-up. Overall experience has not been great.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Breyan, we are very sorry that your experience with us was not a pleasant one. We strive to put customers first and when we fall short of this we try to do everything we can to resolve the issue. It looks like you’ve been working with Keegan to work on your monitoring not working and moving one of your panels.

Mar. 24th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Amanda

Customer service never got back to us about anything and installation went horribly. The equipment seems to be doing it's job but I wouldn't recommend them to anyone else.

7 years ago

star star_border star_border star_border star_border

GRACE GATENJWA Cypress, TX

Took 4-5 months to install, still paying electricity and solar 5 months after activation and they claim I should be glad I’m paying less when they sold me no more elec bill - the remedy they say is buying more panels after they screwed me for the better part of 2021 - I know I’m not the only one, let’s make them pay for their deceptive business practice

4 years ago

star star_border star_border star_border star_border

jeff Henderson, NV

the sales person basically they will tell you anything to make the sale ..... Most of it it lies..... customer service is basically non existent yes they answer the call but can only give you scripted non helpful answers... it took them 3 months too finally send out a service guy and he gave me lip service as well.... so I would not trust this company once the deal is signed your on your own....

4 years ago Edited October 27, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Sandra Odessa, TX

We had our solar panels installed in April 2020 and since that time we have had nothing but problems with the panels. To date we have had 7 panels replaced. Not a day goes by that all of the panels are working correctly. Customer service and problem resolve by Elevation Solar is sub par. They promise to call back "by the end of the day" and they do not. We are the ones that has to call them. We are to a point of considering hiring an attorney and get the panels off the roof so that we can find another solar company. I would not recommend Elevation Solar to anyone!

5 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

We are sorry that you have had issues with panels, but are glad to know that you have now been able to get them replaced and have resolved your concerns with Amy our Resolution Manager.

Feb. 11th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Al Kao Queen Creek, AZ

I signed a solar Photovoltaic installation agreement on 09/30/2019 for the price of $52,008.00. I have already paid out in cash 90% of payment which included 20% , $10,401.67 on 09/30/2019 of down payment and 70%, $36,405.60 on 12/14/2019 of due before or at installation. The first installation date was scheduled on January 6th, 2020. But since that day, reschedules and cancelations occurs with unknown reasons to me. As today of March 22, 2020 the system is not completed done and activated with SRP yet.

6 years ago Edited September 14, 2021

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Al, unfortunately, the current activation delay is with SRP. They have been holding their activation process with everything going on. We are working on getting everything pushed through as quickly as we can.

Mar. 23rd, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Unhappy customer Las Vegas, NV

Took over 5 months to complete installation. 5 times I was scheduled for a crew to start/continue/complete installation. No one shows up. No calls. Left me waiting for nothing. They promise work and do not deliver. You have to watch them. How can a business operate like this? Constant phone calls got me no results. Very unsatisfied. I wish I went with a different company.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, we apologize that you have had such a negative experience. We'd love an opportunity to fix your issues and make this right. I can't see a name or any contact information on this post so please call our customer service line at 480-492-4232 and ask for Amy. We hope you'll provide us the opportunity to resolve your concerns.

Feb. 4th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

azunderg ,

The project is coming up on a year since it started with Elevation and they still can't seem to figure out how to install and/or turn on the system. Literally every time something was scheduled to be done at my home there was some kind of mistake made, mis-scheduling, or mis-communication. At this point I'm thinking of removing the panels myself and leaving them in the alley for them to deal with. Since they've upgraded my circuit box every time it rains we pop a fuse although I've told my point of contact no one has come out to check it.

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Michael, With the end of the year deadlines and tax credits. we had to make certain exceptions for customers that created some bandwidth issues with our service teams. We apologize for the issues this may have caused and we are actively working through our service pipeline this month to ensure we are back on track. I will forward this to our support team to push up the list. I appreciate your patience and we take this very seriously.

Jan. 17th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Tony Gabriel

After installing our solar and thermostat that was suggested (Nest) told it wasn't compatible with the system. Waiting to hear an anwser

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Tony, we're sorry that you are still waiting for an answer. I have rolled this feedback up to our solutions team to find a solution to the Nest not being compatible with the demand manager.

May. 2nd, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

M

VERY UNSATISFIED THEY ONCE THEY DO THE SALES YOU DO NOT HEAR FROM THEM MEAN WHILE DURING THE SALE THEY CALL YOU EVERY SINGLE MINUTE.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, M, we're sorry that you experienced a poor sales experience. This is not how we like to operate so we sincerely apologize. We are committed to providing top notch customer service and putting our customers first so please reach out to your concierge to see how we can address your concerns and make this right.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Terry Bell Henderson, NV

Poor Quality and customer service, system not installed where directed, array shaded most pof the day

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Terry, we apologize that you aren't getting the production you were expecting. The panels might not be receiving as much as they did in the earlier months because you are consuming a bit more due to summer. You just need to wait for those credits to build back up and you will see the large savings again. Please let us know if you have any further questions.

Aug. 20th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

B

Communication and followup was consistently horrible. Salesman did not do what he promised or followed through.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, we apologize that you have had such a negative experience. We'd love an opportunity to fix your issues and make this right. Please call our customer service line at 480-492-4232 and ask for Amy. We hope you'll provide us the opportunity to resolve your concerns.

Apr. 10th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

David Newton, UT

Did not have a rep in my area, said they would contact a partner company to provide the information I was seeking. So far there has been no further contact with anyone.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi David, thank you again for speaking with us this afternoon. We apologize again for the misunderstanding that kept you waiting. Unfortunately, we don’t have any partners in your area that we could refer you too. But we do wish you the best of luck in finding a company who can build you a system.

Jan. 22nd, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Shandreka Brown Odessa, TX

I still have a light bill along with paying the loan big mistake

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Shandreka, your system was just installed so it still needs time to build up credits. We apologize that it was not explained to you by your sales rep. Our technician checked your system and everything is producing and reporting normally.

Jun. 2nd, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

John Fleharty Scottsdale, AZ

Terrible solution design and support in getting things done right

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi John, we're sorry that we haven't delivered the elevated experience we're always looking to give. Thank you again for speaking with us. Our team will be out this Friday to build the H-Frame and finish things up.

May. 22nd, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

A

They did not deliver as promised. Their customer service is poor.

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi, A, we apologize that you have had such a negative experience. We'd love an opportunity to fix your issues and make this right. Please call our customer service line at 480-492-4232 and ask for Amy. We hope you'll provide us the opportunity to resolve your concerns.

Apr. 10th, 2019

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Nikolas Gazda

Lacking ownership, abuse to home, no call no shows

6 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Nik, we did miss the mark on your solar project, and we are truly sorry about that. We just got approval from SRP on your system expansion. Sara will be reaching out shortly.

Mar. 9th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star_border star_border star_border star_border

Tom Prodan

Disorganized, work not straight, plumb, square,and level

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Tom, we're sorry that you weren't satisfied with your installation. I will relay your feedback to our field manager so he can address it with the team.

May. 1st, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Mark King Litchfield Park, AZ

They never contacted me. As a result I went with SunRun

7 years ago

Elevation Logo

Reply from Elevation

Hi Mark, we searched your name and city in our system and unfortunately we don't have any record of you. We have a team who manages all of our potential customers and calls usually within a few minutes of receiving contact information. We apologize we weren't able to help you out.

Aug. 1st, 2019